Extra hardware mod ideeën

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Hallo modders,

Ik heb op dit moment drie systemen liggen die ik niet meer gebruik.

- Acer Aspire AOA150
- Desktop (Intel Core 2 volgens mij. In ieder geval snel zat voor media of spellen)
- Complete mini ITX ingebouwd in een koffer met (hele zware hufterproof) touchscreen

Nu wil ik deze systemen ergen voor gaan gebruiken, omdat ze anders maar stof liggen te happen.

Mijn Acer netboekje wil ik misschien gaan gebruiken om mijn verzameling DVD's/Blurays en retro consoles/games bij te gaan houden. Ook om dingen bij te houden die ik uitgeleend heb.
Dit kan ook op mijn telefoon, maar het is misschien handiger om thuis een centrale plek te hebben, zodat ook andere mensen in huis dingen kunnen aanpassen. Er zit wel XP home op en heb geen zin om alleen hiervoor een Win7 licentie op te offeren. Moet dus even uitzoeken of ik hem in mijn netwerk kan hangen, zonder dat ie internet toegang heeft.

De Desktop wil ik samen met een beeldscherm gaan inbouwen in een bureau, zodat mijn dochter op het bureau kan schrijven en tekenen en als ze wil, op de pc kan werken.

Mijn koffermod wil ik uit elkaar gaan halen en ombouwen tot een koffer waar een pc, beeldscherm en DJ controller in zitten. Moet alleen uitzoeken wat voor versterker ik moet hebben voor kleine feestjes (100 tot 200 man in een kleine zaal). Had al even gezocht, maar die setjes met versterkers en boxen kosten honderden Euro's. En dat wil ik er niet aan uitgeven :P Het moet wel leuk blijven.

Nu wil ik jullie vragen of jullie misschien andere ideeën hebben of dat jullie misschien tips hebben voor de ideeën die ik al heb.

Alvast bedankt!

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Voor je koffermod, waarom pak je niet een simpele midi controller, en een usb geluidskaartje waar je een vertsterkertje van ebay op aansluit voor je boxen. Scheelt je heel veel en als je het netjes wegwerkt heb je ook veel meer vrijheid, omdat veel versterkertjes op ebay maar een simpele boardje zijn.

Voor de pc van je dochtertje, als je het scherm in je bureau blad weg werkt, kan het heel vermoeiend zijn om naar te kijken, kan ze last van haar rug krijgen enzo. ik vind het iig niet comfortabel. Just sayin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
jctjepkema schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:42:
Voor je koffermod, waarom pak je niet een simpele midi controller, en een usb geluidskaartje waar je een vertsterkertje van ebay op aansluit voor je boxen. Scheelt je heel veel en als je het netjes wegwerkt heb je ook veel meer vrijheid, omdat veel versterkertjes op ebay maar een simpele boardje zijn.

Voor de pc van je dochtertje, als je het scherm in je bureau blad weg werkt, kan het heel vermoeiend zijn om naar te kijken, kan ze last van haar rug krijgen enzo. ik vind het iig niet comfortabel. Just sayin.
Is een MIDI controller hetzelfde als een DJ controler (met twee draaischijven)?
Wat voor soort versterker bedoel je dan? Het moet wel een grote versterker zijn, waar je flinke boxen op aan kan sluiten. Moet nog een uitzoeken welke ik moet hebben. Wat ik er van heb gelezen moet je voor een klein zaaltje al een hele grote versterker en boxen hebben. Heb niet veel verstand van audio.

Het beeldscherm voor het bureau komt gewoon rechtop in een achterwandje. Dus ze kan gewoon rechtuit kijken :P Het wordt een normaal bureau waar ze aan kan zitten, zodat ze kan lezen en schrijven (analoog met pen en papier bedoel ik :) ).

[ Voor 6% gewijzigd door Xyphoid op 06-12-2013 14:50 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Oh okee, dan is dat beeldscherm zo opgelost.
Voor die midicontroller, ja ik heb zon ding hercules djcontrol mp3e2 heb ik. voor leuk draaien en wat simpels idiaal. Die versterker, zou ik zo niet weten. Ik deed een suggestie aangezien ze op ebay voor redelijke prijzen versterkers hebben staan kan je dat altijd proberen. Zou echt niet weten wat je precies moet hebben. Ebay eens zou ik zeggen :9

• Xyphoid
Ik heb alles in dit setje aangeschaft. Alleen heb ik alles apart en tweedehands gekocht. Ik ga namelijk niet al te veel geld uitgeven aan iets dat ik misschien toch weer doorverkoop als het af is :P

Alleen de kabels heb ik nieuw gekocht.

Heb ook een nieuwe Numark Mixtrack Pro II DJ Controller gekocht.

Dinsdag de spullen ophalen en met Kerst lekker beginnen met knutselen.