Toon posts:

is netwerkprinter in DMZ een gegarandeerd securityrisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb een HP netwerkprinter (8600 pro). Mijn normale opstelling is een router met NAT en firewall aan. Ik merk alleen dat printen binnen het eigen netwerk wel gaat, maar ontzettend langzaam. Daarom heb ik de HP nu in mijn DMZ gezet en voila printen gaat zo vlot als het moet zijn. Maar.....wat is het risico nu de printer naar buiten volledig openstaat. Is het mogelijk om via de printer het netwerk erachter ook te benaderen van buiten? Op de HP 8600 zit ook weer een firewall die aangezet kan worden, maar die lijkt me op het eerste gezicht weer lastig te configureren.. Wat ik graag zou willen weten: hoe hoog is het risico? Ja, ik snap dat -in theorie- alles wat openstaat een risico kan zijn, maar hoe wantrouwend moet je zijn in de praktijk?
thnx alvast voor wat toelichting!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 15:52
Als je enkel kan printen als je de printer in DMZ configureert dan scheelt er echt wel iets aan de settings. Een printer moet perfect kunnen werken in een afgeschermde omgeving achter een firewall. Waarschijnlijk ergens een regeltje aanpassen in je firewall van je router en je probleem zal opgelost zijn.

Mocht je toch je printer in de DMZ laten staan is het enkel een kwestie van tijd vooraleer je een hoop papier, inkt/toner gaat verspillen ;)

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
Let erop dat alle computers hetzelfde netwerk (homegroup) hebben, maar ook dezelfde instelling. thuis,openbaar,zakelijk

Had bij een klant ook het probleem dat ze wel en weer niet konden printen en dat in een static netwerk, maar wie wat waar geen idee, wel dat ineens die instellingen anders waren en dat weer gezet en hopla het werkte weer perfect.

Als het kan stel een vast ip in op de printer en kan het niet kijk naar de leasetijd in je router kwa dhcp dat je die langer zet en indien koppel mac aan ip vast, dit om te zorgen dat de printer niet ineens een ander ip krijgt na dat de stroom eens van de router is geweest.