Beste Tweakers,
Zoals de titel al duidelijk genoeg maakt, denk ik, ben ik op zoek naar een camera voor mijn moeder.
In januari op vakantie in Afrika, en wilt dit natuurlijk goed kunnen vereeuwigen. Ik ben ICT'er en heb geen kaas gegeten van fotografie. Daarom hoop ik dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Wensen/eisen
http://tweakers.net/product/325410/nikon-coolpix-l820/
Dit valt alleen onder het rijtje thuis van compact camera's.
Kan iemand aanbevelen welke serie ik zou moeten bekijken? Wat zijn de belangrijkste punten om op te letten?
Kan ik beter voor een spiegelreflex gaan? Of is een compactcamera, zoals de eerder aangegeven link, ook voldoende om aan 3/4 puntjes te voldoen?
Hoor graag jullie advies.
1 Tweedehands mag ook.
2 Klopt het nog steeds dat spiegelreflexcamera's niet kunnen zoeken via het digitale scherm?
Zoals de titel al duidelijk genoeg maakt, denk ik, ben ik op zoek naar een camera voor mijn moeder.
In januari op vakantie in Afrika, en wilt dit natuurlijk goed kunnen vereeuwigen. Ik ben ICT'er en heb geen kaas gegeten van fotografie. Daarom hoop ik dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Wensen/eisen
- Budget 200 t/m 350 euro, minder is (bijna altijd) beter 1
- Ze is geen professionele fotografe. Daarmee wil ik zeggen dat ze niet oefen-loos instellingen wil/kan veranderen. Tuurlijk is ze wel bereid hiermee te oefenen. Ook 10 verschillende lenzen zijn niet nodig
- Liefste met LCD, waar mee je ook kan zoeken. 2
- Als ze lenzen neemt, wilt ze graag close-ups en veraf kunnen fotograferen.
http://tweakers.net/product/325410/nikon-coolpix-l820/
Dit valt alleen onder het rijtje thuis van compact camera's.
Kan iemand aanbevelen welke serie ik zou moeten bekijken? Wat zijn de belangrijkste punten om op te letten?
Kan ik beter voor een spiegelreflex gaan? Of is een compactcamera, zoals de eerder aangegeven link, ook voldoende om aan 3/4 puntjes te voldoen?
Hoor graag jullie advies.
1 Tweedehands mag ook.
2 Klopt het nog steeds dat spiegelreflexcamera's niet kunnen zoeken via het digitale scherm?