Toon posts:

Multitouch Touchpad werkt niet Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb recentelijk Windows 8 op mijn Asus N53sv gezet, waar eerst Windows 7 op stond. Het werkt allemaal prima, behalve dat mijn touchpad geen multitouch ondersteund. Met multitouch bedoel ik functies zoals vegen met drie vingers, die eerst wel werkten in Windows 7. Ook zie ik in configuratiescherm of apparaatbeheer geen mogelijkheden om mijn touchpad in te stellen. Mijn touchpad is een elan tech smartpad (http://www.emc.com.tw/eng/tpn_sp_fun.asp)).
Ik heb de drivers CD, Asus site en nog veel meer van het internet geprobeerd om een goede driver te vinden. Ze hebben echter nog niks dat compatible is met mijn touchpad op Windows 8 of de drivers werken domweg niet. Misschien weten jullie een goede driver? Of een workaround dat ik toch nog de driver van Windows 7 aan de praat kan krijgen.
Een andere mogelijkheid zou zijn om de touchpad te vervangen (dat zie ik niet zo zitten), of de touchpad zelf gaan instellen. Heeft iemand ervaring met zelf de multitouch features van zijn touchpad in te stellen?

Met vriendelijke groet,

Matthijs.

Ps. Specs Laptop:
Mousepad: Elan Tech Smartpad (zoals gezegd)
Crucial M500
Intel I7
Intel HD Graphics 3000 + Nvidia Gforce gt540m
6 GB RAM

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 21:46 . Reden: Kleine Foutjes verbeteren ]

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb eens even nagekeken, en ASUS biedt zwaar verouderde drivers aan. Nou EMS zelf geen drivers op hun website aanbied, heb ik via google wel een lenovo website gevonden die W8 64bit drivers aanbied.

http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=DS032268

Wellicht het proberen waard? Niet geschoten is altijd mis ;-)

edit:

Ohh wacht, hier via de website van ASUS nog meer:

http://support.asus.com/D...guage=en&m=Touchpad&os=30

[ Voor 17% gewijzigd door HammieDuDe op 06-12-2013 16:00 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links! Ik heb snel even gekeken of de Lenovo Driver succes boekte, maar na twee keer downloaden is die elke keer corrupted. Zal morgen nog even kijken of een minder recente versie misschien beter werkt. De Asus Drivers zal ik morgen ook even proberen!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01 19:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zelf nog maar net problemen gehad met de driver van mijn MSI touchpad (ook een ELAN geval).
Wat bij mij werkte om de multitouch weer werkend te krijgen was de drivers verwijderen via apparaatbeheer, dan dat ELAN-geval verwijderen via configuratiescherm, en dan weer installeren via de site van de fabrikant.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Okey het is gelukt! Ik heb uiteindelijk een goede Asus Driver te pakken weten te krijgen (de grootste). Ik kan nu weer als vanouds de multitouch gebruiken.

Bedankt voor de reacties allemaal!