Toon posts:

Advies home server

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb namelijk eens advies nodig. Ik zit sinds dit jaar in een informatica richting. Waarwij nu al met sql werken en binnen kort ook met php.

Nu is mijn vraag. Zou het nuttig zijn om thuis waar ik studeer een home server in mijn intern netwerk op te bouwen?

Zodat ik ook thuis namelijk over heel het netwerk een toegang heb tot een centrale server pc (oude windows computer)

Is dit te overwegen? Is het de moeite waard?
Iemand die mij eventueel advies kan geven en helpen bij het opzetten van deze config?

Met vriendelijke groet,

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:29

Passievrucht

swarma

Je wilt dus graag het e.e.a. thuis programmeren en testen qua websites? Het is altidj leuk om een oude computer op te bouwen als server, maar niet perse noodzakelijk.

Nuttig is het altijd qua ervaring, maar of het nuttig blijft na installatie en de extra stroomkosten, dat kan alleen jijzelf bepaling. Ik zou in jou geval een virtuele (linux of windows) server optuigen via virtualbox of als het enkel om een webserver voor testdoeleinden gaat, er zijn genoeg LAMP packages die hetzelfde bieden.

De vraag is ook wat voor SQL. MySQL, MSSQL, Oracle SQL, etc.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, dat is nuttig. Hoeft inderdaad niet heel moeilijk te zin. De meeste linux distributies kunnen je helpen met het opzetten van een webserver (Apache) met PHP en een MySql DB server.
Er is ook meer dan genoeg over te vinden op het grote boze Internet :)

we verwachten dat je een beetje je best doet om je eigen probleem op te lossen. Voor Professional Networking & Servers geldt dat helemaal aangezien we het hier over professionele omgevingen hebben. Een thuisserver is dus ook geen voer voor PNS :)

Dit topic is gesloten.