Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Full HD laptop met ruime accuduur

Pagina: 1
Acties:

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 22:00
Beste Tweakers,

Ik ben inmiddels weken aan het zoeken naar mijn ideale laptop, tientallen reviews en forumthreads doorgelezen, maar ik kom er toch niet uit. Daarom mijn 8 jaar oude account maar eens uit het vet getrokken om om wat hulp te vragen.

Ik zoek een laptop die ik vooral (z.g.a uitsluitend) thuis zal gaan gebruiken. Draagbaarheid is dus geen groot issue. Hij zal vooral gebruikt worden om wat te surfen, films/netflix te kijken (als mijn vriendin "achter gesloten deuren" o.i.d moet kijken) en om te programmeren. Het zwaarste wat hij te doen krijgt is denk ik Visual Studio/Eclipse draaien, maar dat moet dan ook wel goed lopen met fatsoenlijke compiletijden. Om IDE's als VS nog fatsoenlijk te kunnen gebruiken wil ik full-HD en tenminste 15 inch.
Ik vind het heel irritant om iedere keer als ik ergens anders ga zitten de voeding mee te nemen, dus het is belangrijk voor mij dat de laptop een goede accuduur heeft. Om het iets concreter te maken: Surfen/coden met scherm op volledige helderheid en WiFi aan zou ik toch wel vier uur uit willen kunnen houden.

Samenvattend
  • 15 of 17" (liefst 15)
  • Full-HD scherm. Voorkeur voor mat, maar glossy is ook ok.
  • Moet een flinke tijd op de accu kunnen.
  • SSD. (Geen probleem om deze er zelf in te zetten, maar dan moet het wel in het budget passen)
  • Een leuke GPU is mooi meegenomen, maar absoluut geen must.
  • Fatsoenlijke bouwkwaliteit
  • Numpad op het toetsenbord is een pre.
  • Budget: 1000 euro.
Ik heb, zoals gezegd zelf ook al zitten zoeken en o.a. de volgende laptops gevonden:

De gedoodverfde favoriet: pricewatch: Asus N56VB-S4061H
Voldoet aan alles wat ik zou willen, behalve de accuduur. Voor zover ik heb kunnen vinden is het ook niet mogelijk om een 9 cell accu er in te zetten. Ook schijnen er problemen te zijn met WiFi. Aangezien ik de laptop niet vaak buitenshuis meeneem zou ik dit nog op kunnen lossen door een USB-adapter te gebruiken.

Inspiron 7537 (Versie met 16 GB RAM en SSD)
De prijs van 1080 (met VIP-korting) is eigenlijk net buiten mijn range, maar het scheelt het gedoe van zelf een SSD inbouwen.
De i7-4500U lijkt mij nog krachtig genoeg voor wat ik er mee wil doen en de accu gaat volgens diverse reviews erg lang mee. Wel lijkt er, ook bij deze laptop, een probleem te zijn met de WiFI. Sommige gebruikers rapporteren dat dat opgelost is met een update van de drivers. Bij anderen is dit niet het geval. Ook schijnt het toetsenbord niet zo geweldig te zijn (en is IMO een zilveren toetsenbord bij een alu case ontzettend lelijk).

De nieuwe Inspiron 15r
Deze lijkt te voldoen aan al mijn wensen, maar omdat ik geen reviews kan vinden van de versie die ik overweeg (i7-4500U, Full-HD, Radeon HD 8850M), vind ik het een beetje een grote gok om voor deze te gaan.

Een andere optie zou nog zijn om voor een low-end zakelijk model van Dell te gaan. Bijvoorbeeld de Lattitude 5540. Deze heeft een o.a. een 65W/h accu en ik heb op t werk altijd goede ervaring gehad met de lattidudes.
Voor 900 euro netto heb je de versie met met 4GB RAM, I5-4300U en GT-720.
Voor 800 de versie met i5-4200U en geen alleen HD graphics 4400
Ik zou dan zelf een RAM en SSD upgrade kunnen doen, maar ik vraag me af of de processoren wel afdoende krachtig zijn. En ook bij dit model is het weer moeilijk om een review te vinden met de goede hardware setup.

Andere modellen waar ik nog naar heb gekeken, maar die afgeserveerd zijn:
Inspiron 15SE: Niet meer te krijgen met Full-HD scherm.
Lenovo Y510: Schijnen last te hebben van een hitteprobleem.
Asus n550: Weinig meerwaarde t.o.v N56
Acer V7: Worden in veel topics aangeraden als alternatief voor de n56, maar alle versies die ik heb kunnen vinden waren of buiten budget, of maar 14 inch.

Advies, extra info en tips zijn zeer welkom. :)

• co[s]mo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-11 15:34
waarom niet de Inspiron 17R, FHD, 17", 16gig ram, i7-4500u, 1TB HDD, Radeon HD 8870M en 65w/u accu.
Is nu €799,- en met wat extra korting wellicht nog goedkoper te krijgen. Die SSD knal je er zelf wel in en ben je voor een fatsoenlijk bedrag klaar. Wat is je budget?

• twilightschild
co[s]mo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:43:
waarom niet de Inspiron 17R, FHD, 17", 16gig ram, i7-4500u, 1TB HDD, Radeon HD 8870M en 65w/u accu.
Is nu €799,- en met wat extra korting wellicht nog goedkoper te krijgen. Die SSD knal je er zelf wel in en ben je voor een fatsoenlijk bedrag klaar. Wat is je budget?
Budget is E 1000,- (blijkbaar wegge-edit, lekker stom).

Wat heeft de 17R voor op de 15R behalve de extra 2 inch? Dat is voor mij niet echt een grote plus namelijk. Mijn idee was ook dat 17" de accu sneller leegtrekt dan 15. Vandaar dat de 15R wel in het lijstje staat.

Ik had blijkbaar ook nog wat gemist met zoeken door t forum: De Lenovo E540 is ook zo te configureren dat ie alles heeft wat ik wil. Misschien dat dat ook nog een goede optie is. Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik het moeilijk vind om in te schatten welke processoren afdoende snelheid bieden voor wat ik wil. Een i7-4702MQ is waarschijnlijk meer dan wat ik nodig heb, maar is een i5-4300M of zelfs een i3-4000M genoeg? :?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:04

sphere

Debian abuser

17" modellen zijn ook irritant met typen omdat bijna altijd het keyboard off-centre zit net als het touchpad. En dan is er natuurlijk het extra gewicht.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• twilightschild
Dit ziet er qua specs wel uit als iets dat aan mijn wensen voldoet:
ThinkPad E540
Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Windows 7 Professional 64 preinstalled through downgrade rights in Windows 8 Pro 64
E540 15.6WFHD, NW AG Red
E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
E540 UltraNav without FPR PC
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
No Mobile Broadband support
1 Year Depot or Carry-in

Op de 48 W/h accu doet hij het volgens eigen zeggen max 6 uur. Dan zou ik in de echte wereld waarschijnlijk de 4 uur wel moeten halen met 62W/h. Deze config kost 834 euro, dus dan zou ik ook nog genoeg budget over hebben om een SSD in plaats van de DVD writer te stoppen.
Ik heb zo 1,2,3 geen "echte" reviews van de E540 kunnen vinden, maar wel een aantal mensen die 'm aanraden hier.

Edit:
Hmm, nevermind. Het scherm schijnt nogal slecht te zijn. Dan valt hij voor mij af. Niets zo hatelijk als proberen een donkere filmscene te kijken en eigenlijk alleen maar bewegende zwarte vlekken te zien :(

[ Voor 10% gewijzigd door twilightschild op 06-12-2013 21:09 ]

• twilightschild
De pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii lijkt op het eerste gezicht ook erg goed aan mijn eisen te voldoen. Ik heb 'm gisteren alleen even bekeken in de BCC en de bouwkwaliteit is wel erg bedroevend. Ik kon het scherm met weinig kracht echt enorm buigen.

Ik denk dat het toch de Dell Inspiron 15 7537 gaat worden. Het schijnt dat met de goede firmware het WiFi-probleem is opgelost. Nu even afwachten of de uitvoering die ik wil nog wat korting krijgt van Dell in de komende dagen.

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-11 16:28

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

excuses dat ik het topic weer naar boven bump maar kan geen pm sturen naar de op :s

Ik vroeg me af of u de dell nu uiteindelijk gekocht heeft en wat uw bevindingen hieromtrent zijn, ik ben namelijk ook van plan dit toestel te kopen en gezien uw vereisten zowat gelijkaardig zijn aan de mijne is het wel interessant om eens te horen of deze notebook nu de moeite is of niet :)

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Pagina: 1