Toon posts:

[OSX86] - Myhack werkt ineens niet meer met Samsung SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Al enige tijd werk ik met veel plezier op hackintosh. Nu leek het me gaaf een SSD te kopen en OSX daarvan te draaien. Maar ineens werkt booten vanaf de Myhack USB stick niet meer, ik krijg een boot0 error (ik kom dus niet eens aan het installeren toe). Zodra ik een reguliere harddisk aansluit werkt het weer wel?

Weet iemand wat dat is/hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 09:24
Heb dat probleem ook gehad met mijn harddisk toen, omdat hij een cache heeft van 4k. misschien dat het daar aan kan liggen dat is te fixen met;
http://www.macbreaker.com...ckintosh-boot0-error.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
De melding in die link gaat over die melding als je wilt booten van een HD (voor zover de informatie op die pagina volledig is), hoe boot je van die usb? handmatig (selecteren bootdevice via uefi/bios) of heb je de usb stick als eerste bootdevice ingesteld (in dat geval kan het toevoegen van de ssd de bootorder misschien in de war gooien).

//edit: overigens is het wel handig de link van br13an te gebruiken om je bootloader te installeren als die ssd inderdaad 4096 byte sectors gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door blouweKip op 06-12-2013 18:48 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de USB flash disk ingesteld als eerste boot device. Ben inmiddels al iets verder, door chameleon wizard te gebruiken en chameleon te installeren op de SSD schijf kom ik nu al verder. Krijg nu wel ineens kernel panics bij de installer die ik eerst niet had. Vind het maar vreemd allemaal, sluit ik de normale HD aan werkt alles weer als een zonnetje. (OSX 10.9)

Ik denk dat ik de SSD maar gewoon terugbreng, kost me veels te veel moeite zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Chameleon wizard? dus je usb stick boot gewoon, of heb je nu beide HD's erin gezet en alleen chameleon op de SSD gezet om daar de installer op de USB stick mee te starten?
Kernel panics bij een installer op een usb stick die voorheen wel werkt (dat neem ik even aan omdat je al osx draaide op de HDD), lijkt me eerder een probbleem met de usb stick en niet met de SSD.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKCU
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 22:36
Er kan schijnbaar zonder logisch verklaarbare redenen altijd van alles misgaan. Meestal begin ik dan de stappen helemaal van voren af aan, vooral het voorbereiden van de USB stick. Maar als het eenmaal lukt is het fantastisch met SSD!
Misschien kun je met CCC je werkende partitie klonen naar de SSD, booten met USB en je SSD als schijf kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 18:06
Heb ik inderdaad ook ondervonden met mijn 4k sectoren hd. Bootloader installeren met boot1h ipv. boot0.

Je bent in ieder geval niet de enigste:

http://www.macbreaker.com...ckintosh-boot0-error.html

Edit: Niet hele topic gelezen, niet relevant voor dit probleem.

[ Voor 47% gewijzigd door roughtodacore op 08-12-2013 22:35 ]

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om het nog spannender te maken, nu werkt OSX helemaal niet meer. Ook niet op een normale disk :-( Vrees dat ik maar terug moet naar Windows, ugh... Ik heb mijn Macbook pro nog, maar had gehoopt ook op m'n PC verder te kunnen werken met OSX.
Pagina: 1