Toon posts:

CPU Ratio na herstart terug naar 11.5x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een AMD FX 8120 8 core CPU, met het programma ASRockAXTU kan ik de CPU overclocken/downclocken. Ik draaide in het begin 3,1 GHz toen 2,8GHz en nu wil ik weer terug naar 3,1GHz. Maar telkens als ik in het programma de CPU ratio op x15 zet (3000mhz) en ik herstart mijn computer staat de CPU ratio weer op 11.5x (2300mhz). Waarom?!?

Ik heb de BIOS al reset (F9) alleen dit helpt niet. Het programma verwijderen ook niet want dat start ie op met maar 1,9GHz.

Weet iemand waarom en hoe ik dit kan oplossen? Ik vind dit echt heel vervelend. :(

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Misschien in de BIOS zelf gewoon op de juiste ratio zetten?

Die software dingen werken toch vaak niet zo goed, ben zelf geen fan van overklokken/underklokken via die software dingen.

En welk Asrock bord gebruik je dan? Zijn namelijk een aantal modellen die niet zo best lopen met octacore AMD FX'jes (te zwakke VRM's, zijn er al een paar van langs gekomen laatste tijd).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens zien waar ik in de bios de ratio kan veranderen. Ik heb de Asrock 970 extreme3

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De handleiding doornemen, staat erin :).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waar je de ratio in de BIOS kunt bekijken en eventueel aanpassen kun je inderdaad wel opzoeken.

Waar lees je deze informatie verder mee uit?
Enkel dat tooltje van ASRock zelf? CPU-Z?

En is het niet simpelweg een geval van PowerNow! welke CPU op een laag pitje laat lopen wanneer er geen CPU belasting is? Want zowel Intel als AMD maken al tijden gebruik van zo'n low power mode wanneer een processor weinig te doen heeft, dit bespaart namelijk energie.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.