Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDP 2012 en oudere windows xp client

Pagina: 1
Acties:

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
Beste Medetweakers,

ik zit met een dubieus probleem, ik heb een RDS 2012 omgeving draaien en een heel aantal oude windows xp machines en hp thin clients. Ik merk op dat als een xp machine geen windows XP SP3 heeft draaien dat die geen RDS license krijgt van de license server, hetzelfde geld voor Windows server 2003 (SP2 dus geen R2).
Heeft iemand dit wel eens eerder mee gemaakt? ik zie op veel forums de tip verwijderd de mslicensing reg key maar dat lost het probleem niet op. de error die we krijgen is:
interne fout in het licentieprocotl van de externe computer
Ik zeg wie dit op lost krijg een kratje bier :)

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
En wat is er op tegen om Service Pack 3 te installeren op de computers waar het nog niet op draait? Of beter nog: de XP machines eens een keer vervangen, voordat er over een paar maanden echt geen support op XP meer is?

• MrHarry
Omdat daar natuurlijk geen $$ voor is.. de thinclients hebben 600mb ruimte vrij en sp3 vereist meer dan dat dacht ik.
Maar ook de 2003 server heeft er last van, het is tevens gelukkig maar een thin client dus die zal wel vervangen moeten worden, maar de 2003 SP2 server heeft dit probleem ook en die kan niet zo 1,2,3 vervangen worden.

Verwijderd

Gaat niet lukken zonder SP3, zelfde tijdje geleden nog meegemaakt.
Goed lezen voordat je een server deployed, dit is wel basiskennis.

• MrHarry
er staat nergens dat je SP3 nodig hebt voor RDS 2012, en ook niet dat 2003 SP2 dit probleem zou geven.
Maar top voor de bevestiging hmmmmmm dat dit zonder sp3 gewoon niet gaat werken. Zag dat de MAC etc... er ook wat issues mee hadden..

• MrHarry
tevens is dit probleem pas gekomen sinds de licentie server actief is gezet, dus als je met een trial draait (120 dagen non licensed) dan treed dit probleem niet op (Voor de mensen die dit eventueel later lezen en het wel goed lijkt te werken dan treden deze problemen op).

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de remote desktop client geupdate?
http://blogs.technet.com/...lient-6-1-for-xp-sp2.aspx

En dit lijkt ook op jouw situatie van toepassing:
RemoteFX Licensing Incompatible with standard Remote Desktop Protocol (RDP) Security

[ Voor 41% gewijzigd door wagenveld op 07-12-2013 11:21 ]

Pagina: 1