Kleine weiziging:
Ik ben inderdaad ook een, bij gebrek aan betere omschrijving, ´multimediafreak/developer´. Ik programeer met geheugen intensieve paketten als Visual Studio en ben niet vies van het gehele Adobe pakket en 3D modeling software. Het wordt een kruising game/ontwikkel machine.
@VasZaitsev
Ik heb voor deze cpu gekozen omdat je hij de beste snelheid/prijs verhouding heeft, naar mijn idee.
De intel Xeon is inderdaad iets goedkoper, maar ook een stuk minder snel.
Moederbord heb ik gekozen, vooral om de 2 PCI 3.0 x16 slots, met een uitbreiding van een 2de videokaart op de lange termijn heb ik ze hard nodig. Het moederbord wat jij uitgekozen hebt heeft dit niet.
Ik heb miscchien niet al mijn eisen kenbaar gemaakt, maar ik ben ook erg blij met een aantal extra PCI-e slots voor een wifi kaart en eventueel een geluidskaart om direct via mijn PC gitaar en dergelijk op te kunnen nemen.
De HDD tip vind ik tof! Die ga ik zeker weizigen.
De kast komt er zeker

Ik houd van hightowers omdat ik ze naar hartelief vol kan propper met alles wat ik over de jaren in de garage opgespaard heb. Daar komt nog bij dat het een oude bekende is, hij staat ook naast me te blazen op mijn werk.
Wat ik van voedingen af weet is eigenlijk alleen dat ze het goede aantal watt´s moeten leveren en dat ze goedkoop zijn. De Seasonic is vet, omdat hij een Gold certificering heeft, maar eigenlijk leek het me wel gaaf om een keer een modulaire voeding te nemen, om het aantal draden in de computer te beperken. Ik zal nog even onderzoeken wat het verschil tussen een Gold en Bronze certificering is, maar in ieder geval bedankt voor de tip!
Qua videokaart, heb geen flauw idee wat er mis is met mijn keuze, but then again, ik heb ook geen verstand meer van videokaarten ben ik bang

Kan je mij vertellen waarom hij ruk is én waarom ik beter kan kiezen voor een kaart mét een extra/andere cooling. Ik heb nog nooit aan video kaarten gesleuteld maar ik neem aan dat dit is om hem over te klokken?
Wat denken jullie er van na dit hele verhaal?
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 06-12-2013 22:04
. Reden: extra informatie ]