Profielwerkstuk

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, wij zijn Marije en Merel en we zitten in 5 havo.
Wij moeten dit jaar een profielwerkstuk maken en wij hebben ervoor gekozen om dat over gameverslaving te doen, daarom hebben wij een enquête gemaakt om achter het gamegedrag van mensen te komen.
Zouden jullie deze enquête misschien in kunnen vullen voor ons?
Alvast bedankt! :)

https://docs.google.com/f...FtLQamirYWqg18Vs/viewform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Welkom op Tweakers.

Voor enquêtes is toestemming nodig van de moderators.
Zoals hier te lezen is.

Succes met jullie profiel werkstuk d:)b

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Flex0r geeft het al netjes aan. Zomaar een enquête plaatsen hebben we hier liever niet.
Neem a.u.b. even contact op de moderatoren van de Spielerij, dus: mij of een van mijn collega's.

We zijn dan benieuwd naar de opzet van de enquête en wat de toegevoegde waarde van deze enquête is voor Gathering of Tweakers.

Ik zie het bericht wel verschijnen en wens jullie alvast succes met jullie profielwerkstuk! :Y

Ik heb hem wel alvast even ingevuld.
Wat tips:
• "Wat vinden je ouders van je gamegedrag?" bedenk je dat hier ook genoeg mensen rondlopen die niet meer bij hun ouders wonen, of geen ouders meer hebben, en zo niet meer onder hun "controle" vallen. Misschien daarvoor een optie toevoegen.
• "Heb je iemand in je omgeving die verslaafd is? Zo ja, wie? *"Wordt men hier verwacht een naam te noemen of een relatie tot die persoon (familielid / vriend / vage kennis?). Wellicht iets verduidelijken wat de bedoeling is, of maak er een wellicht een Ja/Nee vraag van.
• "Zeg je wel eens afspraken af om te kunnen gamen? *" valt spijbelen hier ook onder?
• "hoeveel geld geef je gemiddeld uit aan gamen op jaarbasis? *" op jaarbasis is dit eigenlijk best een laag bedrag. Bedenk je dat de meeste grote titels tussen de 40 a 50 euro kosten. Als je twee games in een jaar koopt, dan zit je bij jullie al in de hoogste schaal. Dan zijn door het jaar heen nog wel eens aanbiedingen voor games, bijvoorbeeld de populaire Steam Sales, waar je al snel een interessant spelletje oppikt voor een euro of 10~15. Dit jaar heb ik een groot spel gekocht (Battlefield 4) a 44 euro, een kleiner spel a 22,50, begin van het jaar een uitbreiding voor een spel welke ik al had a 7,50, dan zit ik al op 74 euro, terwijl ik helemaal niet zoveel heb gekocht. Als ik in het begin van het jaar bijvoorbeeld nog een A-titel had gekocht a 40 euro, dan zat ik dik over de honderd euro.
Ik zou jullie "uitgaven"-schaal breder maken en ophogen.
• Is het misschien interessant om te kijken welk spel of welk speltype (bv. shooters, strategy, of (MMO)RPG games) er gespeeld wordt? Misschien kun je een correlatie ontdekken tussen het aantal mensen met een gameverslaving en het speltype waar ze een voorkeur voor hebben. Bijvoorbeeld dat er meer gameverslaving voorkomt onder mensen die een MMORPGs (zoals World of WarCraft) spelen.
• Misschien is het leuk om te vragen of mensen interesse hebben in de uitslag van jullie onderzoek. Dan zou je optioneel kunnen vragen om bijvoorbeeld een email-adres. Ik ben wel benieuwd namelijk ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Ultraman op 06-12-2013 10:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.