15' draagbare grafische krachtpatser

Pagina: 1
Acties:

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Ben momenteel aan het kijken voor een 'draagbaardere' versie van mijn 17 inc BTO (17cl47) met amd 7970M

2 belangrijke eisen
- GPU (The faster, the better)
- Min of meer draagbaar

Onderstaande eisen zijn van minder belang dan bovenstaande, als een potentiële laptop wel aan de bovenstaande voldoet maar niet aan de onderstaand is het geen 'ramp'
- Full hd
- 8 gb ram
- ssd (eventueel zelf erin te zetten ofzo ;)

Prijs speelt helemaal geen rol, accuduur evenmin.
Draagbaarheid belangrijk omdat ik 2x week een flinke trip met de laptop moet doen en deze veel weegt topv mijn andere spullen. Daarom verkoop ik mijn krachtige clevo, en wil ik (niet teveel) inleveren op grafische kracht, maar vooral, winnen aan draagbaarheid.

Alvast bedankt! ;)

Opzoekwerk mogelijke kandidaten

http://tweakers.net/pricewatch/347910/asus-n56vb-s4016h.html
http://tweakers.net/price...pad-y510p-(59375359).html
http://tweakers.net/price...ition-7520-(cn15s05).html (hoe verhoud deze gpu zich topv de overige in dit lijstje?)
http://tweakers.net/price...0/asus-n550jv-cn270h.html
http://tweakers.net/price...book-13cl58-quad-ips.html (Beste gpu + 2kg en klein formaat maar clevokwaliteit)

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Wanneer je opzoek bent naar een notebook waarop je kunt gamen en die nog redelijk mee te slepen valt is het aanbod klein. Als geld geen rol speelt dan is de Razer Blade 14" de notebook die je zoekt ;). Deze moet je echter wel vanuit Amerika of Duitsland laten komen.

http://www.amazon.com/Raz...ming-Laptop/dp/B00CZ8J592

• undercover.
+- 1700 euro maar stel me vragen bij garantie en dergelijke.. Zie hem wel als 'n optie, maar liever een laptop hier ergens aan kopen ;)

Verder is het design niet echt mijn smaak ^^

[ Voor 15% gewijzigd door undercover. op 05-12-2013 19:36 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Zo snelle gpu als je hebt nu in je clevo,, vind je niet in 15 inch van andere merken.. thats it.
Er is bizar weinig 15" met die klasse dgpu..
Enigste die ik 1 2 3 ken, is de clevo 15 inch..
Razer blade is erg duur, en idd garantie gerommel ed.. plus ook een stap minder snel als je 7970m

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• undercover.
ik realiseer me ook dat ik geen gelijkaardige gpu ga vinden ;)
Daarom wil ik ook gewoon de beste gpu van 'het normale' segment.. Die asus en lenovo worden veel genomen lijkt me zo.. Dus opteer ik serieus op die.. Dus zou graag van iemand horen welke van het normale segment op dit moment zowat het beste is.. En eventueel of die dell inspiorin 15R een beetje opkan tegen de rest?

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
misschien een ativ book 8, is niet gemaakt voor gaming, dus misschien vind je het helemaal niks.
Maar beschikt wel over een AMD 8870M, dat is de 7870M die iestie opgepoetst is. Kun je prima op gamen. Maar de 7970M is gewoon een beest van een kaart al..

succses tenminste! :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• undercover.
EXpaND schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:26:
misschien een ativ book 8, is niet gemaakt voor gaming, dus misschien vind je het helemaal niks.
Maar beschikt wel over een AMD 8870M, dat is de 7870M die iestie opgepoetst is. Kun je prima op gamen. Maar de 7970M is gewoon een beest van een kaart al..

succses tenminste! :)
Idd, weet dat ik op gpukracht moet inlveren ;) maar liefst zo min mogelijk. Maar euhm, hoe verhoud deze gpu zich topv de 750M die je tegenwoordig overal in vind?
Van mijn vergelijking bij notebookcheck haal ik in ieder geval niet al te veel uit ;s

• EXpaND
als ik zo kijk, zit er een verschil van 17% in, dit is over het algemeen niet zo heel veel. Ik heb voor deze videokaart gekozen vanwege zijn GCN (graphic core next) wat in renderings van 3D modellen een groot voordeel heeft. Vanwege zijn OpenGL versnellingsmogelijkheden

Qua gamen, mwoa daar zul je geen extreem verschil merken, 17% zij ik al, dit is wel iets beter maar niet heel veel. Wel verschil is dat het over DirectX 11.1 en shader 5.1 beschikt waar de 750 DX11 en 5.0 heeft. Dit zijn kleine techniekjes die ietsie uitmaken, niet veel.

In ieder geval draai ik de videokaart altijd met een overclock, 850/1250. Zo presteerd hij weer 9% meer dan het orgineel, wat erg goed te merken is. al met al kom je dus uit op 26% verschil t.o.v de 750M.

Dit is wel afhankelijk van hoe geoptimaliseerd de game is die je draait.

Voor op professioneel vlak is dit een erg goeie laptop, een van de beste schermen op de markt, snelle hardware, erg draagbaar, touchscreen, verlicht toetsenbord, stevige behuizing ect. ect.

Maar zoals ik al zij is hij niet geheel ontwikkeld voor gaming ;)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• undercover.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! ;)
Allesinds beter dan de laptops die ik hierboven heb staan allesinds ( op gpu vlak)
Alle 750's vallen dus af..

Opties nu is deze samsung oftewel toch nog een 15 inc clevo met 765/770/780..
beetje een dilemma :)

• EXpaND
Hmm, ik zelf heb ook erg getwijfeld tussen de clevo's.
Vooral omdat ze veel prestaties bieden voor die prijs.

Alleen ben ik gewoon afgehaakt omdat ja, het is 15'. Maar hij weegt nogsteeds veeeeel te veel, en is nogsteeds 4,5 CM dik..daar passen 3 Ativs in.

vaak als ik mn laptop erin doe zit ik nog van "goh, er passen nog boeken bij" waar dit bij mn voorganger (BTO 17CL36) gewoon niet kon, of beter gezegd..niet wou, elk grammetje meer ging er uit. Om te huilen hoe zwaar ze zijn als je dit gewend bent

en dan vallen de BTO's af als je ze veel gaat verslepen, die plastic behuizing is prima, als ze gewoon op het bureao staan. Maar het kan niet veel hebben tijdens rijzen ect. Mijn scherm was al gebogen omdat er een etui in zat. Neh, ik zal geen BTO meer kopen, nooit niet..

• EXpaND
undercover. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:45:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! ;)
Allesinds beter dan de laptops die ik hierboven heb staan allesinds ( op gpu vlak)
Alle 750's vallen dus af..

Opties nu is deze samsung oftewel toch nog een 15 inc clevo met 765/770/780..
beetje een dilemma :)
als je het zou doen, zou ik toch voor een clevo gaan met de 8970M, stuk goedkoper en presteerd gelijk aan een 780, kan zelfs nog tikkie worden overclocked. ;)

maar dan gooi je wel je eis van draagbaarheid regelrecht in het vuur, formaat heeft niet altijd te maken met draagbaarheid, daarbij zit dikte en gewicht. Belangrijkste is toch wel gewicht. En de clevo heeft een bouwkwaliteid om te huilen, en accuduur is dramatisch..toch weer puur power. Iets waar je volgensmij van af wou stappen. Don't let the addiction win :+

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:12

Ozzi

??

Heb je al eens gekeken of de nieuwe dell XPS--15 wat is?
http://www.dell.com/nl/p/...5-9530/pd?c=nl&l=nl&s=dhs

Lijkt mij redelijk krachtig en portable :)

geen

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Qua gpu minder dan de samsung. Zeg ik daarmee genoeg?

• EXpaND
Jornv schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:14:
Qua gpu minder dan de samsung. Zeg ik daarmee genoeg?
daar zeg je inderdaad wel wat mee, maar heeft wel een prachtig scherm! 3200x1600 wootwoot, nou nu weer terug naar de realiteit :+

daar heb je dus vrij weinig aan, handig voor ontwerpers of photoshoppers, programmeurs. Gamen op die resolutie op laptop kaarten, vergeet het. Daar is simpelweg de bandbreedte niet voor. Gamen op 3200x1600 word dus tien dubbel maal niks :/

• undercover.
EXpaND schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:05:
[...]

als je het zou doen, zou ik toch voor een clevo gaan met de 8970M, stuk goedkoper en presteerd gelijk aan een 780, kan zelfs nog tikkie worden overclocked. ;)

maar dan gooi je wel je eis van draagbaarheid regelrecht in het vuur, formaat heeft niet altijd te maken met draagbaarheid, daarbij zit dikte en gewicht. Belangrijkste is toch wel gewicht. En de clevo heeft een bouwkwaliteid om te huilen, en accuduur is dramatisch..toch weer puur power. Iets waar je volgensmij van af wou stappen. Don't let the addiction win :+
Klopt, overweeg nu mijn 17 inc clevo 7970M te verkopen en voor 'n 15 inch 8970M te gaan..
Maar idd, gewicht.. daarom 2de optie de bto met 765M die zou iets minder moeten wegen volgens hun site.. en formaat scheelt ook al veel..

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=626

offf

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=613
Pagina: 1