Full-HD laptop

Pagina: 1
Acties:

• raverzzz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 22:15
Een goede avond,

Zo te lezen ben ik niet de enige die zijn oude Tweakers account af stoft voor wat koop advies.
Zo'n 4 jaar geleden heb ik het game systeem van de maand gekocht, echter gaat ie nu door naar mijn broer.

En nu wil ik volledig overstappen naar een goede Laptop, ik heb wat research gedaan maar ben er nog niet helemaal uit. Want mijn oog is gevallen op de Full-HD laptops en met name die van Acer.
Echter is het prijsverschil tussen de 15 inch en de 17 inch behoorlijk, wat de keus voor mij dus lastig maakt.

De laptop wil ik gebruiken voor mijn studie(nog 1 jaar) en als vervanger van mijn desktop dus zal veel gebruikt worden.(office + internet)
Echter ben ik "gestopt" met gamen op de pc, dus ik heb geen gamelaptop nodig.

Wel ben ik van plan om de laptop vaak aan te sluiten op mijn 37 inch tv.
En daar gaat mijn vraag dan ook over aangezien ik hier nog niet eerder ervaring mee heb gehad.
Kunnen onderstaande laptops gemakkelijk HD films weergeven op mijn grote TV?
Of kost dit erg veel moeite, met veel frame drops/vastlopers als gevolg...
En is de 17 inch vele malen beter dat ie de meerprijs waard is?
Of zal de 15 inch prima voldoen komende jaren?

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3-571G-53236G50€ 648,-€ 648,-
1Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk€ 751,95€ 751,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.399,95

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
17 inch laptops bieden meestal geen voordeel en voor video's afspelen ben je geen speciale specificaties nodig als je gebruik maakt van een goede videospeler zoals bijvoorbeeld MPC-HC.

Verder ben ik niet echt fan van Acer's, kwaliteit vind ik van deze machines altijd tegen vallen. Voor 615 euro zou je ook een ThinkPad E540 kunnen kopen met Full-HD scherm. Een i3 is al ruim voldoende voor office en media. Je zou bijvoorbeeld nog wel een SSD zelf kunnen inbouwen aangezien hierdoor je systeem een stuk vlotter werkt.

Hier kan je een E540 samen stellen: http://shop.lenovo.com/nl...ge-series/e540/#customize

edit: heb je trouwens ook nog eisen voor de accuduur of is dat onbelangrijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Biemold op 07-12-2013 00:34 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Biemold schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:25:

Verder ben ik niet echt fan van Acer's, kwaliteit vind ik van deze machines altijd tegen vallen. Voor 615 euro zou je ook een ThinkPad E540 kunnen kopen met Full-HD scherm. Een i3 is al ruim voldoende voor office en media. Je zou bijvoorbeeld nog wel een SSD zelf kunnen inbouwen aangezien hierdoor je systeem een stuk vlotter werkt.

Hier kan je een E540 samen stellen: http://shop.lenovo.com/nl...ge-series/e540/#customize

edit: heb je trouwens ook nog eisen voor de accuduur of is dat onbelangrijk?
bla bla over acer mag je achterwegen laten zonder bronnen of reviews..
de nieuwe aspire V zijn gewoon prima gebouwde laptops zonder koeling issues e.d.
de oude reputatie van acer hebben ze inderdaad terrecht verdient, maar slecht zijn ze tegenwoordig absoluut niet meer.
vorig jaar was de marktleidende ultrabook een acer (s7)
is de v5 een super stevig apparaat (met premium gpu, en premium display) (gt750m + 1080p ips, beste panel dat je kan krijgen)

een ssd is leuk, maar licht wel helemaal aan budget..

zowel de v3 van acer, als de e540 van lenovo zijn goed!
voordeel van de lenovo is dat je voor 30 euro een caching ssd kan krijgen, dat helpt met de algehele snelheid van de machine (apps starten en windows starten e.d.)
de acer kan je zelf voorzien van volwaardige ssd (dat een stuk sneller zal zijn als een caching ssd alleen).

edit:
het grote prijs verschil van de acers zit hem ook in de grafische kaart..
de 15 inch heeft een gt710 (deze is trager als de onboard intel hd kaart... waarom ze deze hebben geinstalleerd is mij een raadsel)
de 17 inch heeft een gt750m.. dit is gewoon een hoge middenklasser, denk aan: full hd battlefield 4 op low/medium settings..

de 15 inch versie heeft wel een ENORM mooi scherm, veel beter als de 15 inch lenovo ook.

de 17 inch heeft in de pricewatch een typfoutje..
de i5 is geen 4200u maar een 4200m

[ Voor 14% gewijzigd door aron225 op 07-12-2013 09:56 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• raverzzz
Bedankt voor jullie antwoorden!

Batterijduur maakt niet veel uit, hij ligt meestal aan de netstroom.
Ik heb wel goede ervaringen met Acer, mijn huidige laptop is een Acer en gaat al bijna 10 jaar mee!
Maar nu is die echt aan vervanging toe.

Ik las inderdaad over lenovo notebooks in de best buy guides. Echter heb ik daar nog niet zo goed gevoel bij aangezien ik dat verder merk niet ken...

Echter brengen jullie me wel op het idee, om zelf dan een SSD aan te schaffen bij de 15 inch Acer.
Is er wel ruimte voor 2 harde schijfen, of moet ik kiezen tussen of HDD of SSD?

Is dit een goede?
http://www.alternate.nl/K...uct/1044463/?event=search

*edit* Geeft de videokaart van de 15 inch geen problemen dan met het afspelen van hd-films op mijn TV?

[ Voor 7% gewijzigd door raverzzz op 07-12-2013 10:19 ]

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
aron225 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 09:49:
[...]

bla bla over acer mag je achterwegen laten zonder bronnen of reviews..
de nieuwe aspire V zijn gewoon prima gebouwde laptops zonder koeling issues e.d.
de oude reputatie van acer hebben ze inderdaad terrecht verdient, maar slecht zijn ze tegenwoordig absoluut niet meer.
vorig jaar was de marktleidende ultrabook een acer (s7)
is de v5 een super stevig apparaat (met premium gpu, en premium display) (gt750m + 1080p ips, beste panel dat je kan krijgen)

een ssd is leuk, maar licht wel helemaal aan budget..

zowel de v3 van acer, als de e540 van lenovo zijn goed!
voordeel van de lenovo is dat je voor 30 euro een caching ssd kan krijgen, dat helpt met de algehele snelheid van de machine (apps starten en windows starten e.d.)
de acer kan je zelf voorzien van volwaardige ssd (dat een stuk sneller zal zijn als een caching ssd alleen).
Ok, mijn algemene ervaring is gewoon slecht met Acer's, tuurlijk zitten er goede en slechte modellen tussen maar vaak worden er dikke specificaties in gestopt voor een lage prijs. Dan moet er toch ergens op bezuinigd worden. Ook als ik lees dat er in een machine van 1500 euro een bagger toetsenbord zit dan vind ik dat wel typisch Acer. :X

Maar verder is mijn mening niet echt gebaseerd op harde feiten dus als de Acer's in OP wel gewoon goed zijn is het natuurlijk geen probleem.

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
(hier de andere met afgestofte acount ;) )
De Acer V5 is ook degene waar ik naartoe aan het neigen ben. Ik lees alleen maar hele goede dingen over het scherm (en voor mij ook belangrijk de accuduur). Afspelen van HD-films hoef je je volgens mij echt geen zorgen over te maken. Dat kan de onboard kaart volgens mij met de vingers in de neus aan.

De Lenovo 540 leek mij ook een mooie machine, maar iedere review die ik heb gelezen was erg negatief over het scherm. De kijkhoeken en het contrast werden erg slecht gevonden. Misschien is dat voor jou niet zo belangrijk als je vooral op een extern scherm films kijkt, maar 't kan ook nooit kwaad om te weten.

edit:
Ik heb de acer gisteren even in het echt bekeken en ik was een beetje teleurgesteld in de bouwkwaliteit. Ik kon het scherm gemakkelijk enorm buigen. Misschien een tip om hem even in het echt te bekijken voor je 'm bestelt als je die mogelijkheid hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door twilightschild op 08-12-2013 12:23 ]

• raverzzz
Ik ben eruit, er is een 3de kandidaat bij gekomen.
De pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Ik hoor en lees veel goede dingen over asus laptops.
En deze was de winnaar van BBG oktober (mainstream laptop)

Goede Processor
4 x USB 3.0
Goede videokaart
En geheugen wat flink uit te breiden is.

Kortom een laptop die voorlopig nog wel vooruit kan.
Enige minpuntje is de harde schijf die ga ik later omwisselen voor een SSD.

[ Voor 7% gewijzigd door raverzzz op 14-12-2013 21:53 ]

• aron225
twilightschild schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:14:
(hier de andere met afgestofte acount ;) )
De Acer V5 is ook degene waar ik naartoe aan het neigen ben. Ik lees alleen maar hele goede dingen over het scherm (en voor mij ook belangrijk de accuduur). Afspelen van HD-films hoef je je volgens mij echt geen zorgen over te maken. Dat kan de onboard kaart volgens mij met de vingers in de neus aan.

De Lenovo 540 leek mij ook een mooie machine, maar iedere review die ik heb gelezen was erg negatief over het scherm. De kijkhoeken en het contrast werden erg slecht gevonden. Misschien is dat voor jou niet zo belangrijk als je vooral op een extern scherm films kijkt, maar 't kan ook nooit kwaad om te weten.

edit:
Ik heb de acer gisteren even in het echt bekeken en ik was een beetje teleurgesteld in de bouwkwaliteit. Ik kon het scherm gemakkelijk enorm buigen. Misschien een tip om hem even in het echt te bekijken voor je 'm bestelt als je die mogelijkheid hebt.
Ik heb er 1 rhuis.. En me collega die nu hier tegenover zit heeft hem hier nu staan.
Beide ervaring dit probleem niet

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• twilightschild
aron225 schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:49:
[...]

Ik heb er 1 rhuis.. En me collega die nu hier tegenover zit heeft hem hier nu staan.
Beide ervaring dit probleem niet
De Lenovo of de acer?

• aron225
De acer v5 537.

Scherm assembly van de asus n56 is inderdaad iets steviger, maar die laptop is ook dubbel zo dik en 50% zwaarder..
En voelt vooral veel logger aan..

Voor de afmetingen e.d. zit de acer v5 verrasend stevig in elkaar. Alleen het scherm kan je inderdaad licht torderen...
Is het stevig? Jawoor stevig zat

[ Voor 91% gewijzigd door aron225 op 08-12-2013 22:46 ]

• twilightschild
aron225 schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:43:
De acer v5 537.

Scherm assembly van de asus n56 is inderdaad iets steviger, maar die laptop is ook dubbel zo dik en 50% zwaarder..
En voelt vooral veel logger aan..

Voor de afmetingen e.d. zit de acer v5 verrasend stevig in elkaar. Alleen het scherm kan je inderdaad licht torderen...
Is het stevig? Jawoor stevig zat
Ok, tnhx dan ga ik nog eens ergens anders kijken. Misschien had ik een falende uitvoering in handen o.i.d. Degene die ik heb gezien kon je niet alleen licht torderen. Als je ter hoogte van het scharnier in het midden zachtjes op het scherm drukte dan verboog het hele scherm gelijk.

(p.s. voor mij is de draagbaarheid niet zo belangrijk, dus ik heb liever extra stevigheid dat een laag gewicht. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat voor TS anders is).
Pagina: 1