USB Stick geeft aan RAW formaat.

Pagina: 1
Acties:

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:12

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een probleem sinds kort.

Dit is ontstaan nadat ik mijn USB Stick(8GB Scandisk) heb geformatteerd naar UDF om memtest te kunnen booten.

Ik heb google afgezocht om hem terug te kunnen zetten naar NTFS of FAT. Tevergeefs.

Wat heb ik gedaan?

- Geformatteerd via windows 8 zelf (Geen succes), hij bleef aangeven UDF waarvan alleen 50MB toegankelijk is. In schijfbeheer van windows 8 is wel te zien dat het niet toegewezen gedeelte X.XX GB is.

Daarna via google de app "HPUSBDisk" tegengekomen. Na dat gebruik te hebben is de ellende begonnen.

Sindsdien is het format : RAW

De USB stick is niet meer zichtbaar bij deze computer, wel in schijfbeheer, maar kan met geen mogelijkheid geformatteerd of benaderd worden.

Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Zie hieronder een printscreen van schijfbeheer.

(klik om te vergroten)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zjts7a.jpg

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:39

D4NG3R

kiwi

:)

Boot eens Linux in een live omgeving (Bijv Ubuntu) en kijk of je de stick daar wel kan formatteren?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 13:47
Meestal zijn dan je partitiegegevens naar de gallemiezen, vaak op te lossen met behulp van tools ala EASUS Partition Master, Check Disk of soms zelf chkdsk.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
D4NG3R schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:14:
Boot eens Linux in een live omgeving (Bijv Ubuntu) en kijk of je de stick daar wel kan formatteren?
Lijkt me een goede tip. U kunt dit (tijdelijk) naast Windows gebruiken. Dit kan o.a. op: Windows XP, Windows Vista en Windows 7. Dus het kan niet op Windows 8!

Stap 1
Bezoek de volgende website:
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop?q=node/93

Stap 2
Download de 'Wubi-versie' van Ubuntu. Dit draait binnen Windows als programma, daardoor zijn de prestaties niet goed van Ubuntu. U kunt dit gemakkelijk en snel weer verwijderen door middel van het 'Configuratiescherm' in Wondows.

Afbeeldingslocatie: https://cb9867f5-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/tweakerstopic/foto-s-voor-reviews/Kopie%20van%20foto.JPG?attachauth=ANoY7cpIgErAzvkry6FLYqdQkuCCV2zjx8QknAl5qx-doqcmbQO4Jp8-Y8QzU2nboPZ_G3Q4Iejjcws3a4J3FOU5UiUKkqrMonHiQG2XwYtB_yfezqjZWTtJvW82nBgYH5cx8D-Ii65EIiiKkRFCQERVAFW3ZBhxzaQgKZzV-JiLu6BFka9TYn-N3mfjvWjB04KrPdX8y6oQGtUI9H2Hoqv_BrhixjnpEotw4_jtZLR6551Fh6x5ZXTbEmfjgzFeJxKoriDIgjeO&attredirects=0

Stap 3
Sla het uitvoerbare bestand op en voer het na het downloaden uit.

Stap 4
Volg het stappenplan van Ubuntu.
Tip: Het is noodzakelijk om een gebruikersaccount te maken. U hoeft alleen de naam (kan ook een nickname zijn) én een wachtwoord van minstens 8 tekens in te voeren.

Stap 5
Start de computer opnieuw op.

Afsluiten in Ubuntu: Rechtsboven staat de gebruikersnaam, klik daarop en kies 'Shut down' (in de Engelse versie).

Stap 6
En ga vervolgens naar 'Computer' en hopelijk kunt u dan de USB-stick formatteren.

Verwijderen van Ubuntu
Ga naar het 'Configuratiescherm', naar 'Software' en als laatst kiest u 'Ubuntu' uit de software lijst en verwijderd die indien u het wil.

Veel succes! :)

- 12345dan

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou even kunnen proberen of je met diskpart de stick leeg kan maken met het commando clean.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 21:16

TommieW

Numa numa.

Brrr... Ubuntu via Wubi. Dat werkt gewoon knudde.

Ik raad je aan om The Ultimate Boot CD te branden/op een USB stick te zetten. Op de UBCD staat Parted Magic. In Parted Magic staat GParted. Met GParted kan je je stick waarschijnlijk weer werkend maken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:12

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Hartelijk dank voor alle Tips.

Ik heb tot nu toe alleen nog "EASEUS Partition Master" gebruikt. Als ik hem daar formatteer naar NTFS dan zie ik hem wel en is die benaderbaar. Heb zelfs al test een bestand erop gezet. Dat werkt. Alleen zodra ik de stick verwijder en weer terug in de USB aansluiting steek, komt die niet meer zichtbaar.

Voor de andere tips heb ik helaas geen extra USB stick of optische drive. Dus die tips kan ik eventueel later ergens anders uitvoeren.

Is die Gparted ook als programma te installeren in Windows 8?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

12345dan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:43:
[...]

Lijkt me een goede tip. U kunt dit (tijdelijk) naast Windows gebruiken. Dit kan o.a. op: Windows XP, Windows Vista en Windows 7. Dus het kan niet op Windows 8!
Als je gewoon een live linux pakt (bijv Ubuntu) en die boot vanaf CD of USBstick kun je die prima draaien op een systeem waar Win8 op staat (enige dat je misschien moet uitzetten is secure boot).

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf weleens sd formatter gebruikt: https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/
Pagina: 1