Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mysql overhead

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb namelijk een vraag. Ik en nu al een paar weken vrij intensief ezig met mysql. Maar blijkbaar bij elke query uit met php komt een kleine toename van een overheid.

Ik weet echter dat dit zich opstapeld en heel je systeem kan vertragen.

Nu is mijn vraag. Hoe kan men dit tot het minimum reduceren?
Iemand die me raad kan geven en of kan helpen hiermee?

Met vriendelijke groet,

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54

BCC

Je zult wat meer info moeten posten: tabelstructuur , aantal regels in de db, relevante indexen. Ik heb van de Sint helaas geen kristallen bol gekregen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
srry mijn excuses! alvast tabel structuur = het zijn allemaal MyISAM taellen ongeveer 4 - 8 kollomen. aantal regels het geet hier ong over 250 records per database? Voor de rest nog iets wat je moet weten?

Er is wel in elke table een kolom genaamd ID waar een A_I opstaat

• BCC
  • Laatst online: 10:54

BCC

Tot een miljoen regels zou ik me geen zorgen maken :).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

Als ik de topic start goed heb begrepen gaat het om het probleem dat veel queries in 1 PHP script de boel vertragen. Dat is ook logisch want voor elke query moet hij een verzoek doen naar de MySQL server en wachten op het antwoord hiervan. Dit zorgt meestal voor de grootste vertraging, zeker als de MySQL server niet op dezelfde machine draait.

Het beste is om je queries slim te schrijven waardoor je bij gegevens ophalen maar 1 (of 2) in plaats van meerdere queries nodig hebt. Zorg dat je overal de juiste indexes op hebt staan zodat die query wel snel draait en haal niet meer informatie op dan je daadwerkelijk gebruikt op die pagina. Daarnaast kan je ook gebruik maken van een cache oplossing zoals Memcache om gegevens die je vaak nodig hebt, sneller toegankelijk te hebben.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Ramon
  • Laatst online: 13:06
Is dit ook iets wat je ervaart, dat het steeds trager wordt? Zoja dan kan het helpen als je even een je PHP code plaatst.

Mocht je dit niet ervaren en ergens gelezen hebben ofzo, weet je meteen wat je in de toekomst beter niet meer kan lezen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
deels ervaren en deels gelezen eigenlijk ik voer een php query uit en zie de overhead wel opstaan. en had gelezen dat bij een groot aantal geheugen alles aanzienlijk vertraagd. Maar stel mij de vraag hoe kan ik die zolaag mogelijk houden? Kan ik ergens een limiet opstellen?

En waardoor komt die overhead. Nog elangrijker wat is dat exact?

• Ramon
  • Laatst online: 13:06
Je verhaal wordt er niet echt duidelijker op. Bedoel je misschien het concept van connectie naar je database open houden totdat alle queries gedaan zijn?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Probeer ten eerste eens rustig te typen en je tekst na te lezen. Elke keer die halve woorden, en verkeerde termen maakt zo'n topic niet makkelijker. Als je 250 records per tabel (niet database gok ik dan..) hebt moet je niet eens kijken naar overhead. Je data is dan in verhouding enorm weinig.

Nou, wat is dan overhead?
Overhead is gewoon 'lege data' dat is gecreëerd door UPDATE en DELETE queries. Dan hierbij gelijk het argument: met 250 records heb je amper overhead. Je hebt immers amper data om overhead te maken :)

Je fixed dit gewoon door een OPTIMIZE TABLE uit te voeren (http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/optimize-table.html) . Dit "verwijderd' gewoon deze loze 'data'.

Verder is dit vrij basic, en wat is de rede dat je dit niet kon vinden met google? Volgens mij doet een simpele zoekterm op 'mysql overhead' wonderen...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ziekhoof, dit is al de zoveelste keer dat je een topic opent waarin wij alle informatie zowat uit je moeten trekken. Ik stel voor dat je De Quickstart eens door gaat lezen en als je er niet uitkomt met de post van douweegbertje hierboven dan kun je aan de hand daarvan, mét voldoende info en een beschrijving van wat je nou in hemelsnaam bedoelt een nieuw topic openen. Dit topic gaat in elk geval op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.