Ik rij dagelijks een heel stuk woon-werk gerelateerd en krijg al jaren netjes 101km reiskosten vergoeding (enkele rit). Nu ben ik dit jaar, wegens bezuinigingen, via een detacheringsbureau bij dezelfde werkgever aan het werk. Deze heeft mijn woon-werk afstand opnieuw berekend en is via anwb.nl (kortste route) op een totaal van 88 km gekomen (enkele reis). Dit zorgt ervoor dat ik maandelijks bijna 100 euro aan reiskosten misloop. Mijn oorspronkelijke bedrijf gebruikte maps.google.com voor de berekening, de detacheerder anwb.nl, vandaar het verschil.
Op zicht terecht! maar blijkt dat deze nieuwe route via allemaal landweggetjes loopt en een enkele reistijd van 2,5 uur heeft (in tegenstelling tot de snelweg route zoals eerst berekend met 1 uur reistijd).
Is dit correct? Mag een bedrijf mij 5 uur per dag laten omrijden om zo 12 kilomter minder uit te betalen?
anwb.nl is trouwens de enige routeplanner die mij via deze (belachelijke) weggetjes naar huis stuurt.
Op zicht terecht! maar blijkt dat deze nieuwe route via allemaal landweggetjes loopt en een enkele reistijd van 2,5 uur heeft (in tegenstelling tot de snelweg route zoals eerst berekend met 1 uur reistijd).
Is dit correct? Mag een bedrijf mij 5 uur per dag laten omrijden om zo 12 kilomter minder uit te betalen?
anwb.nl is trouwens de enige routeplanner die mij via deze (belachelijke) weggetjes naar huis stuurt.