Toon posts:

Geen toegang tot bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerk waarin o.a. een desktop en een laptop. In principe functioneert alles goed, internet, printen, lezen van bestanden. Maar wat me niet lukt is om een backup te maken van bestanden van mijn desktop naar de laptop, zodat ik deze ook buiten het netwerk kan gebruiken. Dat wil zeggen dat ik een bestand naar de LT kan kopiëren, maar dat ik het daarna niet kan updaten/overschrijven. Ik heb al van alles geprobeerd om de eigenschappen van de betrokken mappen en bestanden aan te passen maar het is me niet gelukt. Er wordt gevraagd naar password van de beheerder, waarna ik met het password van mijn DT toegang krijg, maar vervolgens lukt het niet een bestand te overschrijven.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen. Ik heb Franse versies van Windows 7 op mijn DT en Windows Vista op mijn LT, dus gaarne duidelijk aangeven hoe een en ander moet worden ingesteld.

Met dank en groet

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:06
verander de eigenaar eens avn de bestanden op de LT die je niet kunt openen naar een lokale gebruiker.

Waarschijnlijk is dat de oorzaak

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Pinoo. Ik begrijp echter niet wat je bedoelt met "verander de eigenaar". De bedoelde bestanden staan in een map met submappen, die voor "iedereen" toegankelijk zijn, alleen lezen uitgevinkt. Is dat niet voldoende?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een suggestie?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Heb je de share rechten op netwerk niveau goed gezet? Dus dat "iedereen" lees rechten heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan en ik kan ook bstanden kopiëren naar mij LT, alleen een bestand overschrijven met een recentere versie lukt niet. Ik denk dat het komt omdat ik op de LT geen gebruikers van de DT kan toevoegen. Zie hiervoor onderstaande screendump, welliswaar in het Frans, maar de windowtjes zijn wel te herkennen.
Afbeeldingslocatie: http://moulin-du-colombier.chez-alice.fr/temp/capture5.jpg
Pagina: 1