Alle kabels werken niet meer??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hi Tweakers,

Ik heb altijd 4+ iPhone usb-kabels gehad welke altijd werkte.
Helaas is de originele kabel doorgebrand (begint in elk geval te stinken), en sinds vandaag pakt hij geen enkele onofficiële kabel meer, dit terwijl ik vannacht de telefoon nog heb opgeladen met een.

Bij sommige kabels kreeg ik een melding dat die niet ondersteunt werd maar werkte die wel. Sinds vandaag doet hij met elke kabel helemaal niets meer mee, één kabel herkent die zelfs niet (niet eens een melding).

Hoe kan het dat alle kabels opeens worden geweigerd? Ik heb weinig zin om voor 30 euro een nieuwe kabel te halen gezien ik binnenkort mijn iPhone waarschijnlijk de deur uit doe.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan is niet alleen je kabel doorgebrand (wtf hoe kan dit op zwakstroom) maar ook je USB aansluiting verrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
KillerAce_NL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:01:
Dan is niet alleen je kabel doorgebrand (wtf hoe kan dit op zwakstroom) maar ook je USB aansluiting verrot.
5W is ruim voldoende om een dun draadje in een draadbreuk op te warmen zodat je het omhulsel gaat ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
KillerAce_NL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:01:
Vind ik een beetje raar?
Geen enkele USB poort werkt meer, welke gisteren nog wel werkte.

Doorgebrand zal wel via een kabelbreuk zijn gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 05-12-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als geeneen poort meer werkt dan is je mobo verrot.
test even met een ander usb device die kapot mag (wellicht nog ergens een oud 128mb flash usb ergens liggen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
KillerAce_NL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:38:
Als geeneen poort meer werkt dan is je mobo verrot.
test even met een ander usb device die kapot mag (wellicht nog ergens een oud 128mb flash usb ergens liggen?).
Geen een doet het, dat is juist het probleem.
Zelfs in de originele lader werken ze niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nu heb je het over de kabels. Je moet er wel achter komen of alleen je kabels kapot zijn of ook je USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 08:29
Als je de usb poorter uitgesloten hebt en je kabels uitgesloten hebt. Dan zal waarschijnlijk je telefoon de boosdoener zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:29
Dit gaat over een iPhone 5 neem ik aan?
Apple heeft in iOS 7 veel onoficiële lightning kabels geblokkeerd.
Dus kan daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
KillerAce_NL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:41:
Nu heb je het over de kabels. Je moet er wel achter komen of alleen je kabels kapot zijn of ook je USB poorten.
USB's zijn nog prima. Zoals ik ook al zei werkt het ook niet meer in de oplader.

@ larsiey; lijkt me sterk dat met ~6 uur verschil opeens al me kabels geblokkeerd zijn? In september zijn er wel veel kabels geblokkeerd maar toen werkte ze nog,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

krietjur

Where am I?

Kan je niet van iemand een originele kabel lenen om te testen of die nog wel werkt? Sluit je in elk geval uit (of bevestig..) je dat het aan de niet originele kabels ligt..

Bij mijn iPhone 4 werkten niet officiele kabels eerst ook nog wel na de update naar iOS7, en een tijdje na de update plots niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Er zit niet gewoon stof in de connector aan de kant van de telefoon of iets in die geest? Als geen van de kabels ineens werkt zou ik het sowieso meer aan die kant van de kabel zoeken eerlijk gezegd.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rupie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:49:
Er zit niet gewoon stof in de connector aan de kant van de telefoon of iets in die geest? Als geen van de kabels ineens werkt zou ik het sowieso meer aan die kant van de kabel zoeken eerlijk gezegd.
Nee, die is eigenlijk stof vrij..

Wel een manier gevonden hoe het wel werkt, aanzetten met de kabel er al in. Op die manier herkent die hem wel en kan ik de telefoon opladen.
Telefoon is laatste tijd wel erg veel gevallen, maar dan lijkt het me sterk dat hij opeens kabels gaat weigeren?

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 07-12-2013 13:42 ]

Pagina: 1