• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een aantal canon camera's en flitsers. Nu wil ik deze flitsers draadloos aansturen. Met de 7D lukt dit. Met de 5D niet. Ik ben dus op zoek naar een draadloze trigger set.
Nu ben ik aan het zoeken geweest naar een betaalbare triggerset. Veel verder als topic uit 2006 op GOT en een paar topics op DPreview over triggers die niet meer te krijgen zijn kom ik niet. Is er de laatste jaren niks meer gebeurd of zijn mijn google kunsten niet toerijkend genoeg meer.

Ik ben op dus zoek naar 1 zender met minimaal 3 ontvangers. Ik hoef geen TTL oid. Liefst nog via de PC poort. Graag wil ik deze in nederland kunnen kopen (mindere ervaring met China spul)

Ik heb wel dingen als
http://www.gadgetinfinity...ex-ii-550ex-430ex-ii.html
gevonden, maar deze vind ik te duur en bieden (TTL) funkties aan die ik niet gebruik.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 22:29
Als je geen ttl-functies zoekt, is er nog niet veel veranderd. dx.com en ebay zijn nog steeds de plekken om wat te bestellen. Goedkoop, slechte bouwkwaliteit, maar het werkt wel. Je moet eigenlijk alleen even zien of je wel je flitser op zo'n goedkoop voetje wil zetten. Eventueel zou je met een verloopje naar een pc-plugje kunnen werken. De premiummerken zijn eigenlijk alleen verdergegaan met ttl.

[ Voor 8% gewijzigd door Teun_2 op 07-12-2013 09:21 ]

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Yongnuo RF-603's hebben standaard triggermogelijkheden (geen HSS, geen TTL) en kosten €25-€40 per twee (afhankelijk of je via Ebay of Cameranu bestelt, verder exact hetzelffde product). Heb deze zelf en ze werken gewoon goed, nog nooit een misfire gehad.

Yongnuo RF-622's hebben wel HSS en TTL, kosten €70-€100. Ook via Ebay of Cameranu te bestellen.

Beide opties werken echter via de hotshoe van je camera. Wat is je budget?

[ Voor 8% gewijzigd door tobiasvs op 07-12-2013 13:31 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-01 12:53
Ik heb gisteren nog de cactus v5 besteld. zijn nu in de aanbieding bij konijnenberg. Als je twee setjes besteld heb je 4 triggers. 1 zender en 3 ontvangers. totaalprijs 100 euro.

Verwijderd

Ik heb de Phottix Strato 2. Het voordeel is dat de transmitter ook een hotshoe heeft, zodat je een flitser op je camera kan laten (of een transmitter van een ander systeem, ik gebruik ze soms met een Elinchrom Skyport).

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:29

qless

...vraag maar...

Hier ook cactus v5, werkt goed en betrouwbaar.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@sweebee, bedankt voor de tip. Ik heb net mijn bestelling geplaatst.
Bedankt voor de tips en adviezen.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 11:54
Goede keuze, als ik nu iets nieuws qua "domme" triggers zou moeten kopen zou ik daar ook voor gaan. Transceivers zijn sowieso een goed idee, dan hoef je je geen zorgen te maken over reserve transmitters :)
Pagina: 1