Hoi,
Ik ben op zoek naar een pc die goede render prestaties levert,
waar tevens een nieuw(er) spel (bv. BF3 op hoge resolutie) op kan worden gespeeld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral renderen met 3Ds MAX (render meestal met de mental ray renderer)
Maar tevens game, zoals BF3, op hoge resolutie kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 900-1100 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Weet niet zeker maar denk dat de Intel core I4770 een degelijke processor is om te renderen.
16 GB (of meer, maar zal denk ik niet lukken met dit budget) Aangenomen dat veel RAM nodig is om "snel" te kunnen renderen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, denk dat 120 GB genoeg zal zijn, om hier de render programma's op te installeren.
1 TB aan Harddisk om de bestanden op te kunnen slaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia videokaart, deze heeft goede videokaarten voor te renderen (ook de niet speciaal hiervoor ontworpen videokaarten, quadro serie)?
Ik weet niet welke videokaart ik zal moeten kiezen voor mijn pc, weet dat er speciale render videokaarten zijn maar deze aanschaffen zal denk ik niet lukken met dit budget.
Wenslijst tot nu toe:
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Giel
Ik ben op zoek naar een pc die goede render prestaties levert,
waar tevens een nieuw(er) spel (bv. BF3 op hoge resolutie) op kan worden gespeeld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral renderen met 3Ds MAX (render meestal met de mental ray renderer)
Maar tevens game, zoals BF3, op hoge resolutie kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 900-1100 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Weet niet zeker maar denk dat de Intel core I4770 een degelijke processor is om te renderen.
16 GB (of meer, maar zal denk ik niet lukken met dit budget) Aangenomen dat veel RAM nodig is om "snel" te kunnen renderen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, denk dat 120 GB genoeg zal zijn, om hier de render programma's op te installeren.
1 TB aan Harddisk om de bestanden op te kunnen slaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia videokaart, deze heeft goede videokaarten voor te renderen (ook de niet speciaal hiervoor ontworpen videokaarten, quadro serie)?
Ik weet niet welke videokaart ik zal moeten kiezen voor mijn pc, weet dat er speciale render videokaarten zijn maar deze aanschaffen zal denk ik niet lukken met dit budget.
Wenslijst tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 257,50 | € 257,50 |
| 1 | ASRock H87 Pro4 | € 68,09 | € 68,09 |
| 1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 652 | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU | € 115,60 | € 115,60 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 57,20 | € 57,20 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 139,64 | € 139,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.016,53 | |
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Giel
[ Voor 52% gewijzigd door broodje_ei op 16-12-2013 17:47 ]