Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 09:34
Ik rij dagelijks een heel stuk woon-werk gerelateerd en krijg al jaren netjes 101km reiskosten vergoeding (enkele rit). Nu ben ik dit jaar, wegens bezuinigingen, via een detacheringsbureau bij dezelfde werkgever aan het werk. Deze heeft mijn woon-werk afstand opnieuw berekend en is via anwb.nl (kortste route) op een totaal van 88 km gekomen (enkele reis). Dit zorgt ervoor dat ik maandelijks bijna 100 euro aan reiskosten misloop. Mijn oorspronkelijke bedrijf gebruikte maps.google.com voor de berekening, de detacheerder anwb.nl, vandaar het verschil.

Op zicht terecht! maar blijkt dat deze nieuwe route via allemaal landweggetjes loopt en een enkele reistijd van 2,5 uur heeft (in tegenstelling tot de snelweg route zoals eerst berekend met 1 uur reistijd).

Is dit correct? Mag een bedrijf mij 5 uur per dag laten omrijden om zo 12 kilomter minder uit te betalen?
anwb.nl is trouwens de enige routeplanner die mij via deze (belachelijke) weggetjes naar huis stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zet er een paar naast elkaar (routenet, anwb, google etc.) en kijk wat de meeste voorkomende afstand is. Leg dat voor aan de detacheerder en kijk of je er samen uitkomt? (ervanuitgaande dat alle andere behalve ANWB een langere route aangeven)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 11:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Veel detacheerders hebben ook de regel dat alles meer dan 1 of 1,5 uur enkele reistijd geschreven mag worden als werk. Kijk dat ook even na, wellicht heb je al heel wat overwerkuren.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat staat er in je contract en arbeidsvoorwaarden voor wat betreft de berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ Dat dus

Bij mij stond er een aantal jaren terug (overheid) letterlijk in dat ze voor de berekening uitgingen van de kortste route volgens anwb.nl ... Dit betekent natuurlijk niet dat je die route moet volgen :+ maar ze moeten toch érgens vanuit gaan....

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 06-12-2013 09:46 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

volgens mij mag je voor de belastingdient de regel aanhouden van de snelste route. Dat je bedrijf vand e kortste route uitgaat, tja da's balen, maar daar kun je weinig tegen doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Tja,

Ik vind onder andere dit artikel: http://www.rendement.nl/s...-gebruikelijke-route.html

Ik krijg straks ook gewoon reiskosten over de gebruikelijke route (10km),
terwijl ik met de fiets bijna 4-5 kilometer kan afsnijden.. Maarja daar kun je met de auto niet langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
en gewoon een weekje die 5 uur reistijd (die natuurlijk wel van de tijd van de klant afgaat, waarbij je die eerst even informeert ;-) )?
Pagina: 1