Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 10:10
Beste Tweakers,

Aangezien we allemaal natuurlijk mee doen aan de winactie van Tweakers vroeg ik me af of er een tweaker was die deze set al in zijn bezit heeft.

Ik ben, indien ik niet win, mogelijk van plan om deze set aan te schaffen alleen kan op internet niet of nauwelijks een goede review vinden.

Graag hoor ik van jullie jullie ervaringen!

Groet,

hmr

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:46
een eis aan deze prijsvraag is het schrijven van een review. Ik zou zeggen, wacht dus heel even, en win je zoń ding, of er komen een aantal reviews te op tweakers te staan!

geduld is een schone zaak ;-)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk vind ik in basis de Fidelio E5 wel een goed bedacht concept. Als ik naar het formaat van speakertjes kijk, vrees ik echter dat de geluidskwaliteit onder de maat is en de prijs niet rechtvaardigd.

• hmr
S1NN3D schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:21:
Persoonlijk vind ik in basis de Fidelio E5 wel een goed bedacht concept. Als ik naar het formaat van speakertjes kijk, vrees ik echter dat de geluidskwaliteit onder de maat is en de prijs niet rechtvaardigd.
het concept wekt erg mijn interesse. Maar ben net als jij benieuwd of het geluid de prijs rechtvaardigd. Vandaar mijn vraag hier op het forum.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• S1NN3D
  • Niet online
Gezien het formaat van de speakers, zou ik er vanuit gaan dat dit niet het geval is.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

JT

VETAK y0

Veel draagbare speakers, vooral op de iPod gericht, zijn overpriced. Kijk naar die Beats dingen, Bose enzovoort. Als je voor hetzelfde geld los spul haalt dan blaas je die dingen uit het water.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Bij Philips is het (typerend voor het merk, wat mij betreft) altijd afwachten wat de kwaliteit van een product is. De ene keer leveren ze topspul voor bijna geen geld, de keer daarop geef je bakken geld uit voor tweederangs rommel. Het is gewoon een raar merk. Mijn vorige TV was een hel, mijn huidige TV is een godsgeschenk. Mijn DVD-recorder was 100% rotzooi, maar mijn vorige receiver was van ongekende kwaliteit.

Het formaat van de speakers zegt sowieso niet alles, maar het geeft wel een bepaalde potentie aan. Anders gezegd, B&W (bijvoorbeeld) maakt kleine speakers die grotere speakers van andere merken uit de lucht blazen. Echter, grote speakers van topmerken zijn natuurlijk doorgaans beter dan melkpakken.

Als Philips wat mij betreft ergens wel om bekend staat in het lagere en midden marktsegment, dan is het zeer behoorlijke kleine speakers. Dat is iets wat ze heel goed kunnen en ik verwacht dan ook dat dit systeem voor in een woonkamer waar af en toe een achtergrondmuziekje draait of waar wat films worden gekeken, absoluut zal voldoen. Ben je audiopurist en wil je alle lagen van je superaudio-CD's horen die over je buizenversterker tot ongekende hoogten worden getild, nou ja, dan is Philips überhaupt het laatste merk waar je uitkomt voor speakers.

Het zal geen vervanger zijn voor een 5.1 B&W set, of een stel Marantzen uit de duurdere prijscategorieën, maar dat is gelet op het prijspeil ook gewoon niet realistisch. Ik zou mijn geld in ieder geval liever in deze Philips-set steken dan in één of ander Bose melkpakkensetje. En als het klote klinkt, dan breng je ze gewoon terug. Tenzij je ze wint met de Tweakers-actie natuurlijk, dan is er vast iemand die je er wel blij mee kunt maken.

• hmr
Hoppa! schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:12:
Bij Philips is het (typerend voor het merk, wat mij betreft) altijd afwachten wat de kwaliteit van een product is. De ene keer leveren ze topspul voor bijna geen geld, de keer daarop geef je bakken geld uit voor tweederangs rommel. Het is gewoon een raar merk. Mijn vorige TV was een hel, mijn huidige TV is een godsgeschenk. Mijn DVD-recorder was 100% rotzooi, maar mijn vorige receiver was van ongekende kwaliteit.

Het formaat van de speakers zegt sowieso niet alles, maar het geeft wel een bepaalde potentie aan. Anders gezegd, B&W (bijvoorbeeld) maakt kleine speakers die grotere speakers van andere merken uit de lucht blazen. Echter, grote speakers van topmerken zijn natuurlijk doorgaans beter dan melkpakken.

Als Philips wat mij betreft ergens wel om bekend staat in het lagere en midden marktsegment, dan is het zeer behoorlijke kleine speakers. Dat is iets wat ze heel goed kunnen en ik verwacht dan ook dat dit systeem voor in een woonkamer waar af en toe een achtergrondmuziekje draait of waar wat films worden gekeken, absoluut zal voldoen. Ben je audiopurist en wil je alle lagen van je superaudio-CD's horen die over je buizenversterker tot ongekende hoogten worden getild, nou ja, dan is Philips überhaupt het laatste merk waar je uitkomt voor speakers.

Het zal geen vervanger zijn voor een 5.1 B&W set, of een stel Marantzen uit de duurdere prijscategorieën, maar dat is gelet op het prijspeil ook gewoon niet realistisch. Ik zou mijn geld in ieder geval liever in deze Philips-set steken dan in één of ander Bose melkpakkensetje. En als het klote klinkt, dan breng je ze gewoon terug. Tenzij je ze wint met de Tweakers-actie natuurlijk, dan is er vast iemand die je er wel blij mee kunt maken.
Thanks! Nuttige informatie. Ik ga straks vanuit mijn werk even langs de lokale mediamarkt om te luisteren! Ik zal mijn bevindingen hier posten!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• S1NN3D
  • Niet online
Houdt er wel rekening mee dat het beluisteren van audio bij de MM niet bepaald in een representatieve omgeving plaats vind. Je ziet de verkopers daar vaak setjes vooral erg hard zetten. Of het goed klinkt lijkt me meer interessant. :+

• hmr
Ben langs de mediamarkt geweest, maar ben niet volledig overtuigd door de set. Ik kan me ook niet echt vinden in de reviews die online stonden. Ik vind dat het setje bass mist, maar dit kan ook komen door een slechte afstelling in de Media markt. Het klonk een beetje schel. Zal het toch thuis moeten uit proberen!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• S1NN3D
  • Niet online
Het schel klinken van de speakers zal in mijn ogen komen door de beperkte kwaliteit van de speaker. Dat zal thuis niet anders zijn.

• Hoppa!
Het gebrek aan bas kan komen door de omvang van de ruimte. Zeker bij subwoofers is het wel belangrijk dat de omvang van de woofer een beetje past in de luisterruimte. De luisterruimtes bij veel mediamarkten zijn gewoon te groot voor alles in één zo'n setje, denk ik.

Een echt goede speaker kun je eigenlijk in elke ruimte wel herkennen. Bij dit soort setjes is het vooral belangrijk dat hij er in slaagt om dat te doen wat hij moet doen in de ruimte waarin hij het moet doen.

Anders gezegd: Een dikke B&W zuil klinkt overal gewoon goed, maar in de juiste ruimte klinkt hij fenomenaal. Dit soort alles in één setjes klinken doorgaans redelijk tot acceptabel en in de juiste ruimte op zijn best voldoende tot net goed genoeg.

• hmr
De vraag is wat een gangbaar alternatief is met een budget van rond de 400 a 500 euro..

Ik kan deze set krijgen voor 400,- ipv 700 vandaar het afwijkende budget van de pricewatch.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Hoppa!
Dat ligt er aan wat je wilt. Als 4.1 belangrijk is, dan is er weinig alternatief. Zeker als je geen aparte A/V receiver hebt. En al helemaal niet als de surroundspeakers draadloos moeten zijn.

Heb je liever een goede stereo-ervaring dan een redelijke 4.1 ervaring, dan kun je voor 400 a 500 euro een paar hele behoorlijke (doch niet fantastische) stereozuilen kopen.

Persoonlijk is dat altijd mijn keuze geweest. Eerst goede frontspeakers en de rest komt dan wel een keer.

Ik was eerst geïnteresseerd in deze set, maar dat was voordat ik snapte hoe het werkt. Nu ben ik mijn interesse verloren, omdat de draadloze speakers niet functioneren zonder de rest van de set. Ik dacht dat de speakers zo aangesloten konden worden dat ze aangestuurd werden door een A/V receiver, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Eigenlijk is deze set gewoon een veredelde soundbar en dat is geen zak waard als je een receiver met echte 5.1 (of zelfs 5.0) gewend bent.

Je zou eens naar zoiets kunnen kijken. 5.1 alles in één set:

pricewatch: Panasonic SC-BTT490

Of je stelt zelf even de Pricewatch in op een bedrag tussen de 400-500 in de categorie Homecinema.....

[ Voor 20% gewijzigd door Hoppa! op 10-12-2013 14:56 ]

• hmr
Denk dat ik toch beter kan gaan voor twee goede stereo speakers!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Verwijderd

Ik heb dit setje afgelopen weekend gekocht en ik ben er erg blij mee. Het geluid klinkt erg zuiver en de bass is zwaar genoeg. Het switchen tussen 4.1 en 2.1 is erg gemakkelijk en daarnaast ben ik blij dat ik geen draden hoef aan te leggen.

Wel jammer dat de Fidelio E5 geen schermpje heeft om feedback te geven. Daardoor zie je niet hoe hard het volume staat, welke waarde je voor bass en treble hebt ingesteld, of welke bron je precies hebt geselecteerd.

Ik ga hem vanavond nog een keer uitgebreid testen met een mooie film. :D

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 18:12
Wiet iemand eigenlijk of deze set 'echte' surround geeft of is dit eerder een beetje gesimuleerd en komt hetzelfde uit front als back?

Inventaris

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hmr schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:32:
De vraag is wat een gangbaar alternatief is met een budget van rond de 400 a 500 euro..

Ik kan deze set krijgen voor 400,- ipv 700 vandaar het afwijkende budget van de pricewatch.
Kijk ook eens naar KEF... (zie mijn sig) als je deze nog ergens 2de hands op de kop kan tikken doe je een uitstekende zaak en heb je (vermoed ik) veel meer waar voor je geld.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Als het goed is heb ik dit setje binnenkort in huis staan daarom even een vraagje hoe de aansluitingen te gebruiken. Als ik mijn decoder en mediaspeler aansluit middels de HDMI op de speaker en mijn (nieuwe) TV vervolgens verbind via de HDMI ARC aansluiting hoe switch je op de TV dan tussen de decoder en de mediaspeler ?

• S1NN3D
  • Niet online
Uh, ik twijfel even of deze vraag serieus is...

Op de tv hoef je niets te switchen want die heeft maar 1 bron waarover iets binnenkomt, namelijk die Fidelio. Het switchen tussen de bronnen zul je doen op het setje. Ik heb even online in de handleiding gekeken. Check pagina 5/6 maar eens.

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Was wel serieus bedoeld :$ . Dan toch bedankt voor de tip.
Wat ik (nog) niet kan vinden is of de set automatisch ingeschakeld wordt als de TV aangezet wordt. Uit volgens mij wel.

[ Voor 3% gewijzigd door MikoMission op 14-07-2014 10:43 ]

Pagina: 1