Toon posts:

P166MMX overlock-probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik was een beetje aan het experimenteren met het overclocken van mijn Intel P166 MMX. Het moederbord ondersteund bus-snelheden van 55,60,66 en 75 Mhz met 1,5 - 2,0 - 2,5 - 3,0 - 3,5. Nou probeerde ik eerst 3,5 x 75, maar dat werkt niet. Het mobo zegt dan dat ie gewoon op 166 draait. Zelfde probleem met 3,0x. Pas met 2,0 of 2,5 werkt het. Dus de max die ik krijg is 187 Mhz. Op zich ook leuk, maar misschien dat ik de 200 nog kan halen?

Iemand een idee waarom die andere factors niet werken? Misschien toeval, maar voor 2,0 - 2,5 moet jumper 4 naar ON, en bij 3,0 - 3,5 moet hij naar OFF ... Jumper kappot?? :-)

Eric

Verwijderd

Het kan zijn dat je een P166MMX hebt die multiplier locked is.

Ik typ dit nu ook op een P166MMX, op 200. Da's 66 Mhz x 3 .. beide de max settings van m'n mobo.

Alleen met dit weer weer 66 Mhz x 2.5 = 166 :(

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb ik ook even aan gedacht... maar kun je dat ergens aan zien? (typenummer o.i.d.)

Verwijderd

Ik zou het niet weten.

Probeer eens die 66 x 3.

Als je multiplier niet reageren dan is het duidelijk -> locked :(

Dan blijft de FSB over.

Ik kan niet eens FSB-overclocken omdat 166 al standaard de maximale 66 Mhz gebrukt van m'n mobo.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Op 2,0 werkt ie wel dus is ie niet gelocked, het kan zijn dat je moederbord pentiums boven de 166 niet herkend.
Wat je moet doen is instellen op 3,0x75 of 3,5x75 en dan naar windows en met WCPUID op een ander programmatje je kloksnelheid meten, misschien is ie dan wel gewoon goed en kun je hem zo laten lopen.
Die progjes vind je op www.tweakfiles.com

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal het eens proberen.
Pagina: 1