cd loopwerk autoradio vervangen voor mp3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik heb een Nissan Micra (2006) met daarin een Blaupunkt autoradio, orgineel Nissan MMR-CD G. Het vervelende van deze radio is dat de cd speler geen MP3's afspeeld. Nu heb ik een 2e hands identieke radio gekocht om te kijken of er een mogelijkheid is om toch mp3's af te kunnen spelen. Bovenkant van de radio verwijdert en met 4 schroeven het loopwerk van de cd speler verwijderd. Deze zit met een 14-aderige kabel bevestigt aan het "moederbord".
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BBFMGXQA.jpg

De aansluiting van het loopwerk ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LOZI6ZEW.jpg

Ik dacht: nou, dan sluit ik de hoofdtelefoon uitgang van een mp3 speler op de "outl" en "outr" connectors en spelen maar! Dus niet,er is kennelijk iets meer voor nodig. Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 21:01

FlyEragon

Alien Monkeys

De versterker van de radio moet je op zijn minst in de cd stand zien te krijgen, zodat hij die inputs actief versterkt. Immers zijn er meerdere bronnen mogelijk voor de versterker. Echter of dat nu goed gaat zonder het loopwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
FlyEragon schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:19:
De versterker van de radio moet je op zijn minst in de cd stand zien te krijgen, zodat hij die inputs actief versterkt. Immers zijn er meerdere bronnen mogelijk voor de versterker. Echter of dat nu goed gaat zonder het loopwerk ?
Ik kan als "source" wel de cd-speler selecteren, er komt dan netjes "CD" in het display te staan. Echter bij het indrukken van volume up/down knoppen gebeurt er niets terwijl als de cd speler is aangesloten je netjes het volumelevel ziet stijgen/dalen. Wat dat betreft zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Waarom zou OUTL/R een analoog signaal moeten kunnen accepteren? Aan die connector te zien loopt daar één of andere rauwe bitstream vanaf het loopwerk (audiodata) overheen. Ik denk dat je even in de ingang van de versterker (bovenin midden op koelblok) moet tappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 06-12-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 21:01

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik kan me voorstellen dat er wat communicatie is tussen het mainbord en het loopwerk. Dat mist nu en daarom werkt het mogelijk niet. Ik denk dat je meer kans hebt door het loopwerk gewoon aan te sluiten behalve dan de 4 lijntjes voor input. Zo zal de communicatie wel goed gaan, en het mainbord denken dat het audiosignaal van het cd loopwerk komt :)

edit: En inderdaad is het mogelijk dat de D/A conversie pas op het mainbord wordt gedaan. Dan moet je daar ergens mee interfacen.

[ Voor 15% gewijzigd door FlyEragon op 06-12-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Oyster schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:27:
Waarom zou OUTL/R een analoog signaal moeten kunnen accepteren? Aan die connector te zien loopt daar één of andere rauwe bitstream vanaf het loopwerk (audiodata) overheen. Ik denk dat je even in de ingang van de versterker (bovenin midden op koelblok) moet tappen.
Hmm, volgens mij heb je gelijk en gaat er helemaal niks analoog door de verbindingskabel. Ga nog even verder stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Het CD loopwerk vervangen door MP3 is bijna niet te doen.

Bij dergelijke radio's zit het meestal allemaal dermate geintergreerd dat er totaan de versterker geen analoge audio te vinden is.

Ik zou zelf een simpele FM zender aan je mp3 speler gooien en het zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je het te moeilijk doet :)
Check even http://www.tehnomagazin.c...adio-Wiring-Connector.htm
Staat volgens mij zo'n beetje alle aansluitings pinouts op. Met een beetje mazzel kun je de CD changer optie misbruiken om een aux van te maken. Hang je dr zo een iPod aan en hoef je ook geen mp3 cd's meer te branden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Waarom niet veel makkelijker de radio simpelweg vervangen door een exemplaar dat wel mp3 cd's afspeelt? Of beter nog, eentje met usb poort?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Of gewoon een aux stekker aanschaffen en die inpluggen. Een Ford heeft standaard zo'n aansluiting. Kabeltje kostte iets van 20 euro. En je hebt dan een jack aansluiting voor je audiospul. Kun je daarna met een kabeltje je telefoon / mp3 speler ed aansluiten en zo via de autoradio luisteren.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:42
real[B]art schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:09:
Waarom niet veel makkelijker de radio simpelweg vervangen door een exemplaar dat wel mp3 cd's afspeelt? Of beter nog, eentje met usb poort?
Waarschijnlijk omdat het geen standaard 1 DIN radio is maar eentje die aan de vorm van het dashboard is aangepast. Net als wat je ziet bij Volvo bijv.

En AUX creeren dmv CD-wisselaar ingang is leuk, maar dat werkt meestal ook niet zomaar. Vaak moet die optie aangezet worden, en meestal kan alleen de dealer dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
Even zomaar een nieuwe erin zetten noem ik eigenlijk ook geen tweaken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Soms zijn er makkelijkere oplossingen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/1310051/FM-transmitters

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja kan natuulijk gewoon de L en R doorknippen en de bediening vast laten zitten met een cd er in dan denk de radio dat die een cd speelt en dat doet ie ook. maar jel uisterd naar je mp3

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

ThinkPadd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:21:
Waarschijnlijk omdat het geen standaard 1 DIN radio is maar eentje die aan de vorm van het dashboard is aangepast. Net als wat je ziet bij Volvo bijv.
Klopt, maar meestal is er dan ook wel een 'verloopje' te verkrijgen in de vorm van een stuk kunststof met aan de buitenrand de vorm van de originele radio en in het midden een 1 DIN uitsparing.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1