Toon posts:

Krakend geluid uit speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Jaren lang (3 jaar om precies te zijn), werkt mijn computer prima, maar sinds net vertonen mijn speakers een krakend geluid. Met name, of eigenlijk alleen, wanneer het CPU gebruik omhoog gaat.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (drivers updaten, anti-virus software updaten, stekker eruit - wachten - opnieuw erin, maar dat heeft tot nu toe niet geholpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? De gouden tip wordt beloond met veel virtuele liefde!

Ik weet trouwens niet of dit het juiste subforum hiervoor is, anders mag die verplaatst worden :>

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 188% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik zie niet echt veel uitschieters ertussen zitten. Over het algemeen blijven de balkjes redelijk op gelijke hoogte, maar af en toe, hooguit iedere 20 seconden, schiet er eentje net wat hoger, maar alsnog niet tot de gele lijn.

Enig idee wat ik nog kan proberen?

Ik moet er misschien wel bij vermelden dat dit probleem net is ontstaan nadat we een nieuw modem hebben, maar die zit aangesloten op een router die hiervoor al wel is gebruikt, en voorheen had ik hier geen problemen mee.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan horen kraken ze beiden tegelijk. Ze kraken voornamelijk wanneer ik de CPU belast, wanneer ik bijvoorbeeld 5 tabs achter elkaar open met Facbook. Wanneer ik niks doe komt er af en toe licht gekraak uit.

Het gaat om de Edifier S330D.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik meet het cpu gebruik inderdaad met taakbeheer, en wanneer deze omhoog gaat, komt het gekraak opzetten. Het volume veranderen heeft hier geen effect op, wanneer ik de volume knop van de speakers uit zet hoor ik het even hard als wanneer ik hem hard zet.

• Brazos
  • Niet online
.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel (3,5mm) al een eruit gehaald en er weer in gedaan, ook op een andere poort op dezelfde computer geprobeerd, bij beide situaties geen resultaat.

Het nieuwe modem is op hetzelfde verlengsnoer aangesloten als het oude modem, beiden niet het verlengsnoer waar de speakers op zijn aangesloten, het modem staat een verdieping onder mijn kamer.

• Brazos
  • Niet online
.

Verwijderd

Topicstarter
Even op mijn laptop aangesloten, nog steeds een beetje gekraak, wel iets minder, op mijn telefoon is ook een klein beetje gekraak.

Ligt het dan toch aan de speakers zelf? En hoe kan het dan dat het cpu gebruik er invloed op heeft, en het draaien van de volume knop niet?

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is aangesloten op een verlengsnoer, op dezelfde als de computer. Geen idee of de stopcontacten zijn geaard. Ik gebruik geen wifi, maar internet via het stopcontact (eentje aangesloten bij de router, andere hier op mijn kamer in het verlengsnoer.

Telefoon ligt nu niet op mijn bureau, nog steeds het geluid. Maar deze setup had ik de afglopen 7 maanden ook, en toen geen problemen gehad. Enige verschil is, is dat ik afgelopen 3 maanden geen internet had, maar de 4 maanden daarvoor wel en toen ook geen problemen gehad. Al bedenk ik me wel dat ik in die afgelopen 3 maanden van speakers ben veranderd, hiervoor had ik de logitech z2300.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat helpt inderdaad, bedankt!
Het internet ding past helaas nog niet op het vrije stopcontact omdat hij best groot is, maar daar heb ik de stekker van de speakers nu zitten, het is al een stuk minder. Ik zal wel een oplossing bedenken om te zorgen dat hij er op komt.

Bedankt voor je hulp en tijd!

• Brazos
  • Niet online
.

Pagina: 1