Zoals het topic al zegt ik heb een AGH TR-01 thermostaat hangen die bij mijn WKW warmtepomp systeem hoort graag wil ik hier een smart/e-thermostaat op zetten zoals The Nest, maar er is maar beperkt informatie verkrijgbaar over dit systeem en ik heb zelf absoluut geen kennis van dit domein. Ik hoopte dat iemand ervaring heeft het vervangen van dezelfde thermostaat die kort zou kunnen aangeven welke oplossing in de praktijk geschikt bleek te zijn en hoe hij of zij het uiteindelijk had aangesloten.
http://klimaatregeling.da...MPDF/VFHEE110_AGH_WKW.pdf <<< dit systeem van danfoss?
Die thermostaat hoort bij de regelaar. Grote kans dat ze een eigen protocol gebruiken.
Je kunt natuurlijk proberen de regelaar ook te vervangen.
Mooi trouwens. Als je in de winter even een dipje heb in de temperatuur van de aanvoer gaat ie 24 uur lang op HTV stoken...
Die thermostaat hoort bij de regelaar. Grote kans dat ze een eigen protocol gebruiken.
Je kunt natuurlijk proberen de regelaar ook te vervangen.
Mooi trouwens. Als je in de winter even een dipje heb in de temperatuur van de aanvoer gaat ie 24 uur lang op HTV stoken...
[ Voor 38% gewijzigd door NBK op 05-12-2013 21:43 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Ja ik was er al bang voor dat het gesloten is, had het fijn gevonden om 's nachts wat energie te kunnen besparen.
kun je die laatste comment trouwens even toe lichten? Wil je zeggen dat die dan niet stopt met stoken nadat ie weer de geinstelde temperatuur heeft bereikt? Waar kan ik dit gegeven terug vinden (in welk deel van de handleiding etc)?
kun je die laatste comment trouwens even toe lichten? Wil je zeggen dat die dan niet stopt met stoken nadat ie weer de geinstelde temperatuur heeft bereikt? Waar kan ik dit gegeven terug vinden (in welk deel van de handleiding etc)?
In de handleiding staat een verhaal over wat beveiligingen. Deze zitten erin omdat het aanvoer water voor zowel koelen als verwarmen gebruikt kan worden.
Als de temperatuur van het aanvoer water onder de 21°C komt treed er een of andere beveiliging in werking en wil ie gaan stoken op CV water ipv laagwaardige warmte. Bij koelen doet ie hetzelfde. Als het koelwater boven de 21°C komt stopt hij met koelen. De regelaar kijkt echter pas 24 uur later weer of de aanvoer temperatuur weer op normaal niveau is.
Dat die beveiliging erin zit is op zich logisch. Als er in de zomer een fout optreed in het systeem en deze water warmer dan 21 graden gaat aanvoeren (bijv. 70°C) ga je het huis verwarmen ipv koelen. Dat zou zelfs gevaarlijke situaties op kunnen leveren. Bij verwarmen geldt een beetje hetzelfde.
Alleen is die interval van 24 uur een beetje vreemd lang.
Ik weet niet he het systeem bij jullie is toegepast. Als jullie geen externe back-up ketel hebben gedraagt de regelaar zich misschien anders
Als de temperatuur van het aanvoer water onder de 21°C komt treed er een of andere beveiliging in werking en wil ie gaan stoken op CV water ipv laagwaardige warmte. Bij koelen doet ie hetzelfde. Als het koelwater boven de 21°C komt stopt hij met koelen. De regelaar kijkt echter pas 24 uur later weer of de aanvoer temperatuur weer op normaal niveau is.
Dat die beveiliging erin zit is op zich logisch. Als er in de zomer een fout optreed in het systeem en deze water warmer dan 21 graden gaat aanvoeren (bijv. 70°C) ga je het huis verwarmen ipv koelen. Dat zou zelfs gevaarlijke situaties op kunnen leveren. Bij verwarmen geldt een beetje hetzelfde.
Alleen is die interval van 24 uur een beetje vreemd lang.
Ik weet niet he het systeem bij jullie is toegepast. Als jullie geen externe back-up ketel hebben gedraagt de regelaar zich misschien anders
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic