Toon posts:

Wifi gebruikt door buren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het idee dat mijn wifi verbinding gebruikt wordt door mijn buren.
Is er een programma waarmee ik kan zien welke website bezocht worden vanaf mijn netwerk?
Zo ja, welke programma, wat doet het en wat is er nodig om dit te programma te gebruiken?

Dankje Janine

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
Je zou ook gewoon een wachtwoord kunnen instellen?

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
inloggen op je router en het log aanzetten, dan kun je de ips / website bezoeken monitoren.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 15:11

Eagle Creek

Breathing security

Als je beetje een handige router hebt dan kun je het aantal verbonden clients achterhalen :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:34

_Apache_

For life.

wimpie007 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:21:
Je zou ook gewoon een wachtwoord kunnen instellen?
Mocht je hier niet ervaren mee zijn, wil je internet provider je hier vaak wel even mee op weg helpen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
naar de dhcp leases kijken

const { signature } = await fetchProfile()

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
_Apache_ schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:22:
[...]

Mocht je hier niet ervaren mee zijn, wil je internet provider je hier vaak wel even mee op weg helpen.
Ook met het kijken of je buren erop zitten, immers is iemand anders ze wifi gebruiken zonder toestemming een vorm van diefstal. ( hoe raar dat ook klinkt )

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je een android telefoon.tablet hebt: Fing installeren, dan kun je alle apparaten zien die op dit moment ingelogd zijn.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Stel WPA2 in en klaar... Open wifi is echt niet slim.

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:20:
Hallo,

Ik heb het idee dat mijn wifi verbinding gebruikt wordt door mijn buren.
Dankje Janine
Hoezo denk je dat de buren er gebruik van maken ? Waar merk je dat aan?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Fing werkt inderdaad erg goed. Maar zet gewoon een beveiligd wifi-netwerk op met WPA2 en klaar.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De laatste tip, die van dragon2, is wel een eenvoudige inderdaad.
Moet je wel een android apparaat hebben.

niemand vraagt, dus doe ik het maar....

Wat geeft je het idee dat je buren gebruik maken van jouw internet via jouw WiFi?
Heb je er wel een wachtwoord op?

Te koop....

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gezien je vraag krijg ik de indruk dat jij je Wifi dus wagenwijd hebt open gezet, geen Mac adress beveiliging, geen password, en publiekelijk discoverable.

Wat mischien handiger is is om te zorgen dat je ten eerste niet publiekelijk discoverable bent en een wachtwoord erop te zetten. Als extra kan je nog mac adress beveiliging gebruiken maar dat is iets meer werk.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Mektheb
UltraSub schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:24:
Stel WPA2 in en klaar... Open wifi is echt niet slim.
WPA2 is net zo min niet zo bijzonder, kwestie van tijd geen minuten maar weken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 06-12-2013 11:27 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Alleen is "niet publiek discoverable" en "mac adress beveiliging" niet echt een degelijke oplossing.

Fatsoenlijk wachtwoord en WPA2 lijkt me een goed begin.

Abort, Retry, Quake ???

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

Mektheb schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:27:
[...]

WPA2 is net zo min niet zo bijzonder, kwestie van tijd geen minuten maar weken.
Niet zo bijzonder? Ik denk de meest veilige oplossing voor WiFi icm thuisgebruik :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit kun je gewoon in je router zien bij connected clients.

• Mektheb
mvds schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:28:
[...]

Niet zo bijzonder? Ik denk de meest veilige oplossing voor WiFi icm thuisgebruik :)
Dat is ook wel zo, leek alleen alsof je zei : WPA2 erop en je bent altijd veilig :P.
En dat is niet zo.

Natuurlijk is het wel de beste keus die er is

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:08
Ik zou voor een WPA2 PSK gaan en een MAC whitelist maken.
Leuk als ze het WiFi wachtwoord eindelijk kraken, want dan komen ze er toch niet in....
Wel opletten dat je niet eerst je eigen pc eruit knikkert.

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:57
DCG909 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:34:
Ik zou voor een WPA2 PSK gaan en een MAC whitelist maken.
Leuk als ze het WiFi wachtwoord eindelijk kraken, want dan komen ze er toch niet in....
Wel opletten dat je niet eerst je eigen pc eruit knikkert.
Als je het WPA2 wachtwoord weet te kraken (lees veel moeite wilt doen om binnen te komen). Dan is het het spoofen van een MAC adress natuurlijk peanuts 8)7

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:08
Moet je wel een goed MAC adress spoofen.

Hmmm, al is dat waarschijnlijk ook wel te doen....
Eerst even de AP instellingen kopiëren en de MAC's opslaan die daar op inloggen...

Maar dan heb je het wel al over mensen die weten wat ze doen en dan kun je beter je WiFi gewoon uitzetten :/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon Wireshark draaien en kijken welk device waarmee verbindt op je WLAN? Itt alle andere suggesties tot nu toe kun je daarmee daadwerkelijk zien wie met welke website verbindt en welke verkeer erheen gaat.

Maar goed, even stap terug: op basis waarvan heb je het vermoeden dat de buren gebruik maken van jouw WiFivebinding? Kan zijn dat je eerste aanname niet deugt, en dan is de moeite die je moet doen om Wireshark een beetje te begrijpen natuurlijk weggegooide tijd :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

OF, even aanbellen en vragen ;)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
MAC adres spoofing is veel te makkelijk. Ik zie het zo:
- Je buren > WPA2 is zat
- Iedere wardriver/hacker > WPA2 is maximaal, MAC heeft geen enkele zin

Conclusie: MAC filtering heeft geen zin, en je maakt jezelf het leven moeilijker :)

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12 15:08
Moet je wel weten bij welke buren...
Overigens, zelf ben ik hier vroeger ook wel eens schuldig aan geweest, zonder het zelf door te hebben. Twee computers aan, en zien dat het internet op de ene veel sneller is dan op de andere. Dacht eerst dat het door het downloaden kwam, totdat ik eens ging kijken bij de netwerken... bleek ik met één van de twee op het open netwerk van de buren te zitten ipv mijn eigen netwerk :+

Life is what happens while you're busy making other plans

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
UltraSub schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:17:
MAC adres spoofing is veel te makkelijk. Ik zie het zo:
- Je buren > WPA2 is zat
- Iedere wardriver/hacker > WPA2 is maximaal, MAC heeft geen enkele zin

Conclusie: MAC filtering heeft geen zin, en je maakt jezelf het leven moeilijker :)
Wpa-2 met mac adres aan ip gekoppeld zonder dhcp server actief te hebben en jij mag je best doen om naar buiten te komen want spoofen van een mac heeft geen enkele zin zolang deze niet in de lijst staat en met het juiste ip overeen komt, en dat moet je doen zonder een ip te krijgen.
static netwerken hebben zo hun voordelen.

Probleem is dat de meeste huis tuin en keuken routertjes dit niet kunnen, en juist hierom wil je ook geen alles in een toestel maar een losse AP.

TS lijkt inderdaad geen enkel vorm van beveiliging aan te hebben, dit zal ergens wel zo zijn ingesteld omdat het makkelijker was met verbinden van mobieltjes ect.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

webcamjan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:33:
[...]

Wpa-2 met mac adres aan ip gekoppeld zonder dhcp server actief te hebben en jij mag je best doen om naar buiten te komen want spoofen van een mac heeft geen enkele zin zolang deze niet in de lijst staat en met het juiste ip overeen komt, en dat moet je doen zonder een ip te krijgen.
static netwerken hebben zo hun voordelen.
Ok, maar dat is ook te doen hoor. Er zijn maar een paar ranges voor thuisnetwerken, luister gewoon wat er aan ARP-verkeer langskomt en je hebt de goede range te pakken. Daarna stuur je vanaf elk IP in die range, tegelijkertijd, een ping naar de gw of naar een extern IP en je kijkt op welke je antwoord krijgt, dat kan je binnen een paar seconden voor elkaar hebben.

Je koppelt het sowieso al aan WPA2, het is alleen maar extra werk om het zo (zonder DHCP) te doen in plaats van zonder MAC- en/of IP-filtering. Je moet namelijk lijsten bij gaan houden op je gw en je moet elk device handmatig instellen voor een laag obscurity die nauwelijks iets toevoegt.
Pagina: 1