Beste Tweakers,
Ik heb een Lenovo Ideapad Y500.
Zoals jullie wel weten heeft deze de mogelijkheid om in plaats van een DVD speler, een extra HDD of videokaart of koeler te installeren in de expansion bay.
Nu heb ik een HDD Caddy gekocht, en hier een 500 GB HDD ingebouwd die ik nog had liggen.
Werkt prima, alleen nu is het probleem dat ik erachter ben gekomen dat als ik games op de schijf installeer dat de games als ik aan het spelen ben, om de minuut een lag spike hebben van 4/5 seconden.
de game Freezes als het ware voor de 4/5 seconden en gaat dan weer door.
Als ik de zelfde games op de HDD installeer die al standaard in de laptop zit, heb ik hier GEEN last van.
De HDD caddy ondersteund SATA 1 2 en 3.
Dus de snelheid zou geen probleem moeten zijn.
heeft iemand van jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
alvast bedankt!
Stef.
Ik heb een Lenovo Ideapad Y500.
Zoals jullie wel weten heeft deze de mogelijkheid om in plaats van een DVD speler, een extra HDD of videokaart of koeler te installeren in de expansion bay.
Nu heb ik een HDD Caddy gekocht, en hier een 500 GB HDD ingebouwd die ik nog had liggen.
Werkt prima, alleen nu is het probleem dat ik erachter ben gekomen dat als ik games op de schijf installeer dat de games als ik aan het spelen ben, om de minuut een lag spike hebben van 4/5 seconden.
de game Freezes als het ware voor de 4/5 seconden en gaat dan weer door.
Als ik de zelfde games op de HDD installeer die al standaard in de laptop zit, heb ik hier GEEN last van.
De HDD caddy ondersteund SATA 1 2 en 3.
Dus de snelheid zou geen probleem moeten zijn.
heeft iemand van jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
alvast bedankt!
Stef.