Toon posts:

[W7] Windows installatie Sony VAIO kan harddisk niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik was gister op de laptop van mijn vriendin (Sony VAIO model VPCEA3S1E) Windows 7 opnieuw aan het installeren. Ik heb toen de hdd geformatteerd tijdens de Windows installatie en de laptop opnieuw opgestart omdat de installatie fout ging. Toen ik het nogmaals wilde proberen om Windows te installeren kreeg ik de melding dat er geen drivers gevonden waren voor de harddisk en dat ik deze handmatig via een USB stick moest bijvoegen.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:12:
Beste tweakers,

Ik was gister op de laptop van mijn vriendin (Sony VAIO model VPCEA3S1E) Windows 7 opnieuw aan het installeren. Ik heb toen de hdd geformatteerd tijdens de Windows installatie en de laptop opnieuw opgestart omdat de installatie fout ging. Toen ik het nogmaals wilde proberen om Windows te installeren kreeg ik de melding dat er geen drivers gevonden waren voor de harddisk en dat ik deze handmatig via een USB stick moest bijvoegen.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes,
Wat ging er fout? De hdd is in ieder geval niet gevonden door de installatie. Wel zichtbaar in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Via de bios kan je zien welke hdd je in de laptop hebt. Download de drivers op een andere computer/laptop en plaats deze op een USB stick. Vervolgens plaats je de USB stick in de laptop die je wilt installeren en zeg je dat hij de driver op je USB stick kan vinden.

Dat moet het probleem oplossen.
Ook kan je voor de zekerheid even van de Sony website de drivers downloaden m.b.t. je sta poort (er vanuitgaande dat de HD een sata hd is, heb ik zelf niet opgezocht voor je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens goed gekeken en de "SMART Failure Predicted on Hard Disk" krijg ik ook. Maar de foutmelding die de windows installatie geeft is dat de drivers niet gevonden kunnen worden.
Als ik er een nieuwe hdd in zet is dan het probleem opgelost? Of heb ik dan nog steeds het driver probleem?

EDIT:
Als ik de driver "Intel (R) 5 Series 4 Port SATA AHCI Controller" laad in de windows installatie krijg ik een bleu screen met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

En soms word de hdd maar weergegeven in de BIOS.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
SMART Failure Predicted on Hard Disk

ehm... dit kan nooit goed zijn. lijkt er op dat je HDD er mee stopt. zeker als hij maar "soms" in de BIOS te zien is. zit dat ding nog onder garantie? zo ja, direct terugsturen.

wel sneu dat dat precies nu gebeurt. maar, ik heb eens een laptop gehad waar 2x(!) de HDD moest worden vervangen binnen één jaar. de 3e HDD is dan ook een ander model, dan de eerste 2, maar het kán dus zo snel gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door xFeverr op 06-12-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet meer onder garantie, dus gewoon een nieuwe aanschaffen. Bedankt voor het advies.

Gaat dit probleem gepaard met het driver probleem wat Windows aangeeft bij de installatie?

Het gaat om de volgende laptop:
pricewatch: Sony Vaio VPC-EA3S1E/W (Wit)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 10:13 ]

Pagina: 1