Welk Wlan adapter kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
Hallo!

Voor mijn aankomende "game" computer wil ik een Wlan adapter kopen omdat ik geen kabel doorgetrokken heb naar me kamer (modem zit in de woonkamer en computer in mijn slaapkamer)

er zit 1 betonnen muur tussen en 1 muur van gipsplaat

Met mijn Laptop heb ik een goede/uitstekende verbinding

MSI CX640DX

LAN adapter Atheros AR8151
LAN snelheid 1.000 Mbit/s
WLAN / WiFi standaard 802.11n
WLAN adapter Atheros AR9285

Welke WLan adapter kan ik het beste voor mijn computer halen? (liefst nog onder de 50 euro)

USB/PCI aansluiting maak niet zoveel uit!

twee voorbeelden die ik heb gevonden:

http://www.alternate.nl/A...duct/919452/?tk=7&lk=9536

en

http://www.alternate.nl/A...duct/146524/?tk=7&lk=9537

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
Waarom zou je niet voor deze gaan: ASUS PCE-AC-68
Momenteel me dunkt de topper onder de netwerk kaarten :D

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Knamix
Zoals ik al zei wil ik het liefst onder de 50 euro blijven (student)

welke zou dan het beste zijn?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Dus je hebt een laptop en een desktop, voor de desktop zoek je een draadloze netwerkkaart, en op de plek waar je desktop staat heb je met je laptop een uitstekende verbinding?

Vermeld ook wat voor router je hebt. De doorvoersnelheid wordt namelijk bepaald door de zwakste schakel, en het is best mogelijk dat dat je router is/wordt.
Annuk schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:13:
Waarom zou je niet voor deze gaan: ASUS PCE-AC-68
Momenteel me dunkt de topper onder de netwerk kaarten :D
Als je inderdaad een PCIe kaart voor een desktop zoekt is er niet beter te krijgen dan dit, en het geld zeker waard.

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 13:09
Ik heb deze in m'n desktop: pricewatch: TP-Link TL-WN881ND

Goedkoop, stabiel en snel ;)

• Knamix
Het is een box van KPN (op dit moment nu helaas niet thuis.

USB of pci/pcie maken mij niet uit als het maar een goede, snelle en stabiele snelheid is!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je met die Atheros AR9285 vindt dat je een "goede/uitstekende verbinding" hebt dan zijn je verwachtingen erg bescheiden en zul je met vrijwel iedere adapter tevreden zijn :o

De AR9285 is zo ongeveer de meest eenvoudige low-end adapter denkbaar, met slechts een enkele radio. Ik zou anno 2013 nooit een adapter aanraden met minder dan twee radio's en twee antennes, zowel voor stabiliteit als snelheid (als je AP het aankan kun je twee keer zoveel info tegelijk sturen en ontvangen tov enkele radio).

Dat is gelijk ook reden om PCIe te adviseren boven USB: vrijwel alle USB adapters zijn voorzien van enkele radio en enkele antenne. Daar schiet je niet veel mee op.

Wat ik ook aan zou raden is om een dual-band adapter te nemen. Nu is je AP 2.4GHz-only, maar de meerprijs is bescheiden en met 5GHz adapter kun je dus ook op andere netwerken aanmelden die 5GHz doen. 5GHz is daarbji sneller dan 2.4GHz en heeft minder last van interferentie.

Advies in dat geval:
pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter
- duurder dan wat mk13139 aanraadt, maar nog steeds maar de helft van je budget.

Maar eigenlijk wil je geen antennes achter je PC hebben, want dat is een van de slechtst denkbare locaties voor een antenne. Helaas zijn de PCIe NICs met externe antennes niet voor jouw budget te krijgen (kijk bijv naar pricewatch: Asus PCE-AC68 ), ga je met je huidige verwachtingen geen verschil merken en bovendien is je huidige router/AP in geen velden of wegen in staat om zo'n monster adequaat aan te sturen. Als je echter het snelste en stabielste wilt is iets als dit een goede keuze, maar dan moet je gelijk ook je router vervangen, waardoor je in totaal EUR 150 of meer kwijt gaat zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Knamix
De laptop zal 1 meter boven mij computer staan (moet hem nog in mekaar zetten en onderdelen bestellen namelijk :)

Met de adapter atheros van me laptop heb ik bijna altijd 4-5 streepjes verbinding en is mijn downloadsnelheid ook rond de 1.8 mb p/s

Dus als ik de pci/pcie adapter zou halen die u aan raad zal het er alleen maar beter op kunnen worden?

Omdat ik veel online games ga spelen is een stabiele verbinding een must!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Knamix schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:59:
Omdat ik veel online games ga spelen is een stabiele verbinding een must!
Heel simpel: trek dan die Ethernetkabel door :o

WiFi kan vaak redelijk stabiel en performant zijn, maar per definitie voegt het latency (lag) toe aan je spel en op willekeurig moment kun je last krijgen van interferentie waardoor je je verbinding kwijtraakt. Prima voor connectivity, maar gewoon niet iets waar je 24/7 op kunt vertrouwen.

Maar goed, als je dat niet wilt...
De laptop zal 1 meter boven mij computer staan (moet hem nog in mekaar zetten en onderdelen bestellen namelijk :)

Met de adapter atheros van me laptop heb ik bijna altijd 4-5 streepjes verbinding en is mijn downloadsnelheid ook rond de 1.8 mb p/s
"streepjes" zegt niet veel. Hoeveel dB ontvang je?

Verder heb je blijkbaar een kapot toetsenbord, want er missen hoofdletters in "1.8mb p/s". 1.8mb/s (millibit per seconde) is namelijk ongeveer één bit per tien minuten 8)7

Waarschijnlijk bedoel je 1.8Mb/s, wat erg weinig is, of 1.8MB/s (86.4Mb/s), wat redelijk te noemen is. Hou het simpel en duidelijk: netwerksnelheden altijd in Mb/s, en wees consequent en accuraat met je hoofdletters :o
Dus als ik de pci/pcie adapter zou halen die u aan raad zal het er alleen maar beter op kunnen worden?
Waarschijnlijk, maar onderschat niet de invloed van locatie. Je laptop zit er een meter boven, je ontvangst een meter lager tussen alle kabelzooi achter de PC zou zomaar een stuk slechter kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Knamix
Sorry typte dit op me iPhone.. Haha

Als ik een programma download, "download" ik met 1.8... (Ben een leek met netwerken dus durf nu niet te zeggen wat wat is)

Ik zal vanavond even snel kijken want ik wil dan alles bestellen incl WLan adapter.

Lekentaal: als ik een programma download van 18mb met 1.8.. Dan heb ik hem in 10 seconden binnen

Ik zal het even met de pci kaart proberen en als dat niet lukt dan koop ik de duurdere adapter van asus :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarom geen Ethernet kabel trekken? Dan heb je pas echt een snelle en stabiele verbinding.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

1.8MBps dat is niet slecht voor draadloos (14.4Mbps) als dat adsl is dan heb je 1:1 doorvoer.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Knamix
johnkeates schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:02:
Waarom geen Ethernet kabel trekken? Dan heb je pas echt een snelle en stabiele verbinding.
Omdat ik samen met mijn moeder in een bejaardenwoning woon (uitzondering wegens familieomstandigheden)

Maar boren gaat echt niet lukken (overlast in een flat en me moeder wilt dat wss ook niet.

Uit me hoofd toen ik daar net ging wonen kom me moeder een pakket kiezen en dat was een xperia box van KPN met (dacht ik) 20mbit snelheid?
Pagina: 1