Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 08:51
Hallo, ik ben op gesprek geweest bij een bedrijf. Het bedrijf hanteert schalen per functie met minimum en maximum loon per schaal. Ik heb 100 euro onder het minimum geboden gekregen van de functie schaal waar ik in val. Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje vreemd. Toen ik vroeg hoe dit kan kreeg ik een ervaring verhaal te horen. Maar het minimum is een ondergrens voor de schaal denk ik dan. Om dan daaronder te zitten..

Hoe denken jullie erover, zou je er wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ligt eraan in welke schaal je terecht komt. Hoe lager in de schaal, hoe meer doorgroeimogelijkheden. Vraag is: hoe is het bod in absolute zin voor je cv.
En je kunt natuurlijk ook een tegenbod doen of de vraag stellen waarom je onder de schaal wordt ingeschat.
Hoe weet je trouwens van de bandbreedte van de schalen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zal wel een openbare cao zijn.

maar is het een goed bedag voor je ? dat is veel belangrijker denk ik dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Volgens mij is het vrij normaal om te onderhandelen over salaris, in dit geval gaan ze er waarschijnlijk al vanuit dat jij 100-200 euro meer wilt, op deze manier kunnen ze dat ook bieden.. Dus ik zou minimaal 200 euro meer eisen, afhankelijk hoe graag je de baan wilt (schopstoel?). Als het een droombaan is dan zou ik die paar honderd euro lekker links laten liggen en er voor gaan ;). Overigens houd je dan wel de rest van je carrière bij dat bedrijf er last van, omdat je jaarlijks nav inzet x% stijgt (bij ons iig - ik ben blij dat ik goed heb onderhandeld toen ik startte, want nu is er weinig meer te onderhandelen).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Wat is je leeftijd? Op zich kan het wel. Maar dan bv voor max 1 jaar. Zorg dat dit op papier komt. Dus, na 1 jaar goed functioneren naar trede 1 in schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoiets zie je vaker. Het heet een aanloopschaal. Bij goed presteren wordt je in de schaal gezet waar je thuishoort. De vraag is alleen op welke termijn. Ik zou hem zelf insteken op 3 maanden bij de onderhandeling. Ze willen je niet voor niks aannemen. Zij geloven in jou en jij zult dat waarmaken, dus dan ben je dat ook waard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

idd aanloopschaal.. gewoon vragen wanneer je dan in de echte schaal komt..
Onderhandelen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:31
fish schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:03:
zal wel een openbare cao zijn.

maar is het een goed bedag voor je ? dat is veel belangrijker denk ik dan
Met hierboven eens. Beter is om te kijken wat je gaat verdienen, of dat voldoende is voor jou en wat de mogelijkheden zijn qua groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Nog beter is om te kijken wat jou leeftijd is, mogelijk is de schaal voor volwassenen en ben je nog 'jeugd'? Als ik het goed heb zit je 30% onder de salarisschaal als je bijvoorbeeld 17 jaar bent in plaats van 23, ik weet niet of dit bij alle cao's zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 15:33 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 22:45
The Eagle schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:02:
Zoiets zie je vaker. Het heet een aanloopschaal. Bij goed presteren wordt je in de schaal gezet waar je thuishoort. De vraag is alleen op welke termijn. Ik zou hem zelf insteken op 3 maanden bij de onderhandeling. Ze willen je niet voor niks aannemen. Zij geloven in jou en jij zult dat waarmaken, dus dan ben je dat ook waard :)
Geinig ... ik dacht altijd dat een schaal nu net was om onder-en bovengrens van een functie aan te duiden ...

Een aanloopschaal is gewoon een verlaging van de ondergrens en het ding een iets andere naam te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:02:
Dit gaat te kort door de bocht. Zomaar een schaal lager plaatsen onder verwijzing naar een aantal leuk klinkende woorden gaat niet.

Een aanloopschaal zal in een CAO altijd als zodanig aangeduid of benoemd worden. Soms is het terug te vinden in een aparte bijlage met de functiewaarderingsmatrix.

Topicstarter moet gewoon duidelijkheid vragen over welke schaal, welke trede en waarop dat gebaseerd is. Klopt het niet dan kun je er beter ver van wegblijven, want een werkgever die zich nog voor indiensttreding niet aan de afgesproken regels houdt gaat dan nog vele malen herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 22:34
Een net bedrijf geeft in de vacature al aan dat in eerste instantie de aanloopschaal van toepassing is, en bij gebleken geschiktheid na x-tijd de bij de functie behorende schaal zal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Maar aangezien TS niets meer van zich laat horen zullen we (voorlopig) niet weten of dit een net bedrijf is die TS iets redelijks aanbiedt danwel een stel cowboys die hem oor proberen aan te naaien...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dit zou in de CAO moeten staan. Bij ons staat duidelijk vermeldt dat een werknemer lager kan worden ingeschaald vanwege b.v. gebrek aan ervaring.
Dat je lager wordt ingeschaald betekent niet dat je neit kan doorgroeien naar en loon in de volgende schaal. Meestal is er overlap.
Maar... maak wel duidelijk afspraken over de doorgroei. Je wilt niet een paar jaar in die aanloopschaal blijven hangen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
Let op, veel (vaak grotere) bedrijven doen dit ook.
Bij navragen houdt men zich van den domme, wordt het bod opeens bijgesteld en beweren ze niet te hebben geweten dat de schaal "inmiddels zo hoog" is..

Zolang er niets over in de CAO staat, is dit gewoon uit den boze en zou ik er niet zomaar mee akkoord gaan. Dit heeft gevolgen voor je verdere carriere (mogelijk ook als je solliciteert bij een andere werkgever want die willen vaak het loon bieden wat je al had, vooral wanneer die niet volgens een specifieke CAO werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 08:51
In de vacature stond niets over een zogenaamde aanloopschaal of iets in die richting.

Als ik het goed begrijp hebben zien een aantal mensen er geen probleem in. Misschien dat er een verwarring is over de definitie van de schaal waar ik het over heb. Het betreft een salarisschaal per functie. Stel jij komt binnen bij een bedrijf als junior programmeur en voor jou functie is er een minimum van 2300 en maximum van 2900 aangegeven in het bedrijfsdocument. Jij krijgt 2200 geboden, beetje vreemd of niet? Een senior programmeur is dan bijvoorbeeld 2900 tot 3500.

Maar goed, bedankt voor de reacties, ik kan er wat mee.

Ter reactie op een aantal vragen; Ik weet van de schalen af omdat ik het document onder ogen gekregen heb, hoor zelf niet bij de jeugd.
Pagina: 1