Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillende Domains naar verschillende server load balence

Pagina: 1
Acties:

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Topicstarter
Hey Tweakers,
Hier even snel een vraagje of het uberhaupt mogelijk is.
Snel hier de layout

1 Router (1ip) -> Switch -> (Load Balancer) -> Web Servers
Nu is dit mijn wens: Ik wil graag dat ik via WAN Ip adress 2 verschillende webservers kan draaien.
Dus stel
www.jan1.nl -> Webserver 1
www.jan2.nl -> Webserver 2
Is dit mogelijk zonder meerdere ip adressen of zal ik hiervoor meerdere ip adressen moeten gaan aanschaffen. Het probleem hierachter is dat ik graag 1 veilige server wil draaien en 1 test server en niet wil gaan testen op de veilige server. Het liefst heb ik niet een extra Ip maar als t natuurlijk echt niet mogelijk is hoor ik het graag!

Groet,
TVH7

[ Voor 192% gewijzigd door Koffie op 10-12-2013 20:08 . Reden: originele post teruggeplaatst ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Kort: ja dat is mogelijk.

- ofwel doe je dit lokaal op 1 webserver en maak je gebruik van virtual hosts
- ofwel zet je er een reverse proxy voor die de data doorstuurt naar de correcte webserver

btw, dit is ook is niet erg Pns hé...

[ Voor 9% gewijzigd door PerfectPC op 05-12-2013 14:54 ]

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Topicstarter
Deleted

[ Voor 88% gewijzigd door TVH7 op 05-12-2013 20:14 ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Hey Tweakers,
Hier even snel een vraagje of het uberhaupt mogelijk is.
Snel hier de layout

1 Router (1ip) -> Switch -> (Load Balancer) -> Web Servers
Nu is dit mijn wens: Ik wil graag dat ik via 1WAN Ip adress 2 verschillende webservers kan draaien.
Dus stel
www.jan1.nl -> Webserver 1
www.jan2.nl -> Webserver 2
Is dit mogelijk zonder meerdere ip adressen of zal ik hiervoor meerdere ip adressen moeten gaan aanschaffen. Het probleem hierachter is dat ik graag 1 veilige server wil draaien en 1 test server en niet wil gaan testen op de veilige server. Het liefst heb ik niet een extra Ip maar als t natuurlijk echt niet mogelijk is hoor ik het graag!

Groet,
TVH7
Zoals gezegd is dat mogelijk.

Wat ook mogelijk is is om je bericht te laten staan zodat als mensen in de toekomst een soort gelijke vraag hebben ze het antwoord makkelijker kunnen vinden, heeft iets te maken met beschaafd zijn heb ik gehoord.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Topicstarter
Ow ja in mijn ogen was het een soort van 'netjes' zijn dat een forum niet straks een soort yahoo questions wordt. Maar voortaan zal ik het laten staan. Beschaafd ben ik dan toch! :l
Pagina: 1