Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Harddisk niet zichtbaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik loop tegen het probleem dat ik mijn hardeschijf niet meer zie in windowsverkenner sinds ik opstart vanaf mijn nieuwe SSD-schijf.

Vorige week heb ik een SSD schijf geplaatst. Deze heeft de windows schijf vervangen. Ik had geen zin om alle software opnieuw te installeren dus heb de schijf 'gecloned'. Dit heb ik gedaan door de HDD schijf te kopieren naar de SSD d.m.v. de 'MiniTool Partition Wizard Home Edition' programma. De meegeleverde software 'Data Migration' van samsung liep namelijk vast bij het clonen.

Nu zie ik de HDD-schijf (oude windows schijf) niet meer in windows verkenner als ik opstart vanaf de SSD. Ik zie de schijf wel in de 'control panel'.

Wanneer ik opstart van de 'oude' HDD zie ik de SSD wel in de windows verkenner en kan ik die gewoon benaderen.

Ik heb totaal 3 harde schijven;
1. SSD schijf 250gb
2. HDD schijf 750gb (oude windows schijf)
3. HDD schijf 750gb

Mijn BIOS ziet ook de harde schijven en heb ze op volgorde gezet voor de boot-instellingen.

Ik heb alreeds op internet gezocht maar kon geen gerelateerde topics/forums vinden m.b.t. het bovenstaande probleem.

Zie ik dingen over het hoofd of hebben jullie 'tips and tricks'?

Mochten jullie nog meer info willen voor het bovenstaande fenomeen zie ik het wel tegemoet.

Bij voorbaat dank.....

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is de oude schijf zichtbaar in de 'drive list' bij het opstarten en/of in het BIOS en in Windows bij opstarten van SSD in 'Schijfbeheer' en heeft die daar dan een schijfletter toegekend gekregen?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:50
Al opgestart zonder de betreffende HDD?
Zodat de SSD echt de actieve schijf is?
Eventueel de HDD in schijfbeheer een andere schijfletter toekennen.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
@CaptJackSparrow; wanneer ik de oude harddisk gebruik als windows schijf wordt de SSD automatisch de G:/ schijf. Als ik de SSD schijf gebruik als windows schijf herkent windows verkenner hm niet. In de BIOS wordt de schijf wel herkent.

@Beascob; Nee nog niet fysiek losgekoppeld. Ik heb in schijfbeheer een schijfletter toegekend en nu zie ik de schijf weer.

Bedankt voor de tip van de sluier :P