Hi!
Voor mijn hobby architectuur wil ik graag een computer thuis hebben staan om soepel te kunnen tekenen, modelleren, renderen, foto's te kunnen bewerken en presentaties te kunnen maken. Zo nu en dan wil ik een game spelen maar dit is zeker geen prioriteit.
Nu heb ik een budget van ±1200 euro om een toren in elkaar te zetten (excl. randapparatuur). Het is voor mij, zoals eigenlijk iedereen, belangrijk dat de programma's die ik gebruik soepel draaien. Ook wanneer ze tegelijk aan staan.
Korte uitleg over het gebruik dat ik voorzie: Photoshop en InDesign staan bijna altijd aan als ik aan het werk ben samen met een 3D modelleer programma en op de achtergrond zo nu en dan draait er een render. Hieronder een lijstje met de programma's die ik op dit moment gebruik.
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator
- Adobe InDesign
- ArchiCad 17
- SketchUp met Vray
- Cinema 4D
- Rhino (zo nu en dan)
Overklokken is voor mij wel een optie ivm verbetering van render tijden.
Eis aan de videokaart is dat ik op een hoge resolutie kan werken en de mogelijkheid om meerdere schermen tegelijk te kunnen gebruiken.
Laaste, nogal geeky, eis is dat de hardware er gewoon super vet uit moet zien.
De lijst die ik heb samengesteld hieronder:
Vragen waar ik mee zit zijn bijvoorbeeld:
Waar zit het verschil hem nou precies in tussen een i7 4770K en een Xeon E3-1230V2;
AMD of Nvidia videokaart;
Kan ik een goedkoper moederbord kiezen?
Hopelijk is mijn verhaal helder genoeg, ik heb in ieder geval nog veel te leren. Ik hoor graag jullie perspectief hierop. Alvast bedankt voor jullie input!
~ Sprezza
Voor mijn hobby architectuur wil ik graag een computer thuis hebben staan om soepel te kunnen tekenen, modelleren, renderen, foto's te kunnen bewerken en presentaties te kunnen maken. Zo nu en dan wil ik een game spelen maar dit is zeker geen prioriteit.
Nu heb ik een budget van ±1200 euro om een toren in elkaar te zetten (excl. randapparatuur). Het is voor mij, zoals eigenlijk iedereen, belangrijk dat de programma's die ik gebruik soepel draaien. Ook wanneer ze tegelijk aan staan.
Korte uitleg over het gebruik dat ik voorzie: Photoshop en InDesign staan bijna altijd aan als ik aan het werk ben samen met een 3D modelleer programma en op de achtergrond zo nu en dan draait er een render. Hieronder een lijstje met de programma's die ik op dit moment gebruik.
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator
- Adobe InDesign
- ArchiCad 17
- SketchUp met Vray
- Cinema 4D
- Rhino (zo nu en dan)
Overklokken is voor mij wel een optie ivm verbetering van render tijden.
Eis aan de videokaart is dat ik op een hoge resolutie kan werken en de mogelijkheid om meerdere schermen tegelijk te kunnen gebruiken.
Laaste, nogal geeky, eis is dat de hardware er gewoon super vet uit moet zien.
De lijst die ik heb samengesteld hieronder:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Asus Z87-A | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC | € 292,04 | € 292,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Corsair Vengeance C70 (Military Green) | € 90,90 | € 90,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,30 | € 37,30 |
| 1 | Corsair CML16GX3M2A1600C10B | € 129,89 | € 129,89 |
| 1 | Corsair CX600M | € 62,60 | € 62,60 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 139,64 | € 139,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.230,67 | |
Vragen waar ik mee zit zijn bijvoorbeeld:
Waar zit het verschil hem nou precies in tussen een i7 4770K en een Xeon E3-1230V2;
| 1 | Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed | € 217,50 | € 217,50 |
AMD of Nvidia videokaart;
| 1 | Lenovo NVIDIA Quadro FX 580 | € 282,47 | € 282,47 |
Kan ik een goedkoper moederbord kiezen?
Hopelijk is mijn verhaal helder genoeg, ik heb in ieder geval nog veel te leren. Ik hoor graag jullie perspectief hierop. Alvast bedankt voor jullie input!
~ Sprezza
[ Voor 58% gewijzigd door Sprezza op 05-12-2013 15:07 ]