Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies/Ervaringen nieuwe televisie

Pagina: 1
Acties:

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-10 22:14
Beste Tweakerts,

Ik heb een vraag. Binnenkort wil ik een nieuwe TV gaan aanschaffen, en ben daar ook al een tijd naar aan het kijken op internet. Het enige wat voor mij echt telt is "ghosting" en "input lag". Er zijn zoveel televisies dat ik eigenlijk niet zo goed weet welke ik moet aanschaffen.
Ik zie vaak op het ene forum staan "goede televisie," en vervolgens een ander forum dat er weer een loterij is met panelen waardoor er dus ook wel degelijk probleem zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar minimaal 42Inch, 46 ook prima!
Budget liefst zo laag mogelijk uiteraard(500-900€), en vind de televisies van Samsung vaak wel het mooist. Overigens ben ik niet vies van het overstappen naar een ander merk.
Momenteel bezit ik in 32Inch LE32D550 (even uit mijn hoofd).

Zijn er mensen die mij willen adviseren op basis van hun ervaringen?
Bedankt! _/-\o_

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Normaal gesproken zou ik een Panasonic Plasma aanraden. Op 42 op 46 inch is er (IMHO) geen enkel scherm (nee, ook LED niet) wat zo'n goede prijs-kwaliteit verhouding biedt.

Jammer dat input lag een puntje voor je is, want dat schijnt iets hoger te zijn op de ST60 serie.

Wat je ook zou kunnen doen is kijke of er nog ergens een ST50 op de kop valt te tikken. is de 2012 serie, en heeft lager input lag.

Aan de ander kant vraag ik me oprecht af op je "last" krijgt van een iets hogere input lag...

Edit:

Relevant:
El_V in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 06-12-2013 12:59 ]

• xenonNn
Bedankt voor je reactie. Ik heb thuis bij mijn ouders eens keer geprobeerd FIFA en CoD te spelen. Daar merk je ondanks de Game modus uit, en Motion plus dingen uit te zetten alsnog lag. Dus ik moet van te voren mijn knoppen in gaan drukken om op de juiste manier mijn spel te spelen.

Wat ik me afvraag er zijn toch zoveel meer mensen die last of juist geen last moeten hebben van dit fenomeen.
FreakNL schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:55:
Normaal gesproken zou ik een Panasonic Plasma aanraden. Op 42 op 46 inch is er (IMHO) geen enkel scherm (nee, ook LED niet) wat zo'n goede prijs-kwaliteit verhouding biedt.

Jammer dat input lag een puntje voor je is, want dat schijnt iets hoger te zijn op de ST60 serie.

Wat je ook zou kunnen doen is kijke of er nog ergens een ST50 op de kop valt te tikken. is de 2012 serie, en heeft lager input lag.

Aan de ander kant vraag ik me oprecht af op je "last" krijgt van een iets hogere input lag...

Edit:

Relevant:
El_V in "[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2"

[ Voor 5% gewijzigd door xenonNn op 06-12-2013 13:25 ]

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een plasma is imho doorgaans de beste televisie. Binnen je budget komt de 42ST60 in beeld maar deze heeft een hogere input lag. De kans dat je nog een ST50 zal vinden, lijkt me erg klein.

De Sony 42W655 is in mijn ogen voor jou een echte aanrader. Formaat dat bij je wensen past en makkelijk binnen je budget. Deze televisie is vaak genomineerd op Tweakers als beste (budget)-televisie. Hij ziet er (persoonlijk natuurlijk) erg goed uit en heeft een zeer lage input lag dus is zeer geschikt om te gamen. Heb deze televisie voor mijn ouders ook gehaald en het is voor zijn geld echt een goede televisie.

• xenonNn
Super! Heb al wat antwoorden gevonden op de Sony, en lijkt zeer positief. Overigens vind ik het design best mooie en is hij ook verkrijgbaar in het zilver!
S1NN3D schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:32:
Een plasma is imho doorgaans de beste televisie. Binnen je budget komt de 42ST60 in beeld maar deze heeft een hogere input lag. De kans dat je nog een ST50 zal vinden, lijkt me erg klein.

De Sony 42W655 is in mijn ogen voor jou een echte aanrader. Formaat dat bij je wensen past en makkelijk binnen je budget. Deze televisie is vaak genomineerd op Tweakers als beste (budget)-televisie. Hij ziet er (persoonlijk natuurlijk) erg goed uit en heeft een zeer lage input lag dus is zeer geschikt om te gamen. Heb deze televisie voor mijn ouders ook gehaald en het is voor zijn geld echt een goede televisie.

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 17:50
Je kunt ook eens kijken bij http://hdtvtest.co.uk. Daar testen ze ook op inputlag. Soms wijkt het typenummer wel iets af, omdat ze de Britse versies testen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat is een prima site. Ze hebben de door mij genoemde Sony (onder inderdaad een iets ander typenummer) getest en deze kwam erg goed uit de review.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor aankoopadvies hebben we tegenwoordig een speciaal forum: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1