Toon posts:

Thuis een FTP-server opzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben nieuw op dit gebied, maar toch wilde ik wat vragen voordat ik uberhaupt ga uitzoeken hoe het moet.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld één HD toe te wijzen als FPT server? Heb wel al ergens gelezen dat ik op het feit moet letten dat mijn IP steeds veranderd en dat ik dus steeds als ik mijn PC uitzet opnieuw mijn setup moet starten (maar dat is geen prob.).

Ben benieuwd of het mogelijk is. Bijvoorbaat dank aan u allen.

Klaassen :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Surf naar tucows.freeler.nl
daar surf je verder naar FTP servers en probeer er een paar, dat zijn de beste leermethoden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Er zijn een aantal programma's die ik nu heb geprobeerd... Serve-U FTP en G6 ftp server.
Ze zijn alletwee erg gemakkelijk te installeren en bij het aanmaken van Gebruikers kan je meteen ook de plaats op de schijf aangeven waar deze gebruiker mag starten en welke rechten hij daar heeft.

Ik heb geen ervaring met een variabel IP adres...

Sign of my Time

Verwijderd

surf daarna naar www.dyndns.org dan krijg je een naam.dyndns.org en een proggie op je pc, zodra jou pc online is maakt dat proggie verbinding geeft je ip door en dan wordt naam.dyndns.org gelinkt aan jou ip.

ff lezen op die site hoe het werkt, suc6

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
www.hn.org is daar ook een goede voor

installeer dit tooltje en het werkt :)

//

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 20:14

EaS

Welke besturingsysteem gebruik je ??

In win2k zit al standaard een server (http,ftp, mail..etc)

Ondersteunt ook asp, download resume etc.

Tik bij uitvoeren maar eens in: inetmgr

(Als het niet werkt, eerst even iis installeren van windows cd)

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

In win2k zit al standaard een server (http,ftp, mail..etc)
Als je iis van w2k gebruikt. Patch hem wel effe anders staat je server zo open!!!!!!!

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Das nie bij te patch'n van Windows. Gebruik liever WarFTPd. Als je toch die van windows gebruikt kan het zijn dat ze de moeite sparen omdat je upload waarschijnlijk bere klein is.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Thnx all ya....ut werkt en dat binnen een uurtje, tis inderdaad makkelijker dan ik dacht. :)

Verwijderd

Ik vind G6ftp of Bulletproof server zo als het nu heet best een mooi ftp server prog

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
ik gebruik gewoon linux :P

Audi A8 W12 6.0

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00
Op donderdag 07 juni 2001 15:28 schreef twixx het volgende:
Das nie bij te patch'n van Windows. Gebruik liever WarFTPd.
Goh, wat een constructief commentaar.
Een korte blik op bugtraq laat zien dat de afgelopen tijd in vrijwel alle ftp-servers die bij diverse *nix systemen zitten vulnerabilities zijn ontdekt, waaronder een aantal vrij ernstige. Van de IIS FTP server zag ik er zo snel geen een (de meeste issues van IIS betreffen de webserver). Bovendien is patchen nav het hotfix script van MS een fluitje van een cent.

Maargoed. Servu is waarschijnlijk het beste begin ivm de niet al te steile leercurve.

[edit: typo]

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Op donderdag 07 juni 2001 21:17 schreef Rukapul het volgende:

[..]

knip :)

Maargoed. Servu is waarschijnlijk het beste begin ivm de niet al te steile leercurve.

[edit: typo]
lol :D

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1