Advies 750W PSU mining rig

Pagina: 1
Acties:

• acehighness
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05-2025
Wat wil ik :

Nieuwe 750W PSU die er tegen kan om 24/7 te draaien op hoge belasting.

Kosten :
Rond de 100 euro

Voorkeur :
Goede levensduur is het belangrijkste
Als hij lekker stil is, is dat een voordeel

Systeem specs :

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 Ghz
Intel mobo met matrix raid controller
1 Samsung 840D SSD
5 WD Green 1TB disken
Cd Rom
3GB RAM

Ik krijg morgen (later vandaag . het is 5AM) mijn HD 7990 videokaart binnen en heb daarvoor een nieuwe PSU van 750W nodig, althans, mijn natte vinger berekening komt op zoiets uit. De kaart zelf schijnt bij volle belading 500w te gebruiken.

Het is mijn home servertje die sowieso altijd aanstaat, maar nu gaat ik er coins mee minen en zal dus de GPU op volle mep staan te draaien 24/7.

Hij staat overigens in een kamer waar het geluid niet veel uitmaakt. Het is er niet bijzonder stoffig en ik heb geen huisdieren.

Alvast bedankt voor jullie input ! Lang leve tweakers _/-\o_

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-02 13:13
Als we het hebben over 24/7 full load belasting, dan denk ik dat je het beste kunt kijken naar een goede, efficiënte 80+ Gold of Platinum voeding. Zover ik weet verbruikt een HD7990 wel wat minder dan 500W, eerder een goede 400W. Dit afgaande op een aantal reviews als deze. In andere reviews waar er waarden van 500W+ voorbij komen heeft men het namelijk over het totale verbruik van het systeem. Ik denk dat eventueel een 650W voeding ook meer dan voldoende moet zijn, zeker kijkend naar highend 80+ Gold/Platinum modellen welke altijd fors meer kunnen leveren dan ze opgeven.

Wat betreft modellen, ik denk dat je moet kijken naar opties als:
- Seasonic G-Serie 650W of de Seasonic G-Serie 750W >>> review
- Seasonic Platinum Series 660W >>> review
- Corsair AX760 >>> review
- NZXT Hale90 650W of NZXT Hale90 750W >>> review

Hier nog een overzicht van alle bovenstaande voedingen.

Gezien het budget denk ik dat je dan het beste af bent met een Seasonic G-Series, aangezien de anderen toch een paar tientjes duurder zijn. Het zijn dan wel "maar" 80+ Gold PSU's, maar over het algemeen is het verschil in efficiëntie niet erg groot. Hierdoor moet je vaak de PSU meerdere jaren vol belasten, wil je de meerprijs van de voeding eruit halen d.m.v. bespaarde stroomkosten.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• acehighness
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05-2025
Potverdikkie wat een prachtige reply.
Zo compleet en onderbouwd, inclusief linkjes ... ik had niet meer mogen hopen dan dit. Echt heel erg bedankt dat je hier tijd voor hebt genomen.

Ik ga denk ik, na het lezen van de reviews en de prijzen wat hebben afgewogen, voor de Seasonic G-Serie. Of ik nu de 650 of de 750 ga nemen ga ik nog even uitzoeken.

Ik zal hier mijn uiteindelijke keuze en resultaat nog ff posten ...

Nogmaals, kudos voor de top reply.

Verwijderd

Cooler Master V700 mist alleen, gebaseerd op hetzelfde design als de Seasonic Platinums voor de prijs van de Seasonic G serie.