Geld op de bank, tijd voor een additie in de computer!
Ik ben van plan een geluidskaart aan mijn PC toe te voegen. Na het horen van onderstaande kaart bij een goede vriend, ben ik verkocht. Maar de neuroot in mij verplicht mezelf alles tot in de details van deze kaart te kennen voordat ik de aankoop maak.
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus
pricewatch: Asus Xonar Xonar Phoebus Solo
De solo is simpelweg dezelfde kaart maar dan zonder controle-box.
Er blijkt aan de zijkant van de kaart een 'lichtbak' te zitten die rood en blauw kan oplichten.

Geen koptelefoon = uit
< 64 Ohms koptelefoon = blauw
≥ 64 Ohms koptelefoon = rood
Maximale ondersteuning kaart 600 Ohms
De koptelefoon die ik gebruik is een gemodde HD555 van Sennheiser welke 120 Ohms is. Wat zou betekenen dat het lampje rood oplicht.
Laat ik nou net een zwart/blauw thema hebben in mijn computer!
Ik heb lang op internetfora gezocht maar kan nergens een workaround vinden of een knopje in de software die je dit handmatig laat aanpassen. Ook het uitpluizen (bij de goede vriend) van de kaart zelf heeft geen antwoorden gegeven.
Iemand een idee/iets kunnen vinden?
ik ben me bewust van het rode ROG logo op de shield, maar deze is niet dusdanig storend.
*Update*
Meer informatie over de functie van de verlichting; het heeft dus te maken met een software setting (de gain). Niet zozeer welke headphones je in plugt.

Nu nog de vraag of mijn 120Ohms headset samengaat met de <64 Ohms setting.
*De oplossing*
Met overtuiging van de goede vriend de kaart dan toch maar gekocht. En... hij mag gewoon op <64 Ohms gain. Op de andere twee settings staat hij me toch te hard.
Ik ben van plan een geluidskaart aan mijn PC toe te voegen. Na het horen van onderstaande kaart bij een goede vriend, ben ik verkocht. Maar de neuroot in mij verplicht mezelf alles tot in de details van deze kaart te kennen voordat ik de aankoop maak.
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus
pricewatch: Asus Xonar Xonar Phoebus Solo
De solo is simpelweg dezelfde kaart maar dan zonder controle-box.
Er blijkt aan de zijkant van de kaart een 'lichtbak' te zitten die rood en blauw kan oplichten.

Geen koptelefoon = uit
< 64 Ohms koptelefoon = blauw
≥ 64 Ohms koptelefoon = rood
Maximale ondersteuning kaart 600 Ohms
De koptelefoon die ik gebruik is een gemodde HD555 van Sennheiser welke 120 Ohms is. Wat zou betekenen dat het lampje rood oplicht.
Laat ik nou net een zwart/blauw thema hebben in mijn computer!
Ik heb lang op internetfora gezocht maar kan nergens een workaround vinden of een knopje in de software die je dit handmatig laat aanpassen. Ook het uitpluizen (bij de goede vriend) van de kaart zelf heeft geen antwoorden gegeven.
Iemand een idee/iets kunnen vinden?
ik ben me bewust van het rode ROG logo op de shield, maar deze is niet dusdanig storend.
*Update*
Meer informatie over de functie van de verlichting; het heeft dus te maken met een software setting (de gain). Niet zozeer welke headphones je in plugt.

Nu nog de vraag of mijn 120Ohms headset samengaat met de <64 Ohms setting.
*De oplossing*
Met overtuiging van de goede vriend de kaart dan toch maar gekocht. En... hij mag gewoon op <64 Ohms gain. Op de andere twee settings staat hij me toch te hard.
[ Voor 13% gewijzigd door MitchelDZ op 07-12-2013 11:54 ]
i5 3570K @4.2Ghz, Zalman CNPS9900 MAX (Blue led), MSI Z77A-G45, Gainward GTx 1080 GLH, G.Skill Sniper F3-1866C9D-16GSR, Corsair AX860, 2xSamsung 840 EVO 120GB Raid-0, Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001-2TB, Fractal Design Define R4 Pearl Black