Toon posts:

soms zwart scherm en flitsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Soms krijg ik uit het niets een zwart scherm en na een aantal seconden (10 á 15) wordt mijn scherm weer zichtbaar.
Ik krijg ook ongeveer iedere 2 minuten een flits in mijn scherm. Dit is niet storend, maar niet echt gezond!

Een tijdje geleden is mijn voeding kapot gegaan, hierdoor was mijn videokaart kapot maar ik heb inmiddels een nieuwe. Alles werkt perfect, behalve bovenstaand probleem.
Zou het kunnen dat doordat de voeding kapot is gegaan er iets in het moederbord niet geweldig loopt? Dus dat hier een hoge piek doorheen is gegaan welke zorgt voor bovenstaand probleem?

Daarnaast heb ik nog een vraagje; Is er software om te kijken of je hardware nog goed is? Dus een soort health check voor o.a; hdd, mb, videokaart enz.?

Mijn pc specs:
XFX HD 7970 Ghz edition
Intel I7 3770K
16 GB RAM
Asus Sabertooth Z77
Silent Pro M2 720W

Vannacht prime95 laten draaien, echter vanmorgen kwam ik op een leeg bureaublad uit, alsof mijn computer vannacht uit het niets is opgestart.

Bios settings staan op default en niets is overgeclockt.
Heb al 2 keer een benchmark(3dmark) gedraaid maar daar krijg ik verder geen foutmeldingen uit.
Gisteren hebt ik OCCT gedraait, deze zegt dat mijn processor 120+ graden is.. slaat natuurlijk nergens op want zo warm wordt hij echt niet! Coretemp verteld mij wat anders (rond de 30 graden).

Daarnaast zit er een coil-whine in mijn videokaart, maar dit hoeft geen defect te zijn?

Kortom; wat kan dit probleem zijn?
-Geheugen
-Videokaart
-Voeding
-Moederbord?

Aangezien mijn vorige voeding kapot is gegaan zou het best kunnen dat mijn hele systeem een zware piek heeft gehad waardoor mijn moederbord een beetje gaar is? Maar daarnaast zou het best kunnen dat mijn nieuwe videokaart vanaf dag 1 defect is, dat is niet de eerste keer dat zoiets voorkomt.

Please help!

Alvast bedankt!