Wat ik wil is de waardes die ik terug krijg gebruiken om een checkbox aan te vinken. 1 of meerdere.
PHP bestand waar jquery data naar heen stuurt.
jquery stuk
Wat ik hier van terug krijg ik dit:
[{"bepaling_nummer":7},{"bepaling_nummer":2}]
Als ik dat door de jsonlint haal, krijg ik een Valid JSON.
Als ik dataType: json aanzet, krijg ik dit in chrome console:
Object {bepaling_nummer: 7}
Object {bepaling_nummer: 2}
Maar verder zou ik niet weten hoe ik deze moet gebruiken in de rest van het script....
Hoe krijg ik het voor elkaar om de bepaling_nummer's, 7 & 2 in dit geval, te gebruiken in == geval op de checkbox's value?
PHP bestand waar jquery data naar heen stuurt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| $user_id=$_SESSION['user_id']; $pakket_id=$_POST['pakket_id']; $bericht=array(); $teller=0; $sBepalingenQ = "SELECT bepaling_id , pakket_id FROM pakket_bepalingen WHERE pakket_id = ? "; if ($stmt = mysqli_prepare($database_connection, $sBepalingenQ)) { mysqli_stmt_bind_param($stmt, "s", $pakket_id); mysqli_stmt_execute($stmt); mysqli_stmt_bind_result($stmt, $bepaling_id, $pakket_id); /* fetch values */ while (mysqli_stmt_fetch($stmt)) { $tt=array( "bepaling_nummer" => $bepaling_id ); $bericht[$teller]=$tt; $teller++; } printf(json_encode($bericht)); //echo json_encode($bericht); mysqli_stmt_close($stmt); //header("Content-Type: application/json", true); //var_dump($bericht); } |
jquery stuk
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| //Selecteer de bepalingen die bij het Pakket horen $(".select_pakket_knop").click(function() { var pakket_id = $(this).attr("id"); var bepalingen_checkbox = new Array(); if(pakket_id !== '') { $.ajax( { type: "POST", url: "bepalingen_selecteren.php", //dataType: 'json', data: { pakket_id: pakket_id }, //pakket_id wordt hier naar php gestuurd als _POST['pakket_id'] cache: false, success: function(data) { //var data = jQuery.parseJSON(data); //console.log(data[0],data[1]); //var test = (data[0],data[1]); var test= new Array(); var test = data; for (var i = 0; i < test.length; i++) { console.log(test[i]); $(".checkboxes").each(function() { //console.log( index + ": " + $( this ).val() ); bepalingen_checkbox = ($(this).val()); //console.log(bepalingen_checkbox); if(test[i]==bepalingen_checkbox) { $(this).prop("checked", true); //alert('test'); } }); } $('.succes_melding').html(data).fadeIn().fadeOut(3500); $(".checkboxes").each(function() { //console.log( index + ": " + $( this ).val() ); bepalingen_checkbox = ($(this).val()); //console.log(bepalingen_checkbox); if(data==bepalingen_checkbox) { $(this).prop("checked", true); } }); }, error : function () { alert("error"); } }); }return false; }); |
Wat ik hier van terug krijg ik dit:
[{"bepaling_nummer":7},{"bepaling_nummer":2}]
Als ik dat door de jsonlint haal, krijg ik een Valid JSON.
Als ik dataType: json aanzet, krijg ik dit in chrome console:
Object {bepaling_nummer: 7}
Object {bepaling_nummer: 2}
Maar verder zou ik niet weten hoe ik deze moet gebruiken in de rest van het script....
Hoe krijg ik het voor elkaar om de bepaling_nummer's, 7 & 2 in dit geval, te gebruiken in == geval op de checkbox's value?