Hoi, ik woon zelf in een studenten complex en het stikt hier van de draadloze netwerken... Nou leer ik net over kanalen waarop netwerken kunnen uitzenden en het probleem lijkt hier te zijn dat zo'n beetje alles met elkaar overlapt wat zorgd voor klapperende Wi-Fi verbindingen... Dit is echter op de 2,4Ghz band, nou vraag ik mij af, of dit opgelost zou kunnen worden door op 5Ghz over te stappen, of is er misschien een simpelere oplossing. (Heb al nagedacht over vragen aan de buren of ze een ander kanaal kunnen kiezen maar er zijn bijna net zo veel netwerken hier als dat er kanalen zijn.) Op 5Ghz band is het rustig, misschien maar een of twee apparaten die daar op uitzenden.
Dit is hoe het nu is op de 2,4Ghz band, vreemd genoeg heeft overschakelen naar kanaal 13 voor meer stabiliteit gezorgd, ook al zegt het programma dat er veel overlapping is en de score is laag, maar ik vermoed dat er meer speelt:

Kanaal zes leek het meest logische, score was hoog, ruis was laag, maar m'n computer kreeg nauwelijks verbinding en mijn telefoon al helemaal niet.
Dit is hoe het nu is op de 2,4Ghz band, vreemd genoeg heeft overschakelen naar kanaal 13 voor meer stabiliteit gezorgd, ook al zegt het programma dat er veel overlapping is en de score is laag, maar ik vermoed dat er meer speelt:

Kanaal zes leek het meest logische, score was hoog, ruis was laag, maar m'n computer kreeg nauwelijks verbinding en mijn telefoon al helemaal niet.