Toon posts:

PC start pas op na stroomkabel eerst losmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie.

Ik wil opstarten. Pas na een keer of 10 doet ie het pas na intoetsen <insert=reset>.

Hij start wel op maar monitor schiet niet aan.
Nu kwam ik er achter dat ie het wel doet als ik eerst de stroomkabel er uit haal. Echt waar! Iedere keer weer opnieuw.

Wat is hier de oorzaak van?

Abit KT7-RAID
Duron 650@1000-1050 geklokt
Mem 128MB 133 opnieuw erin
ZT-bios
Voeding al vernieuwd: nu 300w
Processor al 2x opnieuw ingekleurd
Bios default hielp niet
Geluidskaart eruit
Video opnieuw eruit en erin
Nog meer opties?

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Heb je 'm geaard ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je AGP driving control aanpassen.
Zie kt7faq.

http://www.viahardware.com

Staan veel nuttige tips in.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gare voeding?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• CrazyA
Op donderdag 07 juni 2001 13:12 schreef PipoDeClown het volgende:
gare voeding?
Dat zouden dan 2 gare voedingen zijn... Ik denk dat er wat anders aan de hand is.
Heb je al wel eens gemeten wat er daadwerkelijk uit het stopcontact komt ?? Misschien maar 205 of juist 245, kan ook de oorzaak zijn dattie vaag doet.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
En wat kan je doen als er idd 205V of 245V uit stopcontact komt?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Bij iemand die ik ken met het zelfde probleem is het probleem opgelost door de stekker van de pc in het stopkontact te laten zitten ipv de stroom er helemaal af te gooien na het uitzetten.

Hij deed met zo'n 6voudig verlengdoos + schakelaar altijd de hele boel stroomloos maken, maar nu hij z'n pc daar uit gehaald heeft, en die direct in het stopcontact heeft gedaan is het probleem opgelost.

• CrazyA
Op donderdag 07 juni 2001 13:18 schreef x-wolf het volgende:
En wat kan je doen als er idd 205V of 245V uit stopcontact komt?
Er zijn speciale netspannings-filters of je zet er een UPS tussen. Helaas is dit best prijzig voor zover ik weet.

• RealCato
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik had hetzelfde probleem.
Bij mij stond BIOS standaard op 600mhz, en toen ik hem naar 700mhz zette wilde hij wel fatsoenlijk opstarten.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• CrazyA
Op donderdag 07 juni 2001 13:31 schreef RealCato het volgende:
Ik had hetzelfde probleem.
Bij mij stond BIOS standaard op 600mhz, en toen ik hem naar 700mhz zette wilde hij wel fatsoenlijk opstarten.
:? Hier zie ik de logica niet van in... maar als het nou werkt :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu geaard aan de radiator. Eerst dacht ik... Het werkt! maar na 3x weer hetzelfde euvel.

Wat me wel opviel is toen ik de aardekabel aan de pc-kast wilde bevestigen dat de draadjes knetterden en er piepkleine vonkjes vanaf sprongen. Maar bij een andere pc deed ie het ook!

Wat probeer ik nog meer?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 19:52 schreef bubble het volgende:
Ik heb hem nu geaard aan de radiator. Eerst dacht ik... Het werkt! maar na 3x weer hetzelfde euvel.

Wat me wel opviel is toen ik de aardekabel aan de pc-kast wilde bevestigen dat de draadjes knetterden en er piepkleine vonkjes vanaf sprongen. Maar bij een andere pc deed ie het ook!

Wat probeer ik nog meer?
vonk = normaal
op de buitenkant van een niet staat zeg maar +220
als je dus een meter hangt tussen je kast (multimeter, d0h) en tussen een verwarming oid, meet je vaak 220 volt
of 230, of wat het ook moge wezen

Verwijderd

heb precies het zelfde probleem, maar ook nog niet opgelost heb ook al een 300 watt voeding gekocht, maar nog steeds het zelfde probleem met opstarten

Verwijderd

Topicstarter
Intussen ook de AGP-driving control aangepast volgens diverse opties. Geen effect. Het mobo even losgehaald omdat er een zg kort circuit zou kunnen ontstaan volgens kt7faq. Geen effect.

Kabel losgemaakt en rechtstreeks aan de wandcontactdoos gezet. Geen effect.

Verwijderd

Toch is het volgens mij
1) Vcore te laag
of
2) Streepjes nog steeds niet goed.

Wat doettie op standaard 650 zonder de streepjes ?
(weggummen en schoonmaken)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Heb er ook regelmatig last van, maar alleen als ik in bios ben geweest, voor de rest 24/7 aan aan regelmatig resetten, Was de vorige keer ook met totaal andere configuratie alleen ander mobo, dus ligt aan mobo.

Verwijderd

Voordat je denkt "zwam niet heb ik al gedaan opnieuw kleuruh.."

Ik heb een tijdje hetzelfde gehad. Als de streepjes minder worden -> eerst stroom eraf voor je opnieuw kon starten (koud).

Toen later met een warm systeem opstarten na het uitzetten van de PC ook, altijd stroom eraf. En dan nog later helemaal niet meer... (IJzeren Heinig doorgaan dus)

Opnieuw streepjes zetten werkte steeds slechter, dat was steeds minder lang de oplossing. Goed schoonmaken helpt, maar..
Je kon ook merken dat de Vcore steeds hoger moest, of de klok frekwentie steeds lager.

Echte Oplossing : Bison Electro i.p.v. potlood streepjes. (Da's om printbaantjes te repareren.)

Daarna nul (o) zero niets niente geen problemen meer.

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Wat ik wel heb gehad is dat hij alleen nog maar wil booten op de gelockte speed. En als je na een paar minuten een warme boor doet wil hij wel op de juiste multiplier. Geoxideerde streepjes.

Ik heb opnieuw gekleurd en er nu een plakbandje overheen gedaan = no more oxidatie :)

Verwijderd

Mhhh,
HlpDsk zijn die bruggen volgens jou goud of geel koper? Volgens mij is het goud, maar ik dacht ook al aan oxydatie. Wat ik alleen niet kan volgen, is wat er dan @#$%& dat goud kan laten oxyderen....

Gewoon lucht + CPU warmte zou voldoende zijn?? Maar al die andere vergulde contacten van de kaarten dan...

Verwijderd

Goud. Maar het zijn niet de bruggen maar het grafiet oid dat oxideert. Of iig vervaagt als het langdurig met lucht in contact komt en verhit wordt door de nabijheid van de core.

Plakbandje = geen lucht bij het grafiet = geen vervaging :7

• sebasel
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

ik heb het zelfde probleem [topic=156233]

maar deze cpu is niet overclocked (wel steepjes gezet maar niet gebruikt omdat ik de vcore niet kan aanpassen

hebben jullie nog een idee ???
voortdat ik een voeding koop en opstuur :?:?

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Heb je ook een lekkere brom als je speakers aan zet? Probeer eens je alleen je computer zonder monitor... Monitor kan een behoorlijke lekstroom afgeven... (heb ik zelf ook last van..) Op het moment dat ik mijn case aan de radiator vast leg om te aarden gaat het licht uit... in het hele huis... :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 07:49 schreef sebasel het volgende:
ik heb het zelfde probleem comp. sluit af automatisch af na 10-15min :(:(

maar deze cpu is niet overclocked (wel steepjes gezet maar niet gebruikt omdat ik de vcore niet kan aanpassen

hebben jullie nog een idee ???
voortdat ik een voeding koop en opstuur :?:?
Dat is meer oververhitting of verkeerde BIOS instellingen. (.. te ver overgeklokt?)

En die streepjes zitten ook in de weg als je niet hebt overgeklokt soms. Omdat hij (het moederbord + CPU ) er naar kijkt tijdens het opstarten. Als je ze toch niet gebruikt, haal ze effe weg.

Greetz,

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 07:03 schreef HlpDsK het volgende:
Goud. Maar het zijn niet de bruggen maar het grafiet oid dat oxideert. Of iig vervaagt als het langdurig met lucht in contact komt en verhit wordt door de nabijheid van de core.

Plakbandje = geen lucht bij het grafiet = geen vervaging :7
Dat hielp hier op een gegeven moment ook niet meer. Kleuren -> binnen een paar dagen problemen..

• sebasel

sebasel

Op vrijdag 08 juni 2001 08:05 schreef Hooi het volgende:

[..]

Dat is meer oververhitting of verkeerde BIOS instellingen. (.. te ver overgeklokt?)

En die streepjes zitten ook in de weg als je niet hebt overgeklokt soms. Omdat hij (het moederbord + CPU ) er naar kijkt tijdens het opstarten. Als je ze toch niet gebruikt, haal ze effe weg.

Greetz,
temperaturen zijn goed
streepjes verwijderen valt niet mee comp staat in engeland :(

Verwijderd

Oeps.. Engeland..

Uhh nou ja,
de volgende keer dat je er bij kunt dus.

Maar dat uitschakelen na 10 tot 15 minuten is wel aardig vreemd.

Hij doet dat alleen als

1) het staat zo in de power management instellingen. Maar dan op een tijdstip dacht ik, niet na een periode. Dat zal het dus niet zijn.

2) er zit een fan bewaking op, die is actief, en de fan draait niet lekker.

3) de voeding is net te licht. Dat hoeft niet te betekenen dat het aantal watts niet voldoende is. Hij kan ook gewoon te zwak zijn op de 5 (of een andere) volt lijn waar het 't aantal amperes betreft. Een zwak productie model, het komt helaas voor.

4) toch de temp. Case temp of cpu temp. Het kan namelijk best een foute uitlezing zijn

5) misschien MBM5 of een dergelijk programma geinstalleerd en per ongeluk een "Shutdown if temp higher than" aangezet met een x-waarde ingevuld, en toen vergeten....

Best wel lullig dus ;(

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

In de nieuwe C't stond dat het ook wel kan komen omdat de muis en het toetsenbord teveel stroom trekken uit je ps/2 poort, heb je het probleem ook als je alleen het toetsenbord aansluit? of alleen de muis? zorg dan wel dat "halt on errors" --> no in je bios staat. anders start hij niet op met alleen je muis :) en mocht het probleem over zijn.. ander keyboard/muis :)

• sebasel

sebasel

Op vrijdag 08 juni 2001 10:06 schreef sko het volgende:
In de nieuwe C't stond dat het ook wel kan komen omdat de muis en het toetsenbord teveel stroom trekken uit je ps/2 poort, heb je het probleem ook als je alleen het toetsenbord aansluit? of alleen de muis? zorg dan wel dat "halt on errors" --> no in je bios staat. anders start hij niet op met alleen je muis :) en mocht het probleem over zijn.. ander keyboard/muis :)
muis is serial en toetsen bord erg standaard komt van een werkend systeem af

het vreemde is ook dat hij niet meer aan wil vandaar mijn vermoede van die brakke voeding
als je de stekker er uit haalt en dan opnieuw doet hij het wel max 10-15 minuten want dan gaat hij uit :? :?

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 10:27 schreef sebasel het volgende:

[..]

muis is serial en toetsen bord erg standaard komt van een werkend systeem af

het vreemde is ook dat hij niet meer aan wil vandaar mijn vermoede van die brakke voeding
als je de stekker er uit haalt en dan opnieuw doet hij het wel max 10-15 minuten want dan gaat hij uit :? :?
Dat klinkt inderdaad als een brakke voeding ja.... ;(

Aan de andere kant, is die redelijk simpel te vervangen :)

Verwijderd

Probleem had ik paar maanden geleden, ook streepjes opnieuwe gezet, aarde gechecked e.d. Uiteindelijk opgelost met een doodsimpele biosflash :P

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

[ff offtopic]

Ik lees net een heel verhaal over potlood-streepjes op een AMD.

Ik wil binnekort over op een AMD, wat is dus de betekenis van die streepjes??

[/ff offtopic]

• McFreak
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Heb ik ook gehad.... abit-kt7

Mijn probleem was dat mijn cpu niet goed stond in de bios..

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden!!!!

Ik heb HEMA potloden gekocht, gekrast en ....
nu doet ie het uitstekend!!

Klopte dus zoals iemand ook al opgaf: Hij gebruikte BISON spul. Dat gaf me deze gedachte!

Thanx all :)

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
Aarden is trouwens best vaag. Het stopcontact waar de pc op zat was niet geaard, dus ik zelf aarden aan radiator. Draadje in ene hand, en ik raak de verwarming aan met mijn andere hand, DAMN, that hurts!!! Dus heb ik het draadje maar aan een lijm klem gemaakt en toen aan de radiator gemaakt, nergens last meer van (geen gekraak door speakers en geen acpi probs meer)
Pagina: 1