Toegang to beide netwerk interfaces

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 10:02
Hallo Tweakers,

Even het volgende, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Op mijn werk heb ik een bedraadde netwerk verbinding waarop alle poorten geblokkeerd zijn behalve de werk-vereiste poorten.
Naast de bedraadde verbinding is er ook een wifi netwerk. Deze is een open netwerk zonder beperkingen.

Om toegang krijgen tot jabber en andere diensten moet ik dus verbonden zijn met de wifi, en dit werkt ook. MAAR als ik verbonden ben met wifi dan werkt werk gerelateerde software niet, die moeten namelijk verbonden zijn met de beveiligde verbinding.

Dus mijn vraag is:

Is er een manier om van beide interfaces gebruik te maken tegelijk of een andere oplossing ?

Alvast heel erg bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je deze vraag al een systeembeheer gesteld? Neem aan dat er een goede reden is dat de bedrade verbinding geblokkeerd is, wellicht omdat men het lokale netwerk van het internet wil scheiden. Door die twee via jouw computer met elkaar te verbinden omzeil je wel die beveiliging.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Daedalus schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:50:
Heb je deze vraag al een systeembeheer gesteld? Neem aan dat er een goede reden is dat de bedrade verbinding geblokkeerd is, wellicht omdat men het lokale netwerk van het internet wil scheiden. Door die twee via jouw computer met elkaar te verbinden omzeil je wel die beveiliging.
Beide netwerken zijn beschikbaar, graag niet reageren als je niet weet of het kan of niet. Met alle respect maar als ik beveiligings advies nodig heb dan hoor je het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 16:12
albatrosX1 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:10:
[...]

Beide netwerken zijn beschikbaar, graag niet reageren als je niet weet of het kan of niet. Met alle respect maar als ik beveiligings advies nodig heb dan hoor je het wel....
Volgens mij lees je de reactie van Daedalus niet goed, probeer het nog eens en pas jouw reactie er even op aan zou ik zeggen... Je komt nogal lomp over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Jacks0nxD schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:11:
[...]

Volgens mij lees je de reactie van Daedalus niet goed, probeer het nog eens en pas jouw reactie er even op aan zou ik zeggen... Je komt nogal lomp over...
Graag alleen reageren als je weet of het kan en zoja hoe. Aan jouwn mening hoe ik over kom heb ik helaas ook niet veel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

LoL! , en op deze manier verwacht je nog dat mensen je helpen als je ze direct afblaft?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 16:12
Nogmaals, lees de reactie van Daedalus nog eens... Men kan hier wel manieren vertellen om het te omzeilen maar grote kans dat het tegen het beleid van je werkgever is en je er problemen mee kunt krijgen. (lees officiele waarschuwing, onstlag, ontnemen van netwerkvoorzieningen, terugplaatsen in functie enz. enz.)

We're here to help you, not to troll...

[ Voor 18% gewijzigd door Jacks0nxD op 06-12-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
oke laat ik het anderes proberen :D

Thuis heb ik 2 verbindingen, een bedraad en een draadloos. Voor surfen wil ik de WiFi gebruiken en voor gamen wil ik de ethernet kabel gebruiken.

Hoe zorg ik ervoor dat het automatisch omschakelt OF dat beide tegelijk verbonden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

albatrosX1 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:13:
[...]

Graag alleen reageren als je weet of het kan en zoja hoe. Aan jouwn mening hoe ik over kom heb ik helaas ook niet veel aan :(
Als je het te doen is om de beveiling te omzeilen, dan gaan we je daar niet mee helpen. Die beveiliging is er met een reden, en de enige manier om daar iets aan te veranderen, is door met systeembeheer te praten. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.