DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Ik heb een router waar internet / telefonie / en tv doorheen.

Nu heb ik boven een slechte verbinding door staal en beton muren, waardoor ik een tweede router er wil plaatsen die wifi + vaste verbindingen geeft.

Ik heb de beneden router ( van upc ) de volgende gegevens staan:

ip: 192.168.1.254
dhcp 192.168.1.100 t/m 150

de nieuwe router boven ( wireless router n300 sitecom )

ip: 192.168.1.253
dhcp 192.168.160 t/m 200

Echter kan ik geen DNS instellen op een of andere manier maar vindt hij wel een domein naam optie en ddns

De twee routers zien elkaar gewoon goed, de bovenste router geeft goed zijn ip's vrij en zo doet de beneden router dat ook. Echter heb ik nog steeds geen internet verbinding boven.

Normaal stel ik dus het DNS in op de tweede router, echter is dat hier niet mogelijk. Hoe krijg ik dit opgelost om het toch te laten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Gatygun op 06-12-2013 17:25 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

In welke port heb je de kabel vanaf de UPC router gestopt in de Sitecom router?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
Kabel in een LAN poort doen en DHCP op de tweede router (sitecom) uit zetten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 15:52
Zijn de routers onderling met een kabel verbonden? Zo ja, de router waar de modem aanhangt op de WAN-poort verbind je met één van zijn LAN-poorten door aan de LAN-poort van de andere router. Op de tweede router schakel je de firewall en de dhcp server uit. De wifi stel je met hetzelfde SSID en paswoord in op beide routers maar wel op verschillende kanalen om overlapping te voorkomen, de clients kiezen dan zo het sterkste signaal en verbinden automatisch. Zo handelt je eerste router alles af, is het onderhoud simpeler en heb je één logisch netwerk.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je moet op 1 van de routers DHCP uitzetten als je ze in hetzelfde network hebt, configureer er eentje als switch/access point en laat DHCP etc. door de router beneden afhandelen.

(wat ItsValium zegt...)

[ Voor 7% gewijzigd door firebird_1979 op 06-12-2013 23:43 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42

En lier en ik en webfreakz.
Pagina: 1