Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een kennis van me geadviseerd een nas te kopen in combinatie met een Smart TV.
Algoed, samen de benodigde dingen uitgezocht en aangeschaft.
Zijn op een 50" Panasonic Smart TV en een Synology DS213j met 2 HDD's van 2TB uitgekomen.
Ik heb alles geïnstalleerd.

Nu krijg ik op geen enkele manier ondertiteling mee in de stream (behalve als ze ingebakken zijn ofc).
Ik heb losse video bestanden en een .SRT bestand, maar als ik op "Subtitles" druk staat er "no subtitles".

Heb Google al afgezocht, heb weinig nuttige informatie kunnen vinden.
Graag jullie hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nu nog even het typenummer van de TV vermelden en dan kunnen we gericht mee zoeken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Google levert een berg aan topics over mkv/mp4 + .srt files op. Heb je daar al tussen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:58
Zover bij mij bekend is het onmogelijk om ondertitels (mee) te streamen via DLNA.
Oplossing is om een mediaspeler bij de TV te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Bedankt voor de reacties, het betreft een Panasonic TX-L50E6.
Ik heb op Google al gezocht, de ene zegt dat het niet mogelijk is, de ander zegt dat het aanpassen van de naam van de subtitles naar de naam van het videobestand moet voldoen, weer een ander zegt dat het met een mediaspeler moet.
Maar de nas is juist aangeschaft ter vervanging van mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De beperking wordt niet zozeer door je NAS zelf veroorzaakt maar door het afspeel-apparaat. Een TV is nu eenmaal geen echte media-speler. Alles wat deze kan vertonen aan media is mooi meegenomen maar voor de algehele media-beleving gaat er toch niets boven een goede (aparte) Media speler/ HTPC.

Edit: Pagina 93 van de (online) TV handleiding, daar staat het e.e.a. over ondertitels vermeld.

■Ondersteunde ondertitelformaten
●MicroDVD, SubRip, TMPlayer (.srt,.sub,.txt)
●Het videobestand en het ondertitelbestand bevinden zich in dezelfde map en hebben dezelfde naam behalve de bestandsextensie.
●Als er meerdere bestanden met ondertiteltekst in dezelfde map aanwezig zijn, worden ze weergegeven in volgorde van prioriteit: “.srt”, “.sub”, “.txt”.

[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2013 01:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miyamoto schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:34:
Zover bij mij bekend is het onmogelijk om ondertitels (mee) te streamen via DLNA.
Oplossing is om een mediaspeler bij de TV te zetten.
Onmogelijk is blijkbaar n.v.t.. Op mijn Samsung TV wordt een los SRT bestand prima als ondertitel weergegeven via een DNLA apparaat (Synology NAS), er is zelfs een apart menu beschikbaar met instellingen wat alleen actief wordt als er een SRT bestand wordt aangetroffen bij een video bestand. Zeg dus niet te snel dat iets onmogelijk is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 12:00
Via een Sony-tv werkt het ook prima.
Overigens zou ik geen gebruik van DLNA maken maar een paar tientjes uitgeven voor een Raspberry Pi, wat vele malen gemakkelijker in gebruik is en heel veel meer functies kent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:58
Hm op mijn (Philips) TV staat dat ook in de handleiding, maar werkt dat alleen icm een USB-stick.
Via mijn NAS (ook Synology) mooi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Via usb stick werkt het wel ja, maar via de nas krijg ik het niet voor mekaar..
Is er een mediaspeler die je kan download op de tv die wel srt via stream ondersteund?

[ Voor 35% gewijzigd door Brabo op 07-12-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een tv kan tot enige hoogte gebruikt worden als mediaspeler maar het is een extra functie en geen basisfunctie. Soms werkt het prima, soms niet. Het hele smart-tv-gebeuren staat nog behoorlijk in de kinderschoenen en is nog geen perfect platform. Dat zal per merk/model anders kunnen zijn. Het beste is altijd om een mediaspeler te gebruiken, die zijn er voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadstar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 20:48
Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar als het MKV files zijn kun je de subtitels toevoegen aan het MKV bestand via MKVMerge (onderdeel van MKVtoolnix).
Dan zou je TV ze wel moeten herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
S1NN3D schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:26:
Een tv kan tot enige hoogte gebruikt worden als mediaspeler maar het is een extra functie en geen basisfunctie. Soms werkt het prima, soms niet. Het hele smart-tv-gebeuren staat nog behoorlijk in de kinderschoenen en is nog geen perfect platform. Dat zal per merk/model anders kunnen zijn. Het beste is altijd om een mediaspeler te gebruiken, die zijn er voor gemaakt.
:Y helemaal mee eens. Je zult er al snel tegenaan gaan lopen dat veel formaten niet ondersteund worden, de kwaliteit toch niet zo heel geweldig is, en het ook niet heel praktisch werkt. Vandaar dat ik al even de Pi aanhaalde; daarmee haal je voor heel weinig geld de extra functionaliteiten in huis die je op je tv zoekt, zonder extra remote, een ruimte-verslindende kast of een hoog stroomverbruik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Ik zal het komend weekend is voorleggen aan mijn kennis.
Dus als je zo een Pi op de tv aansluit, kan je vanuit je nas daar heen streamen met ondertiteling?
Hoe bedien je zo'n Raspberry Pi, als je die aan de tv hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

jeroenvanrooij schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:24:
Dus als je zo een Pi op de tv aansluit, kan je vanuit je nas daar heen streamen met ondertiteling?
Een Raspberry Pi zelf is geen compleet product. Het is de hardware waar je wat op kunt draaien. In dit geval zal het wel XBMC worden (OpenElec.) Die kun je bedienen met je smartphone bijvoorbeeld.
Maar google er eens op zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
jeroenvanrooij schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:24:
De Pi moet je zien als een mediaspeler. (ergo je advies aan de kennis om de mediaspeler weg te doen was misschien niet helemaal handig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Mijn kennis heeft de mediaspeler misschien nog wel ergens liggen, maar die kan niet t netwerk op geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Hann1BaL schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:29:
[...]

Een Raspberry Pi zelf is geen compleet product. Het is de hardware waar je wat op kunt draaien. In dit geval zal het wel XBMC worden (OpenElec.) Die kun je bedienen met je smartphone bijvoorbeeld.
Maar google er eens op zou ik zeggen :)
Smartphone is een mogelijkheid, maar de Pi ondersteund ook gewoon CEC, waarmee je dus de remote van TV of receiver kan gebruiken om je Pi te besturen. Geen smartphone of aparte remote nodig dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
S1NN3D schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:51:
[...]

De Pi moet je zien als een mediaspeler. (ergo je advies aan de kennis om de mediaspeler weg te doen was misschien niet helemaal handig :+ )
Kort gezegd wel ja, maar dan een heel eenvoudige wat betreft hardware (geen overbodige poespas erop of eraan, alleen dat wat nodig is) en daardoor goedkoop. Door het gebruik van XBMC op de Pi is het ding super-universeel en zeer breed ondersteund.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:15
Als je leek bent met de PI en XBMC moet je er niet aan beginnen.
XBMC is behoorlijk gebruikers onvriendelijk als je er nog nooit mee gewerkt hebt..
Het beste kun je op je pc er mee oefenen , voordat je besluit om een PI te kopen XBMC erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Theodor schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:39:
XBMC is behoorlijk gebruikers onvriendelijk als je er nog nooit mee gewerkt hebt..
Het beste kun je op je pc er mee oefenen , voordat je besluit om een PI te kopen XBMC erop te zetten.
Dat valt heel erg mee.
OpenElec op een SD-kaartje mikken (kan gewoon vanuit windows, zie http://squirrelhosting.co...osting-blog-info.php?id=9 ) en aan zetten. Dat moet toch wel lukken lijkt me. Daarna is het hooguit nog even een license-code invoegen, maar daar is ook extreem veel informatie over te vinden. Niets om je druk over te maken.
XBMC zelf is juist extreem gebruiks-vriendelijk. Alles is heel duidelijk, netjes in alle mogelijke talen beschikbaar, met een enorm grote actieve community. Als je met XBMC niet kan omgaan kun je je afvragen of je überhaupt wel moet gaan beginnen aan streaming video, en is interactieve TV meer je ding vrees ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Sowieso als je net een heel nieuws systeem hebt aangeschaft dan ga je toch niet besparen op je mediaspeler. Hoe vaak lees je wel niet dat iemand de Pi langzaam vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 16:27

Neoz

Neoz & Hobbes

Vanuit mijn Synology DS 210j streamt mijn Samsung wel de ondertitels mee, maar alleen als de .srt bestanden exact dezelfde naam hebben als het videobestand en in dezelfde map staan. Heb je dat eens getest ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jeroenvanrooij schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:30:
de ander zegt dat het aanpassen van de naam van de subtitles naar de naam van het videobestand moet voldoen
Heb je al geprobeer om ze exact gelijk te maken, dus upper- en lower-case?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Theodor schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:39:
Ik studeer ICT Beheer, neem aan dat ik daar wel uit moet komen.
pven schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:48:
[...]

Heb je al geprobeer om ze exact gelijk te maken, dus upper- en lower-case?
Is inmiddels een paar weken dat ik bij die kennis langs ben geweest dus durf het niet zeker te zeggen, ik zal dat nog eens proberen binnenkort.

[ Voor 39% gewijzigd door Brabo op 10-12-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 02:02:
Sowieso als je net een heel nieuws systeem hebt aangeschaft dan ga je toch niet besparen op je mediaspeler. Hoe vaak lees je wel niet dat iemand de Pi langzaam vindt.
Het zou ook niet mijn keuze zijn voor een dergelijk systeem, maar het biedt je de meest goedkope oplossing die zo'n beetje alles aan kan.
Overigens is met de laatste release OpenElec de snelheid weer enorm verbeterd, en zelfs zo goed dat het een behoorlijk acceptabele interface geeft. Als multimedia content benaderen een incidentele gebeurtenis is, zou ik toch echt voor de Pi kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Er worden wekelijks blue-ray's gestreamd, kan een Pi dat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jeroenvanrooij schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:48:
Er worden wekelijks blue-ray's gestreamd, kan een Pi dat wel aan?
:Y mits je netwerk het fatsoenlijk kan aanbieden natuurlijk, maar dat lijkt me voor zich spreken. Kijk hier regelmatig bluerays op de Pi en geen enkel probleem hiermee ondervonden (let wel dat DTS gebruiken soms een issue kan zijn, maar dat heb ik nog niet getest; de Pi hangt bij mij in de slaapkamer waar de speakers van de TV worden gebruikt, dus geen DTS beschikbaar. Wordt gedownmixed naar 2.0)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Bedankt voor alle reactie's. Zal er binnenkort nog eens langsgaan om alles nog een keer na te lopen, te kijken of hij de oude mediaspeler nog heeft en of deze aan het netwerk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Leuke aanvulling; heb zojuist voor mezelf een Pi besteld om weer eens wat speelgoed te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Is opgelost door een WD TV Live tussen de nas en de tv te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
:? je had toch een Pi besteld? Die kan ook je subs prima verzorgen toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Laatst online: 24-01-2024
kroegtijger schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 03:36:
Via een Sony-tv werkt het ook prima.
Op mijn Sony 46NX700 worden subtitles via DLNA niet ondersteund. Verschilt dus per type (waars. per generatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Andere optie is natuurlijk om dan eerst te checken of de sub sync is met de video.
Als dat het geval is, kun je natuurlijk de sub mergen met de video, daar zijn vast wel verschillende tools voor te vinden. Voor mkv-files heb je mkvtoolnix met mkvmerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Rawit schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:09:
[...]

Op mijn Sony 46NX700 worden subtitles via DLNA niet ondersteund. Verschilt dus per type (waars. per generatie).
Op zowel mn KDL-40W5500 als de KDL-37EX402 loopt het anders prima, maar ook tussen die 2 toestellen zitten enorme verschillen in de firmware.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Heb een Pi gekocht voor mezelf, kennis heeft zelf een WD TV Live gekocht.
Pagina: 1