Spel werkt slecht of helemaal niet? Geld terug doe je zo.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
Ik zie regelmatig mensen klagen over grote bugs en fouten in games die het vrijwel onspeelbaar maken. Soms werkt een spel zelfs helemaal niet op je PC, wat je ook probeert. Of het crasht zó vaak dat je het niet eens meer wílt spelen. In deze gevallen kun je spreken van een ondeugdelijk product en heb je als consument recht op je geld, in ruil voor het niet werkende product. Met software zoals STEAM en Origin is dit zeer eenvoudig te realiseren: ze trekken gewoon een spel terug uit je account en klaar. Helaas werkt STEAM nooit mee aan geld teruggaves, origin (lijkt) hierin wat soepeler en eerder geneigd om geld terug te geven, al proberen ze in de eerste instantie ook van alles alvorens over te gaan tot betaling. :F

Prachtig voorbeeld: Ik had een bug in mijn nieuw aageschafte Counterstrike - Global Offensive wat het spelen moeilijk / irritant en soms zelfs onmogelijk maakte. Ik heb mijn geld terug geeist van Valve / Steam, kreeg overal NEE, nee en nog eens NEE. Ze boden me wel andere games aan via STEAM maar ik gaf aan dat ik het vertrouwen in STEAM totaal kwijt ben en ik niets anders wil dan mijn geld terug. Ze wezen naar hun voorwaarden waarin staat geen geld terug en daarmee was voor hun de kous afgedaan. Ik kwam dus geen steek verder en kon fluiten naar mijn geld.

Na 10+ mailtjes heen en weer heb ik mijn klacht maar maar doorgestuurd naar de Consumentenbond, het TV programma Kassa en het TV programma RADAR. Zij wezen mij naar consumentenrecht artikelen op het internet en vertelden mij dat ik wel degelijk recht had op mijn geld. Sterker nog, ze kregen deze vraag met hoge regelmaat! Deze mailtjes, links-naar-rechten en forum posts vervolgens doorgestuurd naar STEAM en VALVE die me niet wilden helpen en waarempel: Binnen 4 werkdagen stond ineens het geld op mijn rekening, terug gestort met een niet-gemeend excuses erbij. :O Dreigen met stappen werkt dus (helaas).

Je hebt dus wel degelijk recht op je geld terug wanneer het een niet-deugdelijk en/of niet werkend product hebt aangeschaft. Dit geldt óók voor software!! Laat je niets wijsmaken en geloof al helemaal de voorwaarden niet. Deze zijn er alleen om je af te schrikken maar zijn in veel gevallen totaal niet rechtsgeldig.

Ik zal als ik thuis ben nog even de gelopen stappen op een rijtje zetten met de juiste weblinks. Hopelijk wordt het dan voor iedereen wat makkelijker om zijn of haar geld terug te krijgen wanneer een spel niet naar behoren werkt. :+

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Logisch, je hebt recht op een werkend product, het is zelfs zo dat bij sommige gevallen je bij een defect aan een apparaat buiten de garantie, alsnog een gratis vervangend product krijgt. Natuurlijk heb je ook de bedenktijd waarin je altijd een aankoop ongedaan kunt laten maken.

*edit* als toevoeging heb ik een voorbeeld waarin ik eens iemand heb gesproken welke een defecte decoder had (3 jaar oud) en deze viel buiten de winkel- en fabrieksgarantie. Heeft alsnog een nieuw product ontvangen omdat de fabrikant het ermee eens was dat het product normaliter langer mee zou moeten gaan. Vaak komt het ook neer op klanttevredenheid, en dit word op de dag van vandaag nogal vaak vergeten door velen, helaas.

[ Voor 43% gewijzigd door aerowyn88 op 05-12-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zij wezen mij naar consumentenrecht artikelen op het internet en vertelden mij dat ik wel degelijk recht had op mijn geld. [...] Deze mailtjes, links-naar-rechten en forum posts
Als je hier een post plaatst met dit soort tips, misschien handig om die linkjes, content uit mails en links naar forumposts ook daadwerkelijk hier neer te zetten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-08 16:43

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:32:
[...]

Als je hier een post plaatst met dit soort tips, misschien handig om die linkjes, content uit mails en links naar forumposts ook daadwerkelijk hier neer te zetten :)
Thanks, maar dit had ik meen ik al gezegd in de laatste alinia :)

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl