Opeens oude K6-2 300mhz kapot? Help please.....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
K6-2 300mhz
2x 32mb sdram
sound&video onboard
onbekend mobo
nog wat andere

Gister dacht ik ff 64mb sdram bij te plaatsen in die computer, dus haalde ik een dimm eruit en plaatse mijne (na wat gekut) erin... Ik deed de computer weer aan maar ik kreeg alleen een zwart scherm. De koeler van de cpu gaat wel draaien en de voeding (duh) hoor ik ook duidelijk, voor de rest niet echt veel.
Ik heb weer de standaard configuratie gedaan (2x 32mb ipv 1x 32mb & 1x 64mb), maar dat werkt ook niet, zelfde probleem.
1x 32mb geeft ook hetzelfde probleem.

De computer is van mn zus dus ik baal best wel, weet iemand wat hier het probleem kan zijn en hoe ik die kan oplossen... :( :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 07 juni 2001 13:15 schreef Vo0 het volgende:
dus haalde ik een dimm eruit en plaatse mijne (na wat gekut) erin...
Heb je de geheugenbankjes grondig gecheckt? Het klinkt alsof je de reepjes met kracht erin hebt gestopt... Een aantal pinnetjes zouden dus best verbogen zijn geweest ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De RESET-knop blijft niet hangen ?
Het kan dus zijn dat ie klem zit, je hebt de kast anders vastgehouden dan normaal, vandaar

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Waarschijnlijk heb je door middel van statische elektriciteit zojuist het mobo naar de tering geholpen |:( ...

Mensen scheinen nog steeds niet in de gaten te hebben dat computeronderdelen daar gevoelig voor zijn :)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit de AT of ATX stekker er nog wel goed in?
Heb een keer exact hetzelfde gehad: de koelers gingen draaien, maar het scherm bleef zwart en de hd ging ook niet aan. Bleek dus dat het klemmetje van de ATX stekker een beetje lam was geworden en de stekker er maar half in zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:12

Predator

Suffers from split brain

Zit de koeler van je CPU aangesloten op je mobo ? Want als die werkt loopt er in ieder geval nog stroom door je mobo ( altijd een goed teken ) :)

Best ff alle kabeltjes checken want je botst wel snel ergens tegen in een kleine kast.

Kijk nog es het ram na of het er wel zeker goed in zit.

Als je niet te geweldig bent geweest zal het nog wel allemaal heel zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, ik zal morgen eens alle ideeen uitvoeren in de hoop dat ik die computer red...

Nog andere oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 20:33 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Zit de koeler van je CPU aangesloten op je mobo ? Want als die werkt loopt er in ieder geval nog stroom door je mobo ( altijd een goed teken ) :)
Mijn koeler was trouwes op het mobo aangesloten toen die atx stekker niet goed aangedrukt zat en de fan wel draaide.... toch geen beeld, en de hd bleef ook griezelig stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best kans dat je wat te hard heb geduwd en de mem slots hebt gesloopt, maar probeer alle kabels/hardware los te maken en weer vast te zetten enz.
Pagina: 1