Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Hallo,

Ik ben al een jaartje of wat bezig met sketchup 8 (gratis versie) in combinatie met Maxwell Free renderer om interieurs te ontwerpen. Ik doe dit niet full time, als ik een offerte moet maken wil ik soms nog wel een interieurtje tekenen.

Probleem waar ik regelmatig tegen aanloop is dat ik op deze manier geen kloppende verlichting kan tekenen en het renderen van textures gaat ook niet altijd lekker, hij pakt ze soms wel, maar soms rendert ie ze niet.

Of er moet een gouden tip komen, maar ik ben ook wel bereid om wat te betalen voor software, maar de portemenee kan niet al te ver open.

Collega's in mijn branche gebruiken allemaal verschillende paketten, maar ik weet niet wat goed voor mij is.

Iemand een idee wat een aardige modeler is met dito render voor ca max 400,- euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Blender zou een optie kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 20:47
Is de renderer een probleem? Ik weet dat OzBoz mooie dingen maakt en rendert met V-ray.
Zou je eens kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Blender is een pakket wat inderdaad interessant is qua prijs. _/-\o_

Ik heb er vroeger wel eens mee gewerkt, maar vond het toen een vrij onhandige interface hebben, ik moet maar eens kijken hoe dat nu gaat.

Van Vray heb ik de demo wel eens een maandje gebruikt om te renderen voor sketchup, dat leverde goede resultaten op, maar Vray kost 580,00 euro excl btw in nederland

Maar niet alleen Vray is duur, ik blijf dan ook afhankelijk van mijn gratis sketchup versie die niet meer wordt bijgewerkt, op een gegeven moment moet er dus een upgrade moeten komen, en als ik dan naar Sketchup Pro zou updaten zou dat weer ca 464,- ex btw euro kosten.

Totaal is dat 1044,- euro exl btw, waarbij ik me afvraag of ik voor dergelijk bedrag wel een heel goede modeler heb.

Nu heb ik vroeger ook wel met Lightwave gewerkt, dat ging best aardig, ik zie dat dat pakket (modeler en renderer in 1) voor ca USD 995.- (incl vat?) gekocht kan worden.

https://www.lightwave3d.com/buy-lightwave/

Ik denk dat ik daarmee een zeer goede renderer en modeler kan hebben, maar kan ook veel dingen die ik weer niet perse hoef.

Ik denk dat ik voorlopig toch maar eens naar blender moet kijken, hopelijk heeft die ook DWG import mogelijkheden, want ik gebruik soms nog wel eens librarys die in dat formaat zijn.

Bedankt voor de tips zover. :-)