Raspberry Wifi en SMS

Pagina: 1
Acties:

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Het zal vast een simpele vraag zijn maar ik kom er even niet uit. Ik heb een Raspberry Pi met een wifi-dongle die verbind met mijn eigen wifi-netwerk. Ik wil ook nog een HUAWEI E303 dongle aansluiten zodat ik een sms kan versturen. Op het moment dat ik de HUAWEI dongle in de USB-poort stop verbreekt de Pi de wifi verbinding en kan ik hem niet meer benaderen. Hoe kan ik voorkomen dat de Pi de E303 dongle gebruikt voor het opbouwen van een netwerk verbinding en gewoon de bestaande wifi-verbinding in stand houdt?

Eigenlijk onderstaande situatie:

(Internet) ----- (WIFI-router) ----- (WIFI-dongle-Raspberry) ----- (HUAWEI E303) ----- (GSM Netwerk)

De Raspberry moet SMSjes kunnen verzenden/ontvangen en omzetten naar e-mail.

Prutsen met usb_modeswitch en gammu lukt me zelf wel.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft te maken met de te leveren stroom die de Pi nekt.

1 adapter werkt dan prima, 2 adapters trekken te veel stroom, waardoor de Pi een USB-poort afsluit.

Draai de adapters maar eens om en probeer het dan nog eens, om te kijken welke er dan wordt uitgeknikkerd.

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Heb even zitten puzzelen. Ik heb een powered usb-hub. Het lijkt erop dat als ik de Pi reboot met zowel wifi-dongle als de e303 aangesloten het goed gaat. Stop ik de dongle er later in wordt de wifi-verbinding verbroken.