Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik kan me de dag dat hij vrijkwam nog heel goed herinneren.
RIP meneer Mandela, u heeft veel goeds betekend voor Zuid-Afrika.
Frappant detail: Pas in 2008(!) werd Mandela van de US terror list gehaald
[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 05-12-2013 23:00 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
This too shall pass
Gracie
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
- Mandela
- Ghandi
- Dalai Lama
En wellicht nog moeder Theresa
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 05-12-2013 23:09 ]
Desalniettemin: voor wat hij daarvoor en daarna heeft gedaan een verdiend RIP.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hij zag er nog goed uit voor zijn leeftijd. Kan iedereen jaloers op zijn, om zo oud te worden.
Wat dat betreft was zijn geweldloosheid misschien des te indrukwekkender?F_J_K schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:17:
De geweldloosheid van Mandela viel wel mee, hij heeft vanuit zijn pre-gevangenis jongere jaren best wat doden op zijn geweten toen hij vond dat geweldloosheid niet werkte en Mao, Che en Fidel misschien betere ideeën hadden.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ora et labora
Daarna is hij weer volledig geweldloos geworden. Zover zelfs dat hij heel erg graag die waarheidscommisie wilde waarbij niemand die straight kwam nog bang hoefde te zijn.
Maar ik snap nu wel waarom mensen zich zo voelden zoals ze zich voelden na het doodschieten van Kennedy.
Behalve in ZA heeft hij natuurlijk ook voor de rest van de wereld veel betekend.
Rip!
ZA zal nu wel een flinke rouwtijd tegemoet gaan...
Kleine correctie. Mandela was ook de oprichter van de gewapende tak van het ANC en dus niet "geweldloos".The Eagle schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:07:
Persoonlijk schaar ik de beste man in een hele uitzonderlijke buitencategorie. Namelijk zij die eigenlijk belangenloos en geweldloos datgene deden wat goed was voor een hele grote groep mensen, en daardoor een ongeevenaarde invloed hadden op de mensheid op de gehele wereld. Dat lijstje is overigens vrij kort:
- Mandela
- Ghandi
- Dalai Lama
Niettemin: RIP Mandela, iemand die veel voor zijn land heeft betekend, en tot de grote namen van de 20e eeuw mag worden gerekend.
Een zeer goede verfilming van zijn leven is Invictius uit 2009 met Morgan Freeman, voor wie geïnteresseerd is.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Wut?Salvatron schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:51:
Was waarschijnlijk ook deels eigenbelang van Mandela om voor gelijke rechten te strijden want hij was zelf een zwarte, dus hij wilde ook gelijke rechten voor zijn eigen bevolking.

Anyhoe: ik hoorde het "live" op de radio en vind dat een iconisch persoon er niet meer is. Wat een transformatie en impact heeft hij gemaakt
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als het eigenbelang was geweest was hij wel gewoon ergens heen verhuisd waar minder gediscrimineerd werd. Ik weet niet helemaal of deze uitspraak toe te schrijven is aan niet beter weten, doelbewust mensen tegen de schenen schoppen of iets anders eigenlijk.Salvatron schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:51:
Was waarschijnlijk ook deels eigenbelang van Mandela om voor gelijke rechten te strijden want hij was zelf een zwarte, dus hij wilde ook gelijke rechten voor zijn eigen bevolking.
Verder is hier weinig over te zeggen eigenlijk. 95 is een mooie leeftijd, Mandela heeft meer bereikt in zijn leven dan de overgrote meerderheid van de mensen die nu leven ook maar zal benaderen. Racisme en ongelijke behandeling bestaan nog steeds natuurlijk, maar mede door zijn werk is het al een enorm veel minder schrijnende situatie dan al die jaren geleden.
Frappant vind ik overigens wel dat er op mijn facebook minder berichten over zijn overlijden te zien zijn dan over die dude uit fast&furious eenzelfde aantal uren nadat het nieuws naar buiten kwam, morgen overdag eens kijken hoe het dan zit.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Het is nou niet echt een wedstrijd? Op mijn Facebook feed is het juist tegenovergesteld. Daarnaast heeft Paul Walker ("die dude uit fast&furious") ook heel veel goeds betekend (zie: http://www.roww.org/). Komt nog bij dat Paul Walker maar 40 is geworden en meneer Mandela een prachtige leeftijd heeft bereikt.McGryphon schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 03:50:
[...]Frappant vind ik overigens wel dat er op mijn facebook minder berichten over zijn overlijden te zien zijn dan over die dude uit fast&furious eenzelfde aantal uren nadat het nieuws naar buiten kwam, morgen overdag eens kijken hoe het dan zit.
Virussen? Scan ze hier!
Je kunt ook stellen dat verandering nooit komt als je niet met ''je vuist op tafel slaat'' (in dit geval wat bloedvergieten door de ogen ziet); mja.. ik weet het niet. Ik denk wel dat het een groot man was die verandering bracht. Anderzijds stel ik wel vraagtekens bij de wijze waarop.
Is moeilijk om mij goed in zijn tijd te plaatsen, was een hele andere periode natuurlijk dan 2013 achter mijn computertje in het veilige NL. Ik heb wel respect voor hem; zijn ook veel goede dingen gebeurt....
[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 06-12-2013 07:44 ]
Oei doe maar niet....The Eagle schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:07:
Wikipedia: The Missionary Position
Jammer dat de wereld zo'n held als Mandela verliest. 95jaar is een mooie leeftijd. Hopelijk staat er snel weer een nieuwe "Mandela" op. Ik kan op dit moment even niemand noemen die in zijn voetsporen kan treden.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Een moord verjaart niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 06-12-2013 10:48 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
iemand die 90+ word is sterft niet, die wint de game.
Je hebt een punt, zie ook mijn eerdere reactie. Daarom heeft hij ook een straf van bijna 30 jaar gezetenMandrake466 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:47:
Als ik nu dus mensen vermoord en tig jaar later de heilige boon ga uithangen is niks vreemds aan volgens jullie?
Een moord verjaart niet.
Bewonderenswaardig is m.i. vooral de tijd na gevangenzetting - het uitspreken tegen geweld (incl. tussen de verschillende lokale stammen) en de gang naar een democratisch Zuid Afrika zonder Apartheid.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Jij moordt.Mandrake466 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:47:
Als ik nu dus mensen vermoord en tig jaar later de heilige boon ga uithangen is niks vreemds aan volgens jullie?
Een moord verjaart niet.
Hij vocht. Zit een groot verschil tussen. En hij is uiteindelijk pas gaan vechten na dat bloedbad. je kunt het zelfs nog zien als verdediging. Maar dan moet je echt krom denken.
Geweld is soms gerechtvaardigd. Kleine vergelijking.
Nederland was ook niet bevrijd in WO2 zonder geweld. was hem nooit geworden.
Je mag het noemen wat je wil maar uiteindelijk heeft hij mensen geholpen naar het hiernamaals.maartend schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:30:
[...]
Jij moordt.
Hij vocht. Zit een groot verschil tussen. En hij is uiteindelijk pas gaan vechten na dat bloedbad. je kunt het zelfs nog zien als verdediging. Maar dan moet je echt krom denken.
Geweld is soms gerechtvaardigd. Kleine vergelijking.
Nederland was ook niet bevrijd in WO2 zonder geweld. was hem nooit geworden.
De bevrijders van Nederland hebben niet 30 jaar vastgezeten.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Precies, je kunt je dus afvragen wie van de twee zijn straf niet heeft ontlopen, als ik zo moet kijken.Mandrake466 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:39:
[...]
Je mag het noemen wat je wil maar uiteindelijk heeft hij mensen geholpen naar het hiernamaals.
stomme vergelijking.... als de Duitsers de oorlog hadden gewonnen hadden de "bevrijders" denk ik wel 30 jaar vastgezeten.... en had de vergelijking wel geklopt...Mandrake466 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:39:
[...]
Je mag het noemen wat je wil maar uiteindelijk heeft hij mensen geholpen naar het hiernamaals.
Ik ben erg benieuwd of ZA nu (drastisch) gaat veranderen
Vaak bu'j te bang!
ZA is natuurlijk al aan het veranderen. Mandela is toch een soort lijm geweest daar die alles en iedereen bij elkaar kon houden. Nu zie je al dat het wat uit elkaar valt. Er is sociale onrust, binnen het ANC rommelt het, strijders van vroeger van de vakbonden zijn de zakkenvullers van nu geworden.-tom-562 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:49:
95 jaar, een respectabele leeftijd.
Ik ben erg benieuwd of ZA nu (drastisch) gaat veranderen
Het is dus meer en meer een westerse maatschappij aan het worden.
Aan de andere kant is het democratisch gehalt nog steeds erg groot. De vorige president is naar huis gestuurd, gebeurt toch niet vaak in een democratie.
Ik denk dus dat Mandela (en de Klerk heeft daar trouwnes aan meegeholpen) een gigantisch democratisch gevoel heeft achter gelaten. En dat dit door het einde van de appartheid zeer goed is ingebed in de ZA-maatschappij.
Hoop ik.
Mandela heeft uiteindelijk veel goeds betekent, namelijk hij was de hoop van het zuid-afrikaanse volk.
Vanuit de documentaires die ik gezien heb over hem, een man met veel charisma maar ook een heel erg wijs persoon. dankzij hem is zuid afrika het zuid afrika wat het nu is en zal worden.
Wat ik de laatste tijd in het nieuws hoorde dat hij ziek was, een constante longonsteking bijna. Zijn rust is verdient. En hij laat een grote legacy na. Namelijk de stempel die hij op de wereld heeft gezet.
Ik ben nu 25 jaar. De herinnering dat hij vrijkwam heb ik niet. Wel heb ik op latere leeftijd eens gekeken hoe het in elkaar stak en deze man is een enorm voorbeeld geweest.
Nu is hij helemaal vrij, moge hij rust vinden.
Toch is er een hoop verslechterd. De apartheid is dan wel officieel afgeschaft, in werkelijkheid is de ongelijkheid toegenomen. Er zijn nu ook schatrijke zwarten, voornamelijk ex-politici van ANC. Wit rijdt in nieuwe auto's, zwart legt de wegen aan en "carpoolt" achterin een pick-up-truck. Er zijn sloppenwijken tot aan de horizon met miljoenen mensen, er zijn duizenden witte boeren afgeslacht door zwarte bendes, wit verdient 6 keer zoveel als zwart, etc.anandus schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:53:
RIP meneer Mandela, u heeft veel goeds betekend voor Zuid-Afrika.
Mijn bezoek (afgelopen maart) aan Zuid-Afrika gaf me het gevoel dat zwart nog steeds slaaf is, alleen nu krijgen ze er (een klein beetje) voor betaald. Wit kan simpelweg niet zonder de zwarte slaven, en dat gaat van het schoonmaken van de huizen, het bijhouden van de tuin, het helpen met in/uit-parkeren tot aan het (ongevraagd) wassen van onze huurauto. Toen we aan het ontbijt zaten zag ik nog net dat-ie de banden (!) aan het schoonmaken was...
Het komt in z'n geheel zeer oneerlijk over, en dat zeg ik niet snel.
In Europa en de VS is slavernij zo goed als al 150 jaar verboden en de rechten zijn nog niet gelijk, en jij denkt dat dat in zuid-afrika in 2 decennia wel kan?RemcoDelft schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:34:
[...]
Toch is er een hoop verslechterd. De apartheid is dan wel officieel afgeschaft, in werkelijkheid is de ongelijkheid toegenomen. Er zijn nu ook schatrijke zwarten, voornamelijk ex-politici van ANC. Wit rijdt in nieuwe auto's, zwart legt de wegen aan en "carpoolt" achterin een pick-up-truck. Er zijn sloppenwijken tot aan de horizon met miljoenen mensen, er zijn duizenden witte boeren afgeslacht door zwarte bendes, wit verdient 6 keer zoveel als zwart, etc.
Mijn bezoek (afgelopen maart) aan Zuid-Afrika gaf me het gevoel dat zwart nog steeds slaaf is, alleen nu krijgen ze er (een klein beetje) voor betaald. Wit kan simpelweg niet zonder de zwarte slaven, en dat gaat van het schoonmaken van de huizen, het bijhouden van de tuin, het helpen met in/uit-parkeren tot aan het (ongevraagd) wassen van onze huurauto. Toen we aan het ontbijt zaten zag ik nog net dat-ie de banden (!) aan het schoonmaken was...
De weg naar gelijkheid is een lange en zelfs wij zijn nog niet aan het einde, dus ik verwacht ook zeker niet dat dat binnen de komende 50 jaar anders gaat worden, zeker niet als ik zie hoe hoog haatpolitiek tegenwoordig in nederland scoort.
Mandela heeft ontzettend veel gedaan voor gelijkheid en vrijheid, niet aleen in Zuid-Afrika, maar overal in de wereld is hij een lichtend voorbeeld geweest, ook al heeft hij in zijn vroegere jaren geweld niet geschuwd tegen 't apartheidsregime.
Dus Madiba bedankt en rust in vrede, je werk hier zit erop, het is aan de rest van ons om 't af te maken.
[ Voor 18% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-12-2013 13:37 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Vooral in Graaff-Reinet was dat allemaal wel heel duidelijk m.i.RemcoDelft schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:34:
Er is inderdaad nog een lange weg te gaan (ook in de USA trouwens), maar Mandela heeft m.i. toch een flinke rol gehad in die veranderingen.
is toe te schrijven aan logisch redeneren, dit in antwoord op uitspraken dat Mandela belangeloos zou handelen.McGryphon schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 03:50:
Als het eigenbelang was geweest was hij wel gewoon ergens heen verhuisd waar minder gediscrimineerd werd. Ik weet niet helemaal of deze uitspraak toe te schrijven is aan niet beter weten, doelbewust mensen tegen de schenen schoppen of iets anders eigenlijk.
Zwart wilt vaak stoppen met werken als ze een boterham kunnen kopen. Als de boterham op is gaan ze verder kijken. Wit buit zwart uit en maakt misbruik van de lage tevredenheisdrempel van zwart.
Het probleem is alleen, je kunt wit niet over één kam smeren en je kunt zwart niet over één kam scheren.
Kan de mensheid ooit over zichzelf goed regeren? Kan de mensheid onrecht aanpakken? Ik denk van niet.
Dat zie je in Azie ook veel (alleen zijn ze dan niet zwart). Die korte-termijn-visie zit er blijkbaar hard in, en wat mij betreft is dat ook geen enkel probleem. Als ze zo willen leven: prima natuurlijk!Justinus Maximu schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:30:
Zwart wilt vaak stoppen met werken als ze een boterham kunnen kopen. Als de boterham op is gaan ze verder kijken.
Als je weet dat je "slaafje" na 4 boterhammen stopt met werken, moet je hem inderdaad niet zoveel betalen dat-ie na een half uur klaar is. Je wil hem tenslotte de hele dag aan het werk houden, dus z'n salaris moet niet te hoog zijn..Wit buit zwart uit en maakt misbruik van de lage tevredenheisdrempel van zwart.
Is niet Aziatisch of Afrikaans bepaald. Is een kenmerk van armoede. Is iets dat je bij iedereen ziet aan de onderkant van de samenleving. Of bij wit.RemcoDelft schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:37:
[...]
Dat zie je in Azie ook veel (alleen zijn ze dan niet zwart). Die korte-termijn-visie zit er blijkbaar hard in, en wat mij betreft is dat ook geen enkel probleem. Als ze zo willen leven: prima natuurlijk!
En dat ontstaat weer door de pyramide van Maslow. Onderaan staan de fysiologische behoeften; voedsel, drinken, slapen, voortplanten.
Daarboven komt pas orde en zekerheid. Maar omdat de mensen daar al vaak niet zitten raakt hen systeem dusdanig ingericht op het vervullen van het hier en nu. Verder kijken heeft geen zin, mogelijk ben je morgen al dood.
Dus als men wel hogerop wordt geschopt zonder dat men de daarbij behorende competenties heeft zal men dus ook nooit verder gaan kijken dan het hier en nu.
Net zolang blijven mengen tot iedereen dezelfde kleur heeft? Kwestie van een paar eeuwen lijkt meJustinus Maximu schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:30:
De problemen in Zuid Afrika liggen veel dieper dan zwart tegen blank.
Zwart wilt vaak stoppen met werken als ze een boterham kunnen kopen. Als de boterham op is gaan ze verder kijken. Wit buit zwart uit en maakt misbruik van de lage tevredenheisdrempel van zwart.
Het probleem is alleen, je kunt wit niet over één kam smeren en je kunt zwart niet over één kam scheren.
Kan de mensheid ooit over zichzelf goed regeren? Kan de mensheid onrecht aanpakken? Ik denk van niet.
Ook wel een beetje kip en ei verhaal: Na 400 jaar lang als slaaf ben je niet echt happing om je uit te sloven voor diezelfde baas, omdat je toch een hongerloontje krijgt. Diezelfde baas weigert meer te betalen omdat je, of tenminste je kleurgenoten, toch de kantjes eraf lopen. Zelfs al ben je bereid door te werken na die eerste boterham, omdat je kleurgenoten een dergelijke instelling hebben zul je nog steeds weinig tot geen kans vinden om die spiraal te doorbreken. Het gebrek aan hoop&vooruitzichten fueled juist weer de instelling dat whatever you do, in the end you're still black and thus fucked.
Gegeven criminaliteitscijfers zo hoog als zimbabwaase recordinflatie en een levensverwachting een kleine 10 jaar onder de pensioen leeftijd hier: I'm not suprised? Er is geen oude dag(tenzij je al rijk bent), je kan niet sparen(verdien je te weinig voor cq. je wordt berooft anyways) en je wordt niet oud: een mensen leven is niks waard, verkeer is hartstikke lijp, smog is zo dicht dat je de fucking overkant van de straat niet kan zien: Er IS simpelweg geen lange termijn, je bent al blij als je de dag overleeft hebt...RemcoDelft schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:37:
[...]
Dat zie je in Azie ook veel (alleen zijn ze dan niet zwart). Die korte-termijn-visie zit er blijkbaar hard in, en wat mij betreft is dat ook geen enkel probleem. Als ze zo willen leven: prima natuurlijk!
[...]
Als je weet dat je "slaafje" na 4 boterhammen stopt met werken, moet je hem inderdaad niet zoveel betalen dat-ie na een half uur klaar is. Je wil hem tenslotte de hele dag aan het werk houden, dus z'n salaris moet niet te hoog zijn..
edit: wat Maarten boven mij zegt dus: Maslow's pyramide
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Een leeftijd van vijfennegentig is niet niks. Ik vond het wel een beetje (te) snel gaan. "Begin juni 2013 werd hij opnieuw opgenomen met 'ernstige' longproblemen. Op 23 juni 2013 liet president Zuma weten dat de toestand kritiek was. Het was de eerste keer dat de Zuid-Afrikaanse overheid sprak van een kritieke gezondheidstoestand. Hij verliet het ziekenhuis op 1 september 2013." Ik dacht dat hij wel weer beter werd na het ontslag uit ziekenhuis. Helaas stierf hij hierna, een beetje vergelijkend met prins Friso; die ook kort na het ontslag uit het ziekenhuis overleed.
Toch zal Nelson Mandela eeuwig als held worden herinnerd.
Bron: Wikipedia: Nelson Mandela
P.S.
Wat Ubuntu betekent volgens Nelson Mandela
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RKjxgpuymVo]
Het interview is opgenomen in 2006.
[ Voor 12% gewijzigd door 12345dan op 07-12-2013 17:52 . Reden: Een video toegevoegd van Nelson Mandela over Ubuntu ]
- 12345dan
http://nos.nl/dossier/515...-1918--2013/tab/833/live/
Te lang waarschijnlijk... en na de speech van Obama kwam de huidige zittende president waardoor er al het een en ander leeg liep...
Om dit stuk moest ik best wel lachen.
Zoals ik het lees: De tolk was een totale oplichter en dove mensen hadden er niets aan maar er stond tenminste een tolk.Markell Gremmen, beleidsmedewerker bij de Nederlandse Beroepsvereniging Tolken Gebarentaal (NBTG) heeft het tv-verslag van de vier uur durende herdenkingsdienst niet gezien. Wel hebben haar talloze berichten bereikt dat de tolk niet was te volgen.
''In Nederland zou dit niet zijn gebeurd. We werken hier alleen maar met gediplomeerde doventolken'', zegt Gremmen. Het was volgens haar wel positief dat iemand sowieso stond te tolken bij een dergelijk groot evenement. ''Bij ons is dat niet vanzelfsprekend. Zelfs bij de kersttoespraak van de koningin werd afgelopen jaren niet getolkt''.
Dus als we op Prinsjesdag een nep tolk er neer zetten dan is het goed genoeg?
Trouwens, misschien lag het aan mij, maar de stukken die ik heb gezien kwamen niet over als serieuze gebarentaal. Hij was wel redelijk consistent, dus heeft hij gewoon een dansje staan uitvoeren (waarbij er soms wat random woorden werden vertolkt) of deed hij wel gebarentaal, maar was het niet coherent?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Virussen? Scan ze hier!
Ook al weten we dat mevrouw Palin een beetje koekoek is, zo'n fout kan je toch niet maken....
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Q. Are your news stories real?
A. No. Our stories are purely fictional. However they are meant to address real-world issues through satire and often refer and link to real events happening in the world
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
http://nos.nl/artikel/585...g-engelen-in-stadion.htmlwildhagen schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:49:
De tolk schijnt een psychose gehad te hebben, vandaar de (kennelijk) onjuiste gebaren.
http://nos.nl/artikel/585...andelatolk-spoorloos.html
Wat een incompetentie, een schizofreen daar neerzetten, zo iemand zou toch gescreend moeten zijn om te kijken of ie wel geschikt is voor zijn taak.
Dat was natuurlijk een nuttige locatie om te kijken. Maar bij de alu-hoedjes sites bijvoorbeeld zullen ze dat niet zelf toegeven. Maar een korte check op de frontpage geeft je meestal ook een hoop meer informatie, in dit geval: http://dailycurrant.com/2...o-buy-back-personal-data/kenneth schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:07:
Elke keer weer: mensen die met volle overtuiging weten te melden dat een bepaald politicus enorm dom is en vervolgens zelf de satire niet van een artikel kunnen zien druipen.
[...]
Ik vindt het nog wel apart dat iemand die naast een aantal wereldleiders komt te staan zo slecht gescreened is.wildhagen schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:49:
De tolk schijnt een psychose gehad te hebben, vandaar de (kennelijk) onjuiste gebaren.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Ik ook. De Secret Service zal zich achteraf nog wel voor het hoofd slaan dat ze zo iemand in de buurt van Obama hebben gelaten. Ik dacht eerlijk gezegd dat iedereen die in de buurt van de Amerikaanse President uitgebreid gescreened werd, zelfs de ministers en staatshoofden, en een simpele tolk al helemaal.ReallyStupidGuy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:36:
[...]
Ik vindt het nog wel apart dat iemand die naast een aantal wereldleiders komt te staan zo slecht gescreened is.
Houdoe
Een gewelddadige schizofreen (en hij heeft zelf aangegeven dat hij in het verleden wel gewelddadige episodes heeft gehad) kan ook met blote handen best schade aanrichten. Dus ik weet niet precies wat "veilig" is.Salvatron schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:24:
Secret Service hoeft neem ik aan alleen te kijken of iemand veilig is, die doventolk was wel veilig alleen deed hij zijn werk niet goed.
Het word tijd dat de DA eens gekozen word als grootste partij.
Verwijderd
maar dat maakt het niet minder indrukwekkend dat hij zoveel er voor over had...Salvatron schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:51:
Iedere wereldburger die denkt dat bij een strijd, voor een grote hoeveelheid mensen, wapens ter hand genomen moeten worden. Mandela was daar niet van en heeft een vredige strijd geleverd, alleen dat zou al een voorbeeld voor de mensheid moeten zijn.
Niet helemaal juist, maar na zijn vrijlating heeft hij zeker gepleit voor een vreedzame toekomst. Mandela heeft tot enkele jaren geleden op de terroristenlijst van de VS gestaan. Daar kom je niet zomaar op natuurlijk. Bovendien was er in de jaren 80 grote ophef in Nederland over de komst van Oliver Tambo, vriend van Mandela en een van de kopstukken van de ANC destijds. Hij zou destijds ontvangen worden op het Binnenhof door onze politici. De ophef was vanwege het geweld dat door de ANC werd gebruikt tegen onschuldige burgers. Mandela zat dan wel in de gevangenis, maar hij was weldegelijk betrokken bij de beslissingen die werden genomen door de ANC.sypie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:09:
En vooral de manier waarop hij dit heeft gedaan.
Iedere wereldburger die denkt dat bij een strijd, voor een grote hoeveelheid mensen, wapens ter hand genomen moeten worden. Mandela was daar niet van en heeft een vredige strijd geleverd, alleen dat zou al een voorbeeld voor de mensheid moeten zijn.
Toen President Botha in 1985 vrijlating aanbood, was dat op voorwaarde dat de ANC zou stoppen met de geweldadige protesten tegen de Apartheid. Mandela kon die belofte niet maken en dus duurde het 5 jaar langer voordat hij vrij kwam.
De Mandela na de vrijlating is overigens een voorbeeld voor velen, laat dat duidelijk zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Ezequiel op 03-01-2014 18:07 ]