• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Nadat mijn 290x terug is gegaan voor RMA, heb ik een 780gtx aangeschaft. Ik gebruik asus gpu tweak om mijn gpu te monitoren. Wat mij opviel is dat mijn geheugen gebruik niet boven de 2gb uitkomt. Ook geeft gpu tweak aan dat er een maximum is van 2048mb. Bij de gpu info word er wel aangegeven dat de kaart 3gb heeft. Wat natuurlijk ook gewoon zo is.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat er heel toevallig niet meer dan 2gb word gebruikt. Met mijn 290x die 4gb had, gebruikte ik echter regelmatig tot 2.5gb ram op de zelfde ingame settings.

Wat ik mij nu afvraag is, hoeveel geheugen gebruikt mijn gpu nou echt? Word er door gpu tweak daadwerkelijk een maximum ingesteld die niet ingesteld zou hoeven te worden, en lijden hier de prestaties onder?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/oczfb.jpg

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
Kan natuurlijk aan de tool liggen. Kijk is met een andere tool (google kent er wel nog een paar)
Welk OS gebruik je?

En test ook even met een andere driver (laatste nieuwe of anders een oudere)

[ Voor 25% gewijzigd door sprankel op 06-12-2013 02:12 ]

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Probeer MSI afterburner anders even, die geeft meestal wel de juiste info :)

• j0ppie
  • Niet online
Ik gebruik windows 7 64bit. Ik zal straks even msi afterburner proberen. Bedankt voor de reactie.

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb msi afterburner erop gezet. Geheugen word nu wel aangegeven tot 3 gb. Max gebruik dat ik zo even snel kon meten was 2180. Dus het lijkt erop dat hij daadwerkelijk meer geheugen gebruikt. De prestaties leken ook iets beter. Maar misschien wil ik dit ook gewoon zien. :P
Voorlopig gebruik ik iig msn afterburner.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Toppie!

Soms wilt de afterburner nog wel eens een bug geven, dat hij ineens aangeeft dat je temp 0 graden is ^^ Ik dacht, wauw is miijn twin Frozr zo goed? :| :x

HAHA. Veel plezier met het meten van de GPU results.
Pagina: 1